[Mégane] Geen coupé meer op Renault web sites?

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Is het iemand trouwens al opgevallen dat de Mégane Coupé van de meeste Renault web sites is verdwenen? Op de Franse site wordt de driedeurs Mégane II overigens de Coupé genoemd.

- Peter
Jeroen
Contacteer:

Lijkt me logisch als tie niet meer gemaakt en verkocht wordt.

Dat de Megane 2 drie deurs in sommige landen Coupé wordt genoemd stelt ons als RMCC voor een groot dilemma.

In Nederland heet hij geen Coupé en is het dus geen clubauto.
In België wordt hij ook Coupé genoemd, dus Belgen zouden wel lid kunnen worden met de Megane 2 drie deurs.

Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

In Engeland heet ie trouwens Sport Hatch.
Peter @ Malta
Contacteer:

Kun je de zaak niet even aanhouden tot het duidelijk is of Renault met een echte coupé uitkomt?

Mogen trouwens Aventime-bezitters lid worden? Volgens Renault is het namelijk een coupé.

Als je strikt naar de definitie gaat kijken, is een coupé een tweedeurs auto. De nieuwe Mégane is een driedeurs. Lijkt me dus dat 'ie geen coupé is.

Maar goed, daar hoef ik met mijn vijf deuren me geen zorgen over te maken en dat mogen jullie dus zelf uitvechten. :)

- Peter
Anonymous

Peter @ Malta schreef:Als je strikt naar de definitie gaat kijken, is een coupé een tweedeurs auto. De nieuwe Mégane is een driedeurs. Lijkt me dus dat 'ie geen coupé is.
even strikt naar de definitie gekeken:
www.VanDale.nl schreef:cou·Žpé (de ~ (m.))

1 afdeling van een treinrijtuig => compartiment
2 personenauto met twee zitplaatsen
Nu is de definitie van een 'Renault Megane coupé' natuurlijk anders, iets in de trant van "Auto geproduceerd door Renault genaamd Megane coupé"

Maar strikt genomen is de Megane coupé dus helemaal geen coupé...

(servers liggen plat hiero ;-) )
Peter @ Malta
Contacteer:

Ploegah schreef:
Peter @ Malta schreef:Als je strikt naar de definitie gaat kijken, is een coupé een tweedeurs auto. De nieuwe Mégane is een driedeurs. Lijkt me dus dat 'ie geen coupé is.
even strikt naar de definitie gekeken:
www.VanDale.nl schreef:cou·Žpé (de ~ (m.))

1 afdeling van een treinrijtuig => compartiment
2 personenauto met twee zitplaatsen
Nu is de definitie van een 'Renault Megane coupé' natuurlijk anders, iets in de trant van "Auto geproduceerd door Renault genaamd Megane coupé"

Maar strikt genomen is de Megane coupé dus helemaal geen coupé...
Met andere woorden, ze kunnen hun hele club opdoeken? :lol:

Die keer dat ik in een Mégane Coupé zat (op een autobeurs, helaas) moest ik mijn stoel helemaal tegen de achterbank terugzetten. Dus hoewel je strikt genomen :) met zijn vieren in een Mégane Coupé kunt zitten, is het handig als twee van hen geen benen hebben of een baby zijn. :)

- Peter
*Stephan_RSI*

Peter @ Malta schreef: Met andere woorden, ze kunnen hun hele club opdoeken? :lol:

- Peter
Hoeft niet, want je kan van RMCC ook Renault Megane Cabrio Club maken, maar dan moeten alle daken er vanaf :D 8).
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Met andere woorden, ze kunnen hun hele club opdoeken?

Die keer dat ik in een Mégane Coupé zat (op een autobeurs, helaas) moest ik mijn stoel helemaal tegen de achterbank terugzetten. Dus hoewel je strikt genomen met zijn vieren in een Mégane Coupé kunt zitten, is het handig als twee van hen geen benen hebben of een baby zijn.

- Peter
En dan nog... Een collega van me was er heilig van overtuigd dat zijn (toen nog ongeboren) dochter makkelijk in een maxi-cosi in zijn cabrio kon. Bleek dat de verkoper een speciaal voor de Renault Megane Cabrio gemaakt exemplaar had laten zien... van 650 piek.
Nu rijdt ie passat :-)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
bruno @af
Contacteer:

breng allemaal uw nieuwe megane 3-deurs maar even een weekje of twee binnen bij ons, wij maken er wel een volwaardige coupe van 8)8)8)
Peter @ Malta
Contacteer:

Bas schreef:En dan nog... Een collega van me was er heilig van overtuigd dat zijn (toen nog ongeboren) dochter makkelijk in een maxi-cosi in zijn cabrio kon. Bleek dat de verkoper een speciaal voor de Renault Megane Cabrio gemaakt exemplaar had laten zien... van 650 piek.
Nu rijdt ie passat :-)
Volgens mij was een Maxi-Cosi dan goedkoper geweest. :lol:

Nee, kinderzitjes zal voor mij geen probleem worden. Op de buitenste twee achterstoelen kan ik een stuk klittenband lostrekken en een Isofix-kinderzitje inklikken. Kost klauwen met geld, maar dan heb je ook wat.

Nou nog kinderplakplaatjes op de achterzijruiten en ik ben helemaal het mannetje. :)

- Peter
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

@peter

Hoe is het trouwens met je vrouw/vriendin?? Alles nog steeds goed mogen we hopen :) Je moet toch al wel uit gaan kijken naar die plak plaatjes want voor je het weet is het zo ver :wink:

Gr. Frits
Peter @ Malta
Contacteer:

Frits schreef:@peter

Hoe is het trouwens met je vrouw/vriendin?? Alles nog steeds goed mogen we hopen :) Je moet toch al wel uit gaan kijken naar die plak plaatjes want voor je het weet is het zo ver :wink:

Gr. Frits
Mijn vrouw. Mij maakt het verder niet zo gek veel uit, maar er wordt al schande van gesproken als je ongehuwd samenwoont op Malta, dus kun je nagaan hoe ze over ongehuwd zwanger denken. :)

Afgezien van de ongemakken die een zwangerschap met zich meebrengt - ik moet nu vaker naar de supermarkt, de kattenbak schoonmaken, dingen uit de koelkast halen - goed. Mijn vrouw heeft trouwens ook last van de nodige ongemakken. :)

Het gaat een jongetje worden (leuk, die gaat dus vast de macho uithangen zodra hij zijn rijbewijs heeft :lol: ) en hij wordt naar verwachting ergens in midden tot einde maart geboren.

Aangezien kinderen (letterlijk!) schreeuwend duur zijn, verwacht ik niet al te gek veel geld aan mijn auto uit te kunnen geven. :(

Die plakplaatjes gaan er overigens niet komen. Er zijn grenzen. Ik ben nog van plan alle zwarte delen in de carrosseriekleur te laten spuiten en plaatjes van koeien en dergelijke passen niet in het algemene beeld. :lol:

Nou nog op zoek naar een pluche Renault.

- Peter
Plaats reactie