ben ik gister wezen stappen in dinxperloo of hoe je het ook mag schrijven.
rijden we terug om half 3 door duitsland terug.
lekker stil op de weg en hup 140-160-180----------200
hmm hij moet 215 kunnen volgens het boekje maar met totaal 3 inzittenden ging hij niet harder dan 205
het stuur bleef mooi rustig en geen rare trillingen ofzo alleen beetje wind in de auto waarschijnlijk komt dat door een portier rubber naar binnen.
ik heb ongeveer 5 min 205 gereden fijne snelheid hoor enne 7200 toeren brullen die bak.
alleen nu is dus de vraag waarom geen 215 mijn 19 16v heeft al wel 2 ton gelopen dus daar zou het ook aan kunnen liggen.
iemand een verklaring voor het suizen van de wind en de snelheid?
205 km p/h met een 19 16v
-
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
2 ton gelopen betekent wel dat je al lang niet meer je volle vermogen van 137pk hebt. Tevens zit er met 3 man in dus extra gewicht. Dat suizen zijn idd raamrubbers/ deurrubbers.
iemand een verklaring voor het suizen van de wind en de snelheid?[/quote]
Ga der maar van uit dat bij + 200 je auto er iets anders uit ziet. Door de krachten die er op komen vervormd die een beetje , je deuren gaan bv iets naar buiten staan. Daar door kan je de wind hard horen suizen in je auto. En ja bij een dikke mercedes heb je er natuurlijk minder last van dan bij een renault. Dit is bv ook een reden dat de meeste snelle productie auto,s begrenst zijn op max 240/250.
Ga der maar van uit dat bij + 200 je auto er iets anders uit ziet. Door de krachten die er op komen vervormd die een beetje , je deuren gaan bv iets naar buiten staan. Daar door kan je de wind hard horen suizen in je auto. En ja bij een dikke mercedes heb je er natuurlijk minder last van dan bij een renault. Dit is bv ook een reden dat de meeste snelle productie auto,s begrenst zijn op max 240/250.
-
7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Moet je je hoofd eens buiten het raam houden bij 200 km/u.
Alle auto's suizen, de mate van suizen ligt aan de isolatie van deuren, dikte van glas, bouwkwaliteit etc etc etc
205 km/u, op de teller? Voor een auto met 2 ton erop en 3 man erin vindt ik het niet zo slecht.
Let wel, de 215 die opgegeven wordt, is erg optimistisch. Is misschien haalbaar met een bestuurder van 50 kilo en een lege benzinetank.
Alle auto's suizen, de mate van suizen ligt aan de isolatie van deuren, dikte van glas, bouwkwaliteit etc etc etc
205 km/u, op de teller? Voor een auto met 2 ton erop en 3 man erin vindt ik het niet zo slecht.
Let wel, de 215 die opgegeven wordt, is erg optimistisch. Is misschien haalbaar met een bestuurder van 50 kilo en een lege benzinetank.
Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
-
- Moderator
- Car: Megane
afwijking teller??
Is de bak verhouding van een clio 16v en een 19 16v gelijk???Zeeuw schreef:Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Toen mijn clio nog standaard was reedt ik 210 op 6600 tpm en 225 op 7000 tpm (dit hoort volgens mij 210 te zijn)). De 19 hoort harder te lopen dan de clio alleen vanwege de stroomlijning.
-
Ok dat wou ik ff weten, ik heb daar geen verstand van dus. Maar afwijking van mijn teller is nihil.Zeeuw schreef:Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
-
yeah right*Stephan_RSI* schreef:Ok dat wou ik ff weten, ik heb daar geen verstand van dus. Maar afwijking van mijn teller is nihil.Zeeuw schreef:Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Gewicht boeit zo goed als nix voor je top!
-
Stefijn schreef:yeah right*Stephan_RSI* schreef:Ok dat wou ik ff weten, ik heb daar geen verstand van dus. Maar afwijking van mijn teller is nihil.Zeeuw schreef:Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Je hoeft het niet te geloven hoor, als ik het maar weet

-
ja nu ik het zo lees klopt het wel 3 man er in en een volle benzine tank en dan 205 dan mag ik niet zo klagen.
al hoor ik wel van mensen wat ook hier mee te maken kan hebben als ik bijv een stoplicht sprintje doe dat er zwarte rook uit mijn uitlaat komt.
zou dit erg zijn ? bij mij gaat het pedaal echt tot onderin dus ook 7200 toeren
of zouden het gewoon versleten klep dingentjes zijn? waardopor er olie mee loopt ofzoeits?
al hoor ik wel van mensen wat ook hier mee te maken kan hebben als ik bijv een stoplicht sprintje doe dat er zwarte rook uit mijn uitlaat komt.
zou dit erg zijn ? bij mij gaat het pedaal echt tot onderin dus ook 7200 toeren
of zouden het gewoon versleten klep dingentjes zijn? waardopor er olie mee loopt ofzoeits?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
gewicht maakt niets uit voor je uiteindelijke topsnelheid. gewicht heeft wel te maknem met je acceleratie en het zal dus langer duren voordat de auto een hogere topsnelheid bereikt.
Mag je mij vertellen waarom ik bepakt en bezakt met 3 man op vakantie mijn top never niet haal, ook niet in duitsland.
-
Vind het ook vaag dat als de auto zwaarder is dat de top gewoon hetzelfde blijft. Als ik een rugzak met stenen draag, dan ren ik echt niet harder als ik geen rugzak met stenen draag
.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
tja wat maken die lullige 5 a 10 kmetjes nu uit , die maken alleen uit als je geflist wordt
. onee dat is

Op een vlakke weg, zonder enige helling is het gewicht niet van belang , topsnelheid hangt af van het aantal Kw's , luchtdichtheid, frontaal opper, cw-waarde. Het gewicht is in verhouding met de luchtweerstand te verwaarlozen. Is al een keer een topic over geweest :
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... tweerstand
lees maar even.
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... tweerstand
lees maar even.
vreemde vergelijking, loopbeweging is toch heel iets anders dan rijden.*Stephan_RSI* schreef:Vind het ook vaag dat als de auto zwaarder is dat de top gewoon hetzelfde blijft. Als ik een rugzak met stenen draag, dan ren ik echt niet harder als ik geen rugzak met stenen draag.
Laatst gewijzigd door Jeroen V op zo 24 nov 2002 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Toen ik voor het laast op de autobahn was reedt die juiste harder dan aangegeven werd
200 bij 5500 toeren
maar 205 is denk ik wel genoeg,en je hebt 3 mensen aan boord,dat maakt flink wat uit denk ik.
200 bij 5500 toeren
maar 205 is denk ik wel genoeg,en je hebt 3 mensen aan boord,dat maakt flink wat uit denk ik.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
Ja ik dacht misschien dat de logica hetzelfde was maar dat is dus blijkbaar niet zo. Maar ik heb weer wat geleerdJeroen V schreef:vreemde vergelijking, loopbeweging is toch heel iets anders dan rijden.*Stephan_RSI* schreef:Vind het ook vaag dat als de auto zwaarder is dat de top gewoon hetzelfde blijft. Als ik een rugzak met stenen draag, dan ren ik echt niet harder als ik geen rugzak met stenen draag.

-
- Contacteer:
lijkt me een nette tellertop hoor voor jou auto......
was het wel gezellig in de Achterhoek Arena ??
mooi stuk Duitsland is dat trouwens, Oberhausen recht voor de liefhebbers voor een tijdje terug kwam ik wekelijks op die weg en dat was wel lekker altijd
nu alleen nog om af en toe lekker te ontspannen.......
was het wel gezellig in de Achterhoek Arena ??

mooi stuk Duitsland is dat trouwens, Oberhausen recht voor de liefhebbers voor een tijdje terug kwam ik wekelijks op die weg en dat was wel lekker altijd

3 man bepakt en beladen kan wel weer wat uitmaken, de rolweerstand kan best groot worden, misschien dat je dan net je max koppel niet haalt. 't is inderdaad al vaker gezegd, en 't is gewoon zo, je gewicht boeit echt (bijna!) nix voor je topsnelheid.
Moet volgens mij toch wel te maken hebben met de leeftijd van de auto. Want mijn Clio 1,6 8v (90pk) liep al 200 km/h op de klok (ja met tellerafwijking ik weet het) en de Megane coupe 1,6 16v (110pk) van een vriend van mij liep met drie man erin door tot 215 km/h. op de klok.
In theorie hoort een 19 16v dus nog veel harder te gaan omdat tellers nou eenmaal overdrijven.
Maar ja bovenstaande auto's hadden ongeveer 15.000km gereden.
PS mijn Clio heb ik een keer in de slipstream van een A3 op 210 km/h. gehad dat is dan tegen het eind van de klok en tikkend tegen de begrenzer

In theorie hoort een 19 16v dus nog veel harder te gaan omdat tellers nou eenmaal overdrijven.
Maar ja bovenstaande auto's hadden ongeveer 15.000km gereden.
PS mijn Clio heb ik een keer in de slipstream van een A3 op 210 km/h. gehad dat is dan tegen het eind van de klok en tikkend tegen de begrenzer