Ben vandaag bij m'n r5GTT geweest. Motor onderdelen (blok ligt helemaal uit elkaar) meegenomen om schoon te maken en te reviseren. Nu stond ik met de vorige eigenaar te praten en die vertelde me dat het om een special edition gaat die niet in Nederland te koop was (deze komt uit Frankrijk vandaan) Er schijnen slechts 2 of 3 in Nederland te rijden. De carroserie is grotendeels van kunstof, zijkanten zijn zowel voor als achter uitgebouwd.
Wie weet hier meer van? Ik wil graag weten of het alleen een carroserie uitbouw is of dat er ook aan de motor is gesleuteld.[/img][/list]
Renault 5GT Turbo Special Edition
Wat ik heb begrepen is dat hij bijna niet te houden is. Ik ga morgen de onderdelen op mijn gemakje bekijken en uitzoeken wat nu wat is. Er zit ook een apart luchtfilter op (grote buis). Daarnaast worden zoveel mogelijk onderdelen gelijk vervangen door zwaardere of getunede. Hij moet toch opnieuw worden opgebouwd. Zat vandaag in m'n boekje te lezen dat als je de radiateur niet binnen 48 uur herplaats je hem schoon moet spoelen omdat hij anders een legering aangaat. Deze ligt al 6 jaar op de grond... Zag meen ik op marktplaats een sport-radiateur staan.
Zo te lezen heb je het de komende weken/mnden druk zat,ben wel benieuwd als hij af is of had je er nu al foto's van ,suc6 ermee 

-
- Über-Spammer
Dit klinkt allemaal errug interessant...
Ben benieuwd wat het resultaat is goos.
Heel veel suc6 i.i.g.
Ben benieuwd wat het resultaat is goos.
Heel veel suc6 i.i.g.
Ik heb er al foto's van maar m'n site is nog niet in de lucht om ze te linken. Kan ook zijn dat het een uitbouwkit (dimma?) is... Kan echter geen plaatjes op internet vinden ter vergelijking. Begin nu te twijfelen.
Zit nu met een tafel vol met onderdelen en het renault 5 vraagbaak boek om te kijken of ik onderdelen kan herkennen. Momenteel nog niet.
Zit nu met een tafel vol met onderdelen en het renault 5 vraagbaak boek om te kijken of ik onderdelen kan herkennen. Momenteel nog niet.

-
- Über-Spammer
Das minders.
Kan je misschien foto's doorsturen naar mij of zo..
dan zet ik ze wel ff online (tijdelijk ,totdat je eigensite online is).
maik.p@renault-tuning.nl
ps: waar woon je ergens?
Kan je misschien foto's doorsturen naar mij of zo..
dan zet ik ze wel ff online (tijdelijk ,totdat je eigensite online is).
maik.p@renault-tuning.nl
ps: waar woon je ergens?
Nou ik wil niet veel zeggen hoor, maar special edtions zijn er niet geweest origineel Renault fabriek-af. De Bleu Sport misschien, maar das niet zo heel 'special'
Ik denk eerder dat het hier gewoon om een zeldzame uitbouwkit gaat. (en dan is he tnog maar de vraag of het echt zeldzaam is, copy-paste...)
Net zoiets als het gerucht dat de laatste GT's in Frankrijk injectie gehad zouden hebben...
Ik denk eerder dat het hier gewoon om een zeldzame uitbouwkit gaat. (en dan is he tnog maar de vraag of het echt zeldzaam is, copy-paste...)
Net zoiets als het gerucht dat de laatste GT's in Frankrijk injectie gehad zouden hebben...
-
Klinkt meer als een GTT met kit of evo-style!?
Het zou ook een group F kunnen zijn....
Daar zitten veel bijzondere onderdelen op, is in frankrijk regelmatig gebouwd maar in NL heb ik er nog nooit een gespot.
Heeft hij bolle spatschermen, soort "audi" bollingen er op?
Daar zitten veel bijzondere onderdelen op, is in frankrijk regelmatig gebouwd maar in NL heb ik er nog nooit een gespot.
there is no spoon.
-
Kben ook benieuwd.... fototje misschien?Tijn schreef:Het zou ook een group F kunnen zijn....
some people are alive only because it's illegal to kill them
vertel vertel !Tijn schreef:Het zou ook een group F kunnen zijn....
(kan niets op internerd vinden)
-
- Contacteer:
tijn duik eens in je plaatjes boek ik wil dat ook wel zien !!!!
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
- Über-Spammer
5 GT Turbo '88 GT5
Hij lijkt er heel veel op, een paar kleine verschillen bij het achterwiel zitten hier 5 gleuven en bij mij 3. De uitbouwen zijn wat ronder. Ook de lijst (waar renault sport op staat) loopt bij mij rond.
Daarnaast is deze blauw en die van mij parelmoer wit...
Motor zit trouwens gewoon aan de voorkant.
Daarnaast is deze blauw en die van mij parelmoer wit...

-
- Moderator
- Car: Megane
ziet er wel stoer uit man

bij de blauwe zit het blok ook gewoon voorin. en het lijkt of bij jou 2 gleuven zijn dichtgemaakt, volgens mij is het gewoon dezelfde kit. Maar die blauwe is uit Frankrijk geexporteerd, dus misschien toch wel iets wat alleen in Frankrijk is uitgebrachtJimbo schreef:Hij lijkt er heel veel op, een paar kleine verschillen bij het achterwiel zitten hier 5 gleuven en bij mij 3. De uitbouwen zijn wat ronder. Ook de lijst (waar renault sport op staat) loopt bij mij rond.
Daarnaast is deze blauw en die van mij parelmoer wit...![]()
Er is hier toch ook iemand met een gele?
-
- Moderator
ja martijn die heeft een evo kit die is ook weer anders 

He! nu is die weer rood.
-
- Moderator
ze hebben allebij wel wat 

Dit is de zogenaamde 8 delige 'Corsa' Kit. Alleen de bumper is een 'Turbo 2'. Interesse? te koop in Duitsland bij Reichard Motorsport. Karroseriekit voor 1458 euro, de bumper voor 384 euro...nog steeds interesse? 

-
Die rijd niet hoor .. ding staat al wel 5 jaar voor de deur bij die kerelVosje schreef:In oldenzaal rijd ook zo'n brute gele rond! Ook met zo'n aparte uitbouwkit! Ik vind de 5 van jimbo wel een vette bak!
EN gelijk heet ie, heb 'm hier in boekje staan van "Prima Racing" zowel de "Corsa: kit staat hier in, en de "Monte-Carlo" en dat is de bodykit van die blauwe 5...tyberium schreef:Dit is de zogenaamde 8 delige 'Corsa' Kit. Alleen de bumper is een 'Turbo 2'. Interesse? te koop in Duitsland bij Reichard Motorsport. Karroseriekit voor 1458 euro, de bumper voor 384 euro...nog steeds interesse?

Allebei brut!

Quadra 1992_____Willie 1996
R5GTT f1 1986Project info
R5GTT f1 1986Project info