[Turbo]Verschil enkele en dubbele dumpvalve?

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Weet iemand wat je aan een dubbel-dumpvalve systeem hebt?

Blijft je turbo dan nóg beter spinnen?
Nóg harder sis geluid? of juist niet?

of is het gewoon pure onzin, en niet het extra geld waard?

alvast bedankt.
He! nu is die weer rood.
TURBODJ
Berichten: 186
Lid geworden op: zo 3 feb 2002 0:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Volgens mij wordt het geluid minder. Vergelijk het met een band die wordt lek gestoken. Een steek een heftig gesis en de band loopt leeg. Meerdere steken de band loopt wel leeg maar het geluid zal een stuk minder zijn (waar haal ik deze vergelijking nou weer vandaan?)
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

het klinkt wel logisch :lol:
He! nu is die weer rood.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

TURBODJ schreef:Volgens mij wordt het geluid minder. Vergelijk het met een band die wordt lek gestoken. Een steek een heftig gesis en de band loopt leeg. Meerdere steken de band loopt wel leeg maar het geluid zal een stuk minder zijn (waar haal ik deze vergelijking nou weer vandaan?)
jij bent vast een gediplomeerd banden prikker :D
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Turbo-Peer
Berichten: 424
Lid geworden op: zo 24 mar 2002 0:00
Locatie: Noord-Brabant

Een dubbele dumpvalve heeft alleen nut bij een erg verhoogde turbodruk. Anders volstaat een enkele.

(Volgens mij kun je het ook nog nalezen in een ander topic. Kreeg 'm net alleen nie zo snel gevonden met de search-functie.)
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Op het moment dat de druk in je systeem zo hoog is opgeschroefd dat je enkele dumpvalve in de korte tijd dat hij open staat niet genoeg kan afblazen om je turbo te ontlasten,is het nodig om een 2de dumpvalve te monteren.Deze zorgt voor een dubbelle afblaas hoeveelheid waardoor de functie van de dumpvalve ook met een hogeredruk behouden blijft.Dit geeft in dit geval dus ook meer geluid.Omdat er de dubbelle hoeveelheid lucht wordt afgeblazen!
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
speedline
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 19 nov 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Conclusie meer capaciteit... :D

Maar ook sneller "overtoeren" van de turbo! Wel afhankelijk van gereden druk! (Meer druk = hoger turbotoerental.)
Laatst gewijzigd door speedline op zo 17 nov 2002 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

ok bedankt. dat weet ik genoeg.

1 dumpvalve voor mij :)
He! nu is die weer rood.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

als je op erg hoge druk rijd dan kun je ook wel 1 dump-valve gebruiken. Alleen dan moet je zo`n grote dump-valve hebben zoals k-tec gebruikt op hun 350 pk gt turbo. Ik hou het lekker bij 1 closed loop dump-valve.
There will be plenty of time to rest when your dead
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Over hoeveel bar spreken we bij een gtt wanneer er 2 dumps nodig zijn? Ik reed voordat mijn dumpvalve erin zat op 1,4 a 1,5 bar, maar na het krijgen van een bosch dumpvalve 0,9 bar omdat die dan open gaat staan.
Door een mzzltje met de studie finaciering zit ik te denken een baleys groep A te kopen is dat een verstandige keus of zijn daar de meningen over verschillend? Bij de baleys zit toch een veer van max 1 bar?
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ja dat zou minder zijn, want ik rijd ook af en toe op 1,1 a 1,2 bar, dus dan moet zo'n ding wel blijven werken.

Maar volgens mij is die van bbperformance tuning getest tot 50 psi, en dat is dan weer meer dan 1,1 bar(volgens mij iets van 50/14 ofzo? 3,5 bar??). Dus volgens mij moet dat dan gewoon goed werken.
He! nu is die weer rood.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Maar dat is als ik het zo zie een membraam valve en dat wil ik niet.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Baileys is prima, marco heeft er zoeen en spreekt er alleen maar lof over :) beetje onderhoud aan dat ding maar werkt prima d8 ik toch.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Wat voor een onderhoud?

Tot hoeveel bar kan die baileys?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Af en toe smeren. Aantal bar? geen idee. Maar idt valt toch op te lossen met een wat stuggere veer, of een ringetje oid eronder?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Dit is toch geen membraam dumpvalve?

GRP. A DUMP VALVE
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img]
He! nu is die weer rood.
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

dan zag ik het niet goed :)

maar waar kan je bailey's groep a zuiger valve nog meer kopen want ik geloof nooit dat improve tuning de enige is. Of weet iemand waar ze ingekocht worden en een product nr, dan bestel ik hem met korting bij Brezan.
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ben schreef:dan zag ik het niet goed :)

maar waar kan je bailey's groep a zuiger valve nog meer kopen want ik geloof nooit dat improve tuning de enige is. Of weet iemand waar ze ingekocht worden en een product nr, dan bestel ik hem met korting bij Brezan.
ja, ik weet dus niet zeker of dit geen membraam-valve is, maar ik dacht van niet.

Maar een vriend van me heeft dit ding ook, en dat is echt wel een super ding, daar komt ook echt wel een super mooi geluid uit.

Maar welk merk het is, weet ik niet. Is dit geen baily's dan?
He! nu is die weer rood.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Die foto is een membraan dumpvalve lijkt mij. Een zuigerdumpvalve heeft geen paddestoelenvorm, daar zit normaal dus een membraan in hé.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Ok, weer wat geleerd.
ff kijken of ik die dan nog wel wil hebben.
He! nu is die weer rood.
Jeroen Lubking
Berichten: 441
Lid geworden op: zo 22 sep 2002 18:44
Locatie: Zevenhuizen Turbo`s: Garrett T3 vs GT32
Contacteer:

Ik heb zelf een FSE dumpvalve,deze is geschikt voor zowel standaard als hogere druk omdat er een zwaardere veer wordt bijgeleverd.Ook kan ik het moment van afblazen instellen.Dit is een dubbel zuiger type zonder enig onderhoud omdat er een teflonring inzit ipv een rubberring (baileys).
Als je er 1 wilt hebben stuur maar een pm.
JL-Tuning bredeweg 180 Zevenhuizen
Tel:0629571950
mail: info@jltuning.nl
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

You've got pm
He! nu is die weer rood.
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

_Martijn_ schreef:Dit is toch geen membraam dumpvalve?

GRP. A DUMP VALVE
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img]
dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde
some people are alive only because it's illegal to kill them
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Waarom wil iedereen perse een zuiger dumpvalve?
Ik heb mijn membraam dumpvalve er nu zo'n 2 jaar opzitten en heb er nog nooit problemen mee gehad.
5 GT Turbo '88 GT5
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Misschien komt het door die ingegraveerde text :D
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Wie weet......... :lol:
5 GT Turbo '88 GT5
_Martijn_
Berichten: 884
Lid geworden op: ma 16 sep 2002 19:49
Locatie: Lisse
Contacteer:

Een membraam dv kan toch sneller stuk gaan?
He! nu is die weer rood.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ah man zo snel gebeurt dat niet, ik heb laatst mijne eens gecheckt en daar is nix mis mee.

En ik neem aan dat Roy al 2 jaar met hetzelfde membraanpje rijd, dus dat is dan een bewijs dat het reuze meevalt.
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Chrisv schreef:
_Martijn_ schreef:Dit is toch geen membraam dumpvalve?

GRP. A DUMP VALVE
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img]
dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde
mag ik es vragen wat deze kost,past deze ook gewoon op een 21 turbo(zonder t-stuk uiteraard)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Ben
Berichten: 2517
Lid geworden op: di 29 jan 2002 0:00

Hey Patrick alles goed?

Die set kost 99 pond los kost hij 64 pond
klik

Ik heb geen verstand van 21t's maar als je gewoon een vacuum vervr hebt en een turbo slang hebt lijkt het me verde rneit zo'n probleem tenzij je computer raar zou moeten gaan doen als je druk af geblazen wordt????
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

[quote="patrick 21TURBO"][quote="Chrisv"][quote="_Martijn_"]Dit is toch geen membraam dumpvalve?

GRP. A DUMP VALVE
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img][/quote]

dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde[/quote]

mag ik es vragen wat deze kost,past deze ook gewoon op een 21 turbo(zonder t-stuk uiteraard)[/quote]pat ,kijk eens bij Prima sport.
de mijn komt van daar,was wel duur maar doet het al 2 jaar heel goed,dus ik zou ff kijken op de site van carequipment.
http://www.carequipment.be
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

gille (mountainbike) schreef:
patrick 21TURBO schreef:
Chrisv schreef:
_Martijn_ schreef:Dit is toch geen membraam dumpvalve?

GRP. A DUMP VALVE
[img]http://www.bbperformancetuning.co.uk/pr ... img161.jpg[/img]
dit is een membraan dumpvalve, deze heb ik ook, precies dezelfde
mag ik es vragen wat deze kost,past deze ook gewoon op een 21 turbo(zonder t-stuk uiteraard)
pat ,kijk eens bij Prima sport.
de mijn komt van daar,was wel duur maar doet het al 2 jaar heel goed,dus ik zou ff kijken op de site van carequipment.
http://www.carequipment.be
Ik weet niet of hij op een 21t past/kan maar hij koste mij iig iets van hmmmmmm...

dumpvalve 70/75 euro
aansluitset iets van 25 euro

p.s. kheb hem nu al een tijdje en heb er nog geen problemen mee gehad, en het geluidje is ook best mooi :)

kzal strax thuis nog even op de rekening kijken voor de precieze prijs.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

Heb t ff nagekeken t was bij elkaar 155 euro

dumpvalve group n 75,63
aansluitkit 54,62

19 % btw 24,75

totaal 155 euro

:) vorige post klopte dus niet veel van :lol:

gekocht bij Wouter bollen racing
some people are alive only because it's illegal to kill them
canonballman
Berichten: 4222
Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
Locatie: Hilvarenbeek

Ja, jij zit wel dicht bij het vuur, bij die Wouter :D in turbo-city
Chrisv
Berichten: 1295
Lid geworden op: ma 18 jun 2001 0:00
Locatie: Noord Brabant (Sint Anthonis) 2 x GTT Ph2 '88

canonballman schreef:Ja, jij zit wel dicht bij het vuur, bij die Wouter :D in turbo-city
hoe bedoel je dicht bij het vuur?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Plaats reactie