Ik heb dus plannen om in de kerstvakantie de onderkant van de auto flink op te knappen. Nu vraag ik me af hoe ik dat het beste kan doen.
Ik heb geen brug dus ga de auto zo hoog mogelijk op bokken zetten. Vervolgens ben ik van plan om hem van onderen flink kaal te maken (staalborstel op dremel/boormachine) Tot zover.
Ik verwacht nergens ernstige roestplekken (achter de skirts geen idee) maar slechts oppervlakkige roest. (hij is vorig jaar ANWB gekeurd en tot was er bijna geen roest)
Moet ik eerst de hele onderkant in de anti-roest. Mijn oom (die heeft een mooie plek hiervoor)heeft ergens een pot van dat "oranje/bruine" spul tegen roest. Ik wilde dat er eerst op spuiten. Vervolgens goed laten drogen en dan tectyl eroverheen? Wat moet ik doen met de kokerbalken en met de chassisbalken. Ik heb bij mijn oom zijn auto het frame vol gespoten met ML. (geloof ik)
- Wat kan ik het beste gebruiken?
- Hoe kaal moet ik de auto maken?
- Is zinkspray goed om te gebruiken, en kan je over zinkspray heenspuiten? Ik heb ooit gehoord dat dat NIET goed hecht.
- Hoe kan ik ML het beste gebruiken? (ooit gehoord dat als je overal ML in spuit dat je dan niet meer kan lassen omdat het in de fik vliegt)
- Ik heb in het topic "auto tectyleren doen of laten doen" een paar keer gelezen over olie ipv tectyl. Daar zou ik nog wel wat meer van willen weten.
En alle andere tips zijn ook welkom
Auto tectyleren ( NIEUWE VRAGEN !!!!! PLEASE HELP !!!!!)
ik heb ervaring
lees hier maar:
http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=6872
veel succes....als je nog vragen hebt, ik ben er vanavond...wel laat, maar ja...

http://www.renault-tuning.com/en/forum/ ... php?t=6872
veel succes....als je nog vragen hebt, ik ben er vanavond...wel laat, maar ja...

Ik heb een tjd bij een restauratie bedrijf gewerkt, en wat we daar deden was:
1- Oppervlakkige roest aftollen, let wel met een slijptol met borstel, met boormachien en dremel is bietje poetsen en niet voldoende!. 2- als er een gat in valt door tollen, is het dus te zwak, en nieuw stukje plaatwerk inlassen. 3- insoppen met 2K primer 3.5- alles twee lagen dik in de (met loodvervanger)-menie en daarna 2 lagen 2K lak erover. 4- Alles met een ML of een underbody coating op wasbasis ( als je deze in een emmer heet water legt wordt ie mooi dun en loopt ie lekker overal tussen) insoppen of spuiten.
Dit werk blijft langer dan een paar jaar goed.
succes en niet te voorzichtig, als t rot is durrraf en lassuuuh!!!
1- Oppervlakkige roest aftollen, let wel met een slijptol met borstel, met boormachien en dremel is bietje poetsen en niet voldoende!. 2- als er een gat in valt door tollen, is het dus te zwak, en nieuw stukje plaatwerk inlassen. 3- insoppen met 2K primer 3.5- alles twee lagen dik in de (met loodvervanger)-menie en daarna 2 lagen 2K lak erover. 4- Alles met een ML of een underbody coating op wasbasis ( als je deze in een emmer heet water legt wordt ie mooi dun en loopt ie lekker overal tussen) insoppen of spuiten.
Dit werk blijft langer dan een paar jaar goed.
succes en niet te voorzichtig, als t rot is durrraf en lassuuuh!!!
Nou we zijn flink bezig geweest met de auto en inmiddels staat hij helemaal goed in de tectyl. Alleen nu wilde ik vandaag nog alles ML'en.
Hoe kan ik dat het beste doen? Moet je dat gewoon in al de open balken spuiten? Een speciaal slangetje met 4 gaatjes zover mogelijk in zo'n afwateringsgat proppen en dan al spuitend er weer uit trekken?
En dan de dorpels, die zitten weer netjes dicht en daar kan ik dus niet zomaar meer bij, maar als je de bekleding weghaalt en de plastic flap onder aan de binnenkant van de auto, dan zitten daar een aantal rechthoekige gaatjes (om het geheel vast te klemmen)
Kom ik op deze manier uit bij de dorpels? Volgens mij wel namelijk en dan kan ik daar die slang in duwen en alles lekker vol spuiten.
Dus:
- waar moet/mag ik allemaal ML'en? !!!!!!!!
- zo'n slangetje gebruiken?
- kom ik zoals boven beschreven uit in de dorpels? !!!!!!!!!!!!!!!!
Als ik goede reacties krijg ga ik vandaag dus nog aan de slag! (zeker mbt die dorpels, de rest kan ik evt. nog wel vragen bij de brezan)
Hoe kan ik dat het beste doen? Moet je dat gewoon in al de open balken spuiten? Een speciaal slangetje met 4 gaatjes zover mogelijk in zo'n afwateringsgat proppen en dan al spuitend er weer uit trekken?
En dan de dorpels, die zitten weer netjes dicht en daar kan ik dus niet zomaar meer bij, maar als je de bekleding weghaalt en de plastic flap onder aan de binnenkant van de auto, dan zitten daar een aantal rechthoekige gaatjes (om het geheel vast te klemmen)
Kom ik op deze manier uit bij de dorpels? Volgens mij wel namelijk en dan kan ik daar die slang in duwen en alles lekker vol spuiten.

Dus:
Als ik goede reacties krijg ga ik vandaag dus nog aan de slag! (zeker mbt die dorpels, de rest kan ik evt. nog wel vragen bij de brezan)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Als je die dopjes van de dorpel eraf haalt kom je in de holle ruimte van de dorpel. Als je er genoeg in spuit zie je het vanzelf aan de onderkant tussen de omgeslagen rand van de dorpel uitdruppen.jpp_GTX schreef:Nou we zijn flink bezig geweest met de auto en inmiddels staat hij helemaal goed in de tectyl. Alleen nu wilde ik vandaag nog alles ML'en.
Kom ik op deze manier uit bij de dorpels? Volgens mij wel namelijk en dan kan ik daar die slang in duwen en alles lekker vol spuiten.![]()
Dus:
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)