Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Goof

Het is een aflopende zaak met mijn huidige einddemper (Sebring), deze begint nu echt een behoorlijke scheur te vertonen.
Mijn plan (en dat van één van mijn maatjes die dat dus gaat realiseren) is om een nieuwe einddemper te regelen en van voor naar achter vanaf de downpipe één pijp naar achter toe te leiden (zonder middendemper danwel).
Wat ik (en betreffende maat :grin: ) ons dus nog afvragen is hoe groot de diameter moet zijn voor die pijp.
Ik neem aan dat de groote van deze diameter ook weer te maken heeft met het moment van aanslaan van de turbo (ivm tegendruk).

Ik heb nog niet de moeite genomen om 's uitgebreid te kijken zonder hitteschild, maar als ik het goed heb begrepen bestaat de downpipe vanaf het uitlaatspruitstuk uit twee delen; klopt dat??

Hoor het wel. Mzl!
Laatst gewijzigd door Goof op ma 2 jul 2001 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Goof, je hebt de downpipe is de eleboog die van je turbo naar beneden gaat. Dan krijg je de pijp die naar de tussendemper gaat en van de tussendemper gaat hij naar de einddemper.

Hebbie hier wat aan?
ed_pret

goofie dat gaat een geweldig geluid geven!! ik hebbie ook zo'n pijp rechtreeks lopen.

maar hoe zit dat nou precies met pijp diameter en turbo??

avé!
Tino
Erelid - RvT

Ed ik heb dat ook een rechtstreekse pijp van voor naar de einddemper (6.5 cm diameter) maar om nou te zeggen dat dat extra geluid geeft nee niet echt dus ik weet niet hoe jij dat gedaan heb (gaatjes in de demper geboord :lol: )
HotShot

Extra geluid zal het niet snel geven. De turbo dempt namelijk nogal! Ook ik heb op de twee GTT's een pijp van voor tot aan de Remus einddemper. De diameter is standaard (iets van 52mm ofzo). Bij de enen heb ik nog steeds een lullig geluid, terwijl de ander redelijk zwaar klinkt.

Ik heb begrepen dat een pijp van rond ±60 mm ideaal is voor de GTT.
Goof

Ach, het feit dat de middendemper ontbreekt zal wel iets helpen, maar vooral IN de auto vrees ik.
De rest zal toch bepaald worden door de demper (denk nu toch aan Magnex......rara...) en eventueel een open lucht filter (komt er ook aan..).

Okee, 60-65 mm lijkt mij aardig dikte, maar weet iemand hoe/wat/waarom??
Arjen

Onder mijn elf turbo zit een EPS systeem van 5,75 cm. Dit systeem heeft geen tussendemper en een holle einddemper. Klinkt lekker sportief en toch niet te extreem. Ik weet niet hoe het bij een 5 zit maar een veel dikker systeem past niet onder een 11. dan loopt hij tegen de torsiestaven (achter) aan.
HotShot

Ik heb mij laten vertellen dat een dikker uitlaatsysteem op de GTT toch behoorlijk merkbaar moet zijn. De turbo kan dan makkelijker de uitlaatgassen kwijt waardoor het turbinewiel makkelijker/vrijer draait.

Leuk detail is dat ik gisteren aan het stoeien ben geweest met de sproeier bezetting. Een grotere stationair sproeier (50 i.p.v. 35) heeft een aardig zware sound tot gevolg. Vraag me niet hoe en waarom, maar het viel meteen op.
Goof

On 2001-07-02 14:08, 10o wrote:

Goof, je hebt de downpipe is de eleboog die van je turbo naar beneden gaat. Dan krijg je de pijp die naar de tussendemper gaat en van de tussendemper gaat hij naar de einddemper.

Hebbie hier wat aan?
Yep, Tino, daar heb ik zeker wat aan.
Eerder heb ik al 's verteld dat de pijp die naar de tussendemper gaat (ging) een stuk van is afgezaagd (ivm met lek aldaar).

Ik weet niet of het verstandig is om vanaf dat afgezaagde stuk door te borduren op mijn nieuwe pijp/demper.
Is er iemand die dat stuk (te koop) heeft.
Als die geen ook nog zondag bij 10o is......
Tino
Erelid - RvT

Goof zondag kijk ik wel effe onder je auto en zal dan in mijn collectie van spullen eens gaan snuffelen of ik niet nog wat heb liggen voor je denk het haast wel :smile:
Goof

Ik dank u!!!
:grin::lol:
Tino
Erelid - RvT

Geen dank graag gedaan en nog meer van dat soort gefruts... Zondag wordt VET... :grin:
Plaats reactie