[Turbo]Verschil enkele en dubbele dumpvalve?
Weet iemand wat je aan een dubbel-dumpvalve systeem hebt?
Blijft je turbo dan nóg beter spinnen?
Nóg harder sis geluid? of juist niet?
of is het gewoon pure onzin, en niet het extra geld waard?
alvast bedankt.
Blijft je turbo dan nóg beter spinnen?
Nóg harder sis geluid? of juist niet?
of is het gewoon pure onzin, en niet het extra geld waard?
alvast bedankt.
He! nu is die weer rood.
Volgens mij wordt het geluid minder. Vergelijk het met een band die wordt lek gestoken. Een steek een heftig gesis en de band loopt leeg. Meerdere steken de band loopt wel leeg maar het geluid zal een stuk minder zijn (waar haal ik deze vergelijking nou weer vandaan?)
het klinkt wel logisch 

He! nu is die weer rood.
-
- Contacteer:
jij bent vast een gediplomeerd banden prikkerTURBODJ schreef:Volgens mij wordt het geluid minder. Vergelijk het met een band die wordt lek gestoken. Een steek een heftig gesis en de band loopt leeg. Meerdere steken de band loopt wel leeg maar het geluid zal een stuk minder zijn (waar haal ik deze vergelijking nou weer vandaan?)

Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
-
Een dubbele dumpvalve heeft alleen nut bij een erg verhoogde turbodruk. Anders volstaat een enkele.
(Volgens mij kun je het ook nog nalezen in een ander topic. Kreeg 'm net alleen nie zo snel gevonden met de search-functie.)
(Volgens mij kun je het ook nog nalezen in een ander topic. Kreeg 'm net alleen nie zo snel gevonden met de search-functie.)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
- Contacteer:
Op het moment dat de druk in je systeem zo hoog is opgeschroefd dat je enkele dumpvalve in de korte tijd dat hij open staat niet genoeg kan afblazen om je turbo te ontlasten,is het nodig om een 2de dumpvalve te monteren.Deze zorgt voor een dubbelle afblaas hoeveelheid waardoor de functie van de dumpvalve ook met een hogeredruk behouden blijft.Dit geeft in dit geval dus ook meer geluid.Omdat er de dubbelle hoeveelheid lucht wordt afgeblazen!
Conclusie meer capaciteit... 
Maar ook sneller "overtoeren" van de turbo! Wel afhankelijk van gereden druk! (Meer druk = hoger turbotoerental.)

Maar ook sneller "overtoeren" van de turbo! Wel afhankelijk van gereden druk! (Meer druk = hoger turbotoerental.)
Laatst gewijzigd door speedline op zo 17 nov 2002 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ok bedankt. dat weet ik genoeg.
1 dumpvalve voor mij
1 dumpvalve voor mij

He! nu is die weer rood.
als je op erg hoge druk rijd dan kun je ook wel 1 dump-valve gebruiken. Alleen dan moet je zo`n grote dump-valve hebben zoals k-tec gebruikt op hun 350 pk gt turbo. Ik hou het lekker bij 1 closed loop dump-valve.
There will be plenty of time to rest when your dead
Over hoeveel bar spreken we bij een gtt wanneer er 2 dumps nodig zijn? Ik reed voordat mijn dumpvalve erin zat op 1,4 a 1,5 bar, maar na het krijgen van een bosch dumpvalve 0,9 bar omdat die dan open gaat staan.
Door een mzzltje met de studie finaciering zit ik te denken een baleys groep A te kopen is dat een verstandige keus of zijn daar de meningen over verschillend? Bij de baleys zit toch een veer van max 1 bar?
Door een mzzltje met de studie finaciering zit ik te denken een baleys groep A te kopen is dat een verstandige keus of zijn daar de meningen over verschillend? Bij de baleys zit toch een veer van max 1 bar?
Ja dat zou minder zijn, want ik rijd ook af en toe op 1,1 a 1,2 bar, dus dan moet zo'n ding wel blijven werken.
Maar volgens mij is die van bbperformance tuning getest tot 50 psi, en dat is dan weer meer dan 1,1 bar(volgens mij iets van 50/14 ofzo? 3,5 bar??). Dus volgens mij moet dat dan gewoon goed werken.
Maar volgens mij is die van bbperformance tuning getest tot 50 psi, en dat is dan weer meer dan 1,1 bar(volgens mij iets van 50/14 ofzo? 3,5 bar??). Dus volgens mij moet dat dan gewoon goed werken.
He! nu is die weer rood.
Baileys is prima, marco heeft er zoeen en spreekt er alleen maar lof over
beetje onderhoud aan dat ding maar werkt prima d8 ik toch.

Af en toe smeren. Aantal bar? geen idee. Maar idt valt toch op te lossen met een wat stuggere veer, of een ringetje oid eronder?
Dit is toch geen membraam dumpvalve?
GRP. A DUMP VALVE
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img]
GRP. A DUMP VALVE
He! nu is die weer rood.
dan zag ik het niet goed 
maar waar kan je bailey's groep a zuiger valve nog meer kopen want ik geloof nooit dat improve tuning de enige is. Of weet iemand waar ze ingekocht worden en een product nr, dan bestel ik hem met korting bij Brezan.

maar waar kan je bailey's groep a zuiger valve nog meer kopen want ik geloof nooit dat improve tuning de enige is. Of weet iemand waar ze ingekocht worden en een product nr, dan bestel ik hem met korting bij Brezan.
ja, ik weet dus niet zeker of dit geen membraam-valve is, maar ik dacht van niet.Ben schreef:dan zag ik het niet goed
Maar een vriend van me heeft dit ding ook, en dat is echt wel een super ding, daar komt ook echt wel een super mooi geluid uit.
Maar welk merk het is, weet ik niet. Is dit geen baily's dan?
He! nu is die weer rood.
Die foto is een membraan dumpvalve lijkt mij. Een zuigerdumpvalve heeft geen paddestoelenvorm, daar zit normaal dus een membraan in hé.
Ok, weer wat geleerd.
ff kijken of ik die dan nog wel wil hebben.
ff kijken of ik die dan nog wel wil hebben.
He! nu is die weer rood.
-
- Contacteer:
Ik heb zelf een FSE dumpvalve,deze is geschikt voor zowel standaard als hogere druk omdat er een zwaardere veer wordt bijgeleverd.Ook kan ik het moment van afblazen instellen.Dit is een dubbel zuiger type zonder enig onderhoud omdat er een teflonring inzit ipv een rubberring (baileys).
Als je er 1 wilt hebben stuur maar een pm.
Als je er 1 wilt hebben stuur maar een pm.
You've got pm
He! nu is die weer rood.
-
dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde_Martijn_ schreef:Dit is toch geen membraam dumpvalve?
GRP. A DUMP VALVE
some people are alive only because it's illegal to kill them
Een membraam dv kan toch sneller stuk gaan?
He! nu is die weer rood.
mag ik es vragen wat deze kost,past deze ook gewoon op een 21 turbo(zonder t-stuk uiteraard)Chrisv schreef:dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde_Martijn_ schreef:Dit is toch geen membraam dumpvalve?
GRP. A DUMP VALVE
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Hey Patrick alles goed?
Die set kost 99 pond los kost hij 64 pond
klik
Ik heb geen verstand van 21t's maar als je gewoon een vacuum vervr hebt en een turbo slang hebt lijkt het me verde rneit zo'n probleem tenzij je computer raar zou moeten gaan doen als je druk af geblazen wordt????
Die set kost 99 pond los kost hij 64 pond
klik
Ik heb geen verstand van 21t's maar als je gewoon een vacuum vervr hebt en een turbo slang hebt lijkt het me verde rneit zo'n probleem tenzij je computer raar zou moeten gaan doen als je druk af geblazen wordt????
[quote="patrick 21TURBO"][quote="Chrisv"][quote="_Martijn_"]Dit is toch geen membraam dumpvalve?
GRP. A DUMP VALVE
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img][/quote]
dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde[/quote]
mag ik es vragen wat deze kost,past deze ook gewoon op een 21 turbo(zonder t-stuk uiteraard)[/quote]pat ,kijk eens bij Prima sport.
de mijn komt van daar,was wel duur maar doet het al 2 jaar heel goed,dus ik zou ff kijken op de site van carequipment.
http://www.carequipment.be
GRP. A DUMP VALVE
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img][/quote]
dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde[/quote]
mag ik es vragen wat deze kost,past deze ook gewoon op een 21 turbo(zonder t-stuk uiteraard)[/quote]pat ,kijk eens bij Prima sport.
de mijn komt van daar,was wel duur maar doet het al 2 jaar heel goed,dus ik zou ff kijken op de site van carequipment.
-
Ik weet niet of hij op een 21t past/kan maar hij koste mij iig iets van hmmmmmm...gille (mountainbike) schreef:pat ,kijk eens bij Prima sport.patrick 21TURBO schreef:mag ik es vragen wat deze kost,past deze ook gewoon op een 21 turbo(zonder t-stuk uiteraard)Chrisv schreef:dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde_Martijn_ schreef:Dit is toch geen membraam dumpvalve?
GRP. A DUMP VALVE
dumpvalve 70/75 euro
aansluitset iets van 25 euro
p.s. kheb hem nu al een tijdje en heb er nog geen problemen mee gehad, en het geluidje is ook best mooi

kzal strax thuis nog even op de rekening kijken voor de precieze prijs.
some people are alive only because it's illegal to kill them
-
Heb t ff nagekeken t was bij elkaar 155 euro
dumpvalve group n 75,63
aansluitkit 54,62
19 % btw 24,75
totaal 155 euro
vorige post klopte dus niet veel van 
gekocht bij Wouter bollen racing
dumpvalve group n 75,63
aansluitkit 54,62
19 % btw 24,75