205 km p/h met een 19 16v

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

ben ik gister wezen stappen in dinxperloo of hoe je het ook mag schrijven.

rijden we terug om half 3 door duitsland terug.
lekker stil op de weg en hup 140-160-180----------200

hmm hij moet 215 kunnen volgens het boekje maar met totaal 3 inzittenden ging hij niet harder dan 205

het stuur bleef mooi rustig en geen rare trillingen ofzo alleen beetje wind in de auto waarschijnlijk komt dat door een portier rubber naar binnen.

ik heb ongeveer 5 min 205 gereden fijne snelheid hoor enne 7200 toeren brullen die bak.

alleen nu is dus de vraag waarom geen 215 mijn 19 16v heeft al wel 2 ton gelopen dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

iemand een verklaring voor het suizen van de wind en de snelheid?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Anonymous

2 ton gelopen betekent wel dat je al lang niet meer je volle vermogen van 137pk hebt. Tevens zit er met 3 man in dus extra gewicht. Dat suizen zijn idd raamrubbers/ deurrubbers.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Misschien had je ook wel een pittige tegenwind? Simpele verklaring voor het suizen en de snelheid...
Ruud
Berichten: 405
Lid geworden op: zo 6 okt 2002 19:55
Locatie: Buchten

iemand een verklaring voor het suizen van de wind en de snelheid?[/quote]

Ga der maar van uit dat bij + 200 je auto er iets anders uit ziet. Door de krachten die er op komen vervormd die een beetje , je deuren gaan bv iets naar buiten staan. Daar door kan je de wind hard horen suizen in je auto. En ja bij een dikke mercedes heb je er natuurlijk minder last van dan bij een renault. Dit is bv ook een reden dat de meeste snelle productie auto,s begrenst zijn op max 240/250.
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Anonymous

Moet je je hoofd eens buiten het raam houden bij 200 km/u.

Alle auto's suizen, de mate van suizen ligt aan de isolatie van deuren, dikte van glas, bouwkwaliteit etc etc etc

205 km/u, op de teller? Voor een auto met 2 ton erop en 3 man erin vindt ik het niet zo slecht.

Let wel, de 215 die opgegeven wordt, is erg optimistisch. Is misschien haalbaar met een bestuurder van 50 kilo en een lege benzinetank.
Anonymous

*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

afwijking teller??
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Zeeuw schreef:
*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?
Is de bak verhouding van een clio 16v en een 19 16v gelijk???

Toen mijn clio nog standaard was reedt ik 210 op 6600 tpm en 225 op 7000 tpm (dit hoort volgens mij 210 te zijn)). De 19 hoort harder te lopen dan de clio alleen vanwege de stroomlijning.
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Zeeuw schreef:
*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?
Ok dat wou ik ff weten, ik heb daar geen verstand van dus. Maar afwijking van mijn teller is nihil.
Stefijn
Berichten: 2363
Lid geworden op: di 3 jul 2001 0:00
Locatie: Tilburg - - - - - Lancia Delta Integrale EVO2 SE

*Stephan_RSI* schreef:
Zeeuw schreef:
*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?
Ok dat wou ik ff weten, ik heb daar geen verstand van dus. Maar afwijking van mijn teller is nihil.
yeah right
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Gewicht boeit zo goed als nix voor je top!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Stefijn schreef:
*Stephan_RSI* schreef:
Zeeuw schreef:
*Stephan_RSI* schreef:7200 toeren en dan 205 km/u rijden???? Ik rij dat ook maar dan met 1200 toeren minder. Of is dat een verschil bij een 1.8 16V en een 1.8 8V??
Wat dacht je van gewicht en bakverhouding?
Ok dat wou ik ff weten, ik heb daar geen verstand van dus. Maar afwijking van mijn teller is nihil.
yeah right

Je hoeft het niet te geloven hoor, als ik het maar weet :D :lol: :lol:
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Riël schreef:Gewicht boeit zo goed als nix voor je top!
hoe kom je daarbij?heeft er wel degelijk mee te maken vriend :wink:
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
mark -19- 16v
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 10 sep 2001 0:00
Locatie: gelderland

ja nu ik het zo lees klopt het wel 3 man er in en een volle benzine tank en dan 205 dan mag ik niet zo klagen.

al hoor ik wel van mensen wat ook hier mee te maken kan hebben als ik bijv een stoplicht sprintje doe dat er zwarte rook uit mijn uitlaat komt.

zou dit erg zijn ? bij mij gaat het pedaal echt tot onderin dus ook 7200 toeren

of zouden het gewoon versleten klep dingentjes zijn? waardopor er olie mee loopt ofzoeits?
<b\>16V is a beat on a Runway<b>
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

gewicht maakt niets uit voor je uiteindelijke topsnelheid. gewicht heeft wel te maknem met je acceleratie en het zal dus langer duren voordat de auto een hogere topsnelheid bereikt.
Anonymous

Mag je mij vertellen waarom ik bepakt en bezakt met 3 man op vakantie mijn top never niet haal, ook niet in duitsland.
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Vind het ook vaag dat als de auto zwaarder is dat de top gewoon hetzelfde blijft. Als ik een rugzak met stenen draag, dan ren ik echt niet harder als ik geen rugzak met stenen draag :D.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

tja wat maken die lullige 5 a 10 kmetjes nu uit , die maken alleen uit als je geflist wordt :lol: . onee dat is :( :evil: :( :evil:
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

Op een vlakke weg, zonder enige helling is het gewicht niet van belang , topsnelheid hangt af van het aantal Kw's , luchtdichtheid, frontaal opper, cw-waarde. Het gewicht is in verhouding met de luchtweerstand te verwaarlozen. Is al een keer een topic over geweest :

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... tweerstand

lees maar even.
Jeroen V
Berichten: 750
Lid geworden op: do 27 dec 2001 0:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

*Stephan_RSI* schreef:Vind het ook vaag dat als de auto zwaarder is dat de top gewoon hetzelfde blijft. Als ik een rugzak met stenen draag, dan ren ik echt niet harder als ik geen rugzak met stenen draag :D.
vreemde vergelijking, loopbeweging is toch heel iets anders dan rijden.
Laatst gewijzigd door Jeroen V op zo 24 nov 2002 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Toen ik voor het laast op de autobahn was reedt die juiste harder dan aangegeven werd
200 bij 5500 toeren
maar 205 is denk ik wel genoeg,en je hebt 3 mensen aan boord,dat maakt flink wat uit denk ik.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
*Stephan_RSI*
Berichten: 657
Lid geworden op: ma 11 mar 2002 0:00
Locatie: Heerhugowaard

Jeroen V schreef:
*Stephan_RSI* schreef:Vind het ook vaag dat als de auto zwaarder is dat de top gewoon hetzelfde blijft. Als ik een rugzak met stenen draag, dan ren ik echt niet harder als ik geen rugzak met stenen draag :D.
vreemde vergelijking, loopbeweging is toch heel iets anders dan rijden. :lol:
Ja ik dacht misschien dat de logica hetzelfde was maar dat is dus blijkbaar niet zo. Maar ik heb weer wat geleerd :), bedankt.
Michel Meganefreak
Berichten: 1185
Lid geworden op: vr 19 okt 2001 0:00
Locatie: Meganefreak-city
Contacteer:

lijkt me een nette tellertop hoor voor jou auto......

was het wel gezellig in de Achterhoek Arena ?? :)

mooi stuk Duitsland is dat trouwens, Oberhausen recht voor de liefhebbers voor een tijdje terug kwam ik wekelijks op die weg en dat was wel lekker altijd :D nu alleen nog om af en toe lekker te ontspannen.......
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

3 man bepakt en beladen kan wel weer wat uitmaken, de rolweerstand kan best groot worden, misschien dat je dan net je max koppel niet haalt. 't is inderdaad al vaker gezegd, en 't is gewoon zo, je gewicht boeit echt (bijna!) nix voor je topsnelheid.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivar
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 24 jun 2002 14:36

Moet volgens mij toch wel te maken hebben met de leeftijd van de auto. Want mijn Clio 1,6 8v (90pk) liep al 200 km/h op de klok (ja met tellerafwijking ik weet het) en de Megane coupe 1,6 16v (110pk) van een vriend van mij liep met drie man erin door tot 215 km/h. op de klok.

In theorie hoort een 19 16v dus nog veel harder te gaan omdat tellers nou eenmaal overdrijven.

Maar ja bovenstaande auto's hadden ongeveer 15.000km gereden.

PS mijn Clio heb ik een keer in de slipstream van een A3 op 210 km/h. gehad dat is dan tegen het eind van de klok en tikkend tegen de begrenzer :) :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ben benieuwd wat mijn 19 doet als ie weer rijd.
Plaats reactie