Verslag van r19 1.4e motor inbouw in een Clio 1.4e
Ik had alleen op .nl ff een verslag gezet maar kreeg van een aantal niet leden het verzoek het verslag ook op .com te zetten dus bij deze. Kan soms dat er dingen vreemd overkomen maar dat komt dan omdat er reacties zijn waarop ik heb gereageerd. Ook kan ik de smiley's nie koppieren dus kan dat ook een beetje vreemd overkomen.
inleiding van het hele verhaal
Nou ik zal maar vooraan beginnen. Zo'n jaar geleden kon ik ondanks dat ik mijn rijbewijs nog niet had de clio van mijn broer kopen (voor een hele mooie prijs). Dit heb ik dus gedaan aangezien ik dan tenminste wist wat er allemaal aan gedaan was. toen nog ff een maandje of wat gewacht en geslaagd voor mijn rijbewijs. Dus ik gelijk rijden na een week of 3 moest hij gekeurd worden. Tijdens deze keuring gelijk velgen 195-50-r15 eronder laten leggen. Deze werden er pas onder gemonteerd toen hij al was afgemeld bij het rdw aangezien deze wel eens "een klein beetje" konden aanlopen. Nou dat heb ik geweten het ging goed alleen het sturen dan liep de handel aan ach ja wie zit daar mee dacht ik, ik niet in ieder geval. na een maandje zo gereden te hebben gingen we een keer met zijn 4-en in mijn wagen. En elke hobbel of bocht toch wel een HEEL vreemd geluid. alles nagekeken bleek het na 2 dagen zoeken dat het de wielen waren die aanliepen. dit was ook goed zichtbaar aangezien er hele happen rubber uit de band waren. ach ja dan maar niet meer met meer dan 2 man in de auto . maar toen in juni zal het geweest zijn denk ik een klapband. niet onder controle te houden en op een stoeprand geknald bij een benzine pomp. Kut da was best schrikken 2 velgen compleet verneukt en de hele voorkant was scheef. elke keer weer wat vervangen en het bleek klote.
op een gegeven moment bleek het stuurhuis krom te zijn en ja hoor eindelijk na een maand of 4 alles vervangen te hebben (2x nieuwe veerpoten nieuwe stabilisatorstangen remblokken+schijven draagarm velgen en dan het stuurhuis) reed hij weer maar voor hoelang 2 weken later namelijk hmmm ik kan geen gas meer geven en heey de motor valt uit. ja hoor distributieriem gebroken . en Nu dan naar weer een maand ofzo verder eindelijk een nieuw motorblok gehaald naar veel twijfelen of ik wel verder wilde met deze Clio. bij Jeroen aangekomen leek de motorsteun van zijn blok al vreemd maar ik vol goeie moet gewoon meegenomen. En des thuis aangekomen toch maar ff gekeken. en he?!?!?!? da is helemaal anders maar naar veel gepuzzel en VEEL overzetten van het oude blok (kap over de distributieriem, beugel voor aan het blok, en een beugel van de dynamo) is de motorsteun nu toch hetzelfde volgens mij. En morgen word de Clio en het blok door een kennis van mijn pa opgehaald en zal er dan EINDELIJK aan het inbouwen van een ander blok begonnen worden.
De rest zal ik hier ook allemaal nog posten maar zo is het voorlopige (en zeker al met al DURE) verhaal van mijn Clio avontuur
dag 1
hij is nu verre van heel haha heb hem net ff weggebracht en morgen gaar we er echt aan beginnen maar zit er nu al redelijk anders uit motorkap eraf kop gelicht motorsteun eraf radiateur eruit ziet er wel eng uit zo. Maarja er word in ieder geval aan gewerkt dus ik ben BLIJ
dag 2 (voor het er naar toe gaan)
zo we gaan zo beginnen met het uithalen van het oude blok. da zal vanavond wel afkomen weet nog niet of we verder gaan maar da zien we weer wel. zal nu mijn niet vergeten want da was ik gister wel
dag 2 (na er naar toe geweest te zijn)
zo het oude blok ligt eruit! morgen gaan we de kabelboom overzetten, en het nieuwe blok schoonmaken en miss (gedeeltelijk) spuiten. En ook moet ik ergens een nieuw hoesje voor tussen het stuurhuis en dtuurstang zien te krijgen want de mijne is doormidden geknipt en daarmee komt er waarschijnlijk niet door de keuring leuk joh als je iemand kent die het wel ff "maakt" voor je. Die dat heeft gedaan komt met geen vinger meer aan mijn auto! en als alles meezit heel misschien ook gelijk het nieuwe blok erin hangen. zoals het er naar uitzien hebben we in ieder geval midden/eind volgende week weer een rijdende CLIO (ja ik reken ruim en we doen het op het gemak )
Morgen meer
dag 3
zit het dan ook echt NOOIT mee? Nou alles wat tegen kan zitten zit ook echt tegen heb ik het idee. Vandaag zouden we ff de kabelboom overzetten (want die was iig al niet goed) en het blok netjes schoonspuiten poetsen etc. Nou de kabelboom eraf gehaald ging allemaal (redelijk) goed en snel. maar toen keek ik eens naar de motorsteun die op de bak zit en he?! da past niet! GVD op het r19 blok zitten geen gaten voor de motorsteunen van mijn Clio. (op de Clio bak zitten natuurlijk weer wel de gaten van de motorsteun van een 19 maarja daar hebben we niets aan ). dus bak moet overgezet worden. dan eens ff kijken of die bovenste motorsteun nou wel zo simpel past. En nee hoor GVD moest alle beugeltjes overzetten van het oude blok dus ik begin eraan, bij de laatste beugel DA PAST NIET! godver de dynamo zit in de weg! &*^(^nouja dynamo overzetten dan maar. Heey nu past de V-snaar niet meer want er zit een ander wieltje op waar de snaar overheen loopt.(ene is v vorm de andere w)dus ook het wieltje overgezet. Nou maar ff het stalen kapje over de distributieriem waar straks de motorsteun aan komt te hangen. GODVER da past OOKAL niet! We moeten dus OOK het kleppendeksel overzetten. al met al vandaag is er zo goed als geen DROL gedaan en het hele project gaat zoals het er nu uitziet allemaal een stuk langer duren. We hadden gehoopt dat hij morgen misschien al gestart zou kunnen worden maar dat kunnen we onderhand wel een week uitstellen want in het weekend is er geen tijd voor .
maarja we blijven hoop houden ik hou jullie op de hoogte
reacties op een paar replys
zit er niet echt mee hoor dat het een weekje langer duurt maarja je wilt toch rijden he maarja over een week ben ik alles vergeten als het goed is
en idd met mijn green filter leuk geluidje
en ff een vraagie als ik mijn einddemper eraf haal en daar een lege pijp tussen zet komt hij dan nog door de keuring? heb namelijk de sierstukjes van een dubbele remus liggen best mooi maar wil dus eigenlijk wel weten of ik met een lege pijp door de keuring kom anders wacht ik ff een maandje totdat hij opnieuw is gekeurd.
Verslag overzetten blok
-
- Contacteer:
Laatst gewijzigd door Ad van Haperen op za 23 nov 2002 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Ohja over die pijp dat kan best hoor, gewoon zorgen dat ie gasdicht is.
-
- Contacteer:
dus kan de einddemper er gewoon af halen zonder dat ik geziek krijg bij de apk met het aantal dB dat ik produceer?
-
- Contacteer:
JAJA eindelijk weer aan de clio gewerkt en ja TUURLIJK zat het weer tegen maar ok da doe er nie toe we hebben er aan gewerkt. Hij is nu helemaal schoongespoten, en we hebben met VEEL gekloot er een paar kapjes opgezet (paste natuurlijk weer nie ) en de motorsteunen zitten er ook weer aan.
de planning:
Morgen bak monteren, kabelboom erop en erin hangen.
en eind planning zaterdagavond en anders zondag is het weer rijden in de Clio
de planning:
Morgen bak monteren, kabelboom erop en erin hangen.
en eind planning zaterdagavond en anders zondag is het weer rijden in de Clio
Hoop voor je dat het meezit, want het zou je maar gebeuren, ben je helemaal klaar blokkie loopt, je ruimt de troep ff op met een
hoofd. Je wil de auto van de brug rijden en
hij doet niks meer! Dan ben je nog langer bezig!
Maar het zal bij jou vast wel goed gaan! 
Suc6 mate!

Suc6 mate!
-
- Contacteer:
Jaja mijn blok hangt erin
:D 
en GODVER
(6) er word maandag op zijn vroegst pas weer aan verder gegaan 
echt veel meer nieuws heb ik nie eigenlijk

en GODVER

echt veel meer nieuws heb ik nie eigenlijk

-
- Contacteer:
idd aansluiten, en dat doet hij zelf tussendoor waarschijnlijk want hij vin het irri als er iemand op zijn klauwe staat te kijken (en terecht). En dan bijvullen, Heb net 5 liter motorolie gehaald (20W50) en 4 liter bakolie (75W) koste me weer 50
. En gelukkig heeft mijn pa koelvloeistof mee kunnen nemen op zijn werk dus dat hoef ik gelukkig niet te betalen
(nederlander he
)