Megane turbo motor bij holtrop

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Jasper16v

bij holtrop ( http://www.holtrop-renault-demontage.nl/ ) ligt een megane turbo motor te koop

motor nr: F4R 761
is nieuw met 0 km (volgens site)

had ze ff gemailed over die motor

kerel zei: "Dit is een originele turbo motor die ook word geleverd in Vel Satis en hij is nieuw."

Maar deze motor is niet geleverd voor de megane, past ie hier wel in ? Of past ie misschien in een clio ? :p

Typenr van motor zegt me nix
RO 16v

Dit blok past in een clio, je moet alleen heel wat aanpassingen maken.
martin rs

had jij me laats niet pm gestuurd over dat blokkie ik zou kijken voor iemand bij holtrop woon er naast zeg maar. toen ik wou gaan en ff mijn box checken waas ie leeg. alles gewist dus kon niet meer kijken. was jij dat toevallig over dit blok dan kan ik morgen wel ff kijken
Jasper16v

nee was ik niet
RO 16v

martin rs schreef:had jij me laats niet pm gestuurd over dat blokkie ik zou kijken voor iemand bij holtrop woon er naast zeg maar. toen ik wou gaan en ff mijn box checken waas ie leeg. alles gewist dus kon niet meer kijken. was jij dat toevallig over dit blok dan kan ik morgen wel ff kijken
Dat was ik, weet je nog :)
Jasper16v

als ik een megane had wist ik het wel :)

is voor een clio beetje veel werk lijkt me
RO 16v

Het is te doen het grootste probleem is het inlaatspruitstuk en de ontstekking.

Ik heb hier voordeel mee omdat ik al met een kop van een megane rij dus ik hoef alleen maar alles over te zetten.
Jasper16v

is dat een kwestie van veel shit aanpassen of is het nieuwe dingen kopen en dat monteren ?

ben niet super technisch, dus zelf zal het me sowieso nie lukke :(
RO 16v

Het is dus aanpassen of laten doen er is niks voor te koop.

De inlaatpoorten van een megane zijn ongeveer 35% kleiner dan die van de clio 16v, je moet dus het inlaatspruitstuk van de 16v laten dicht lassen en deze pas frezen op de megane kop.
De onsteking van de megane zit als je voor de auto staat links van de injectors en bij de 16v rechts naast de kop, dit moet dus omgezet worden.

Als je het zelf kan kost het niks maar als je het moet laten doen ga dan maar vast sparen.
Mrtn
Car: R5GTT

Ze hebben ook een nw. 3.0 V6 24V liggen >-)
Mrtn = Maarten
RO 16v

Mrtn schreef:Ze hebben ook een nw. 3.0 V6 24V liggen >-)

>-) alleen jammer dat het van de nederlandse wetgeving niet mag in een clio 16v :(
Mrtn

RO 16v schreef:Het is dus aanpassen of laten doen er is niks voor te koop.

De inlaatpoorten van een megane zijn ongeveer 35% kleiner dan die van de clio 16v, je moet dus het inlaatspruitstuk van de 16v laten dicht lassen en deze pas frezen op de megane kop.
De onsteking van de megane zit als je voor de auto staat links van de injectors en bij de 16v rechts naast de kop, dit moet dus omgezet worden.

Als je het zelf kan kost het niks maar als je het moet laten doen ga dan maar vast sparen.
Dat hoef je allemaal niet aan te passen, je moet alleen kijken welke assen je nodig hebt, motorsteunen en kijken tot hoeverre het stekkerblok anders is. Dat blok is compleet, dus nix spruitstukjes overzetten....... je uitlaatbocht zal hooguit anders zijn........ :wink:
Mrtn = Maarten
RO 16v

Mrtn schreef:
RO 16v schreef:Het is dus aanpassen of laten doen er is niks voor te koop.

Dat hoef je allemaal niet aan te passen, je moet alleen kijken welke assen je nodig hebt, motorsteunen en kijken tot hoeverre het stekkerblok anders is. Dat blok is compleet, dus nix spruitstukjes overzetten....... je uitlaatbocht zal hooguit anders zijn........ :wink:
Het inlaatspruitstuk van de megane is hoger dus dan past je motorkap niet mee dicht.
Je versnellings bak kan je gewoon weer gebruiken dus je hoeft niet met de assen te gaan kloten.
Je uitlaatspruitstuk moet je dan ook van een megane hebben of hij moet aangepast worden omdat hij anders niet in het midden uitkomt.

Dit moet echt gedaan worden.
Als het niet zo was dan rij ik ook niet met een kop van een 2.0 16v megane rond. :)
Jasper16v

wat heeft het voor effect op jou clio, die megane kop ?
RO 16v

Jasper clio 16v schreef:wat heeft het voor effect op jou clio, die megane kop ?
Qua pk's heb ik haast geen winst (max 5 pk) maar het koppel is behoorlijk verbetert vroeger 172 n/m bij 4150 tpm en nu 191 n/m bij 2800 tpm dit trekt dus als een beest >-)
Jasper16v

das wel beter ja 8)
Mrtn

Kwist niet dat het inlaatspruitstuk hoger was, zoals jij zegt. Is dit niet op te lossen door het blok wat lager in de motorruimte te laten zakken mbv andere steunen :)
Mrtn = Maarten
RO 16v

Dan rij je je carter er onder uit.
En het is niet op te lossen met andere steunen omdat je dan alles moet aanpassen, heele ophanging, versnellingsbak, subframe enz....
canonballman

Misschien een 2de bult in de motorkap?!

Maar ik denk wel dat de turbo heel dicht tegen het schutbord komt te zitten bij een clio16V, te dicht......

Eventueel een beetje met een moker modificeren?? :D
Robke
Car: Lexus IS250

Ik heb er ook over gedacht om dat blok te kopen, maar die heeft maar 165 pk, dus dat is nou niet echt veel. Hoeveel koppel hij heeft weet ik niet, maar dat zal al de moeite van het aanpassen niet meteen waard zijn denk ik.

Of het moet zijn dat je de turbodruk op kunt schroeven, zodat je 220 pk krijgt ofzo, dan wordt het tenminste interessant.

Edit: hij heeft meer koppel dan ik dacht, 250 Nm bij 2000 tpm. dan zul je wel een aardig verschil merken. :) :p
RO 16v

robclio16V schreef:Edit: hij heeft meer koppel dan ik dacht, 250 Nm bij 2000 tpm. dan zul je wel een aardig verschil merken. :) :p
Dat worden dus elke maand nieuwe bandjes 8)
Anonymous

RO 16v schreef:
robclio16V schreef:Edit: hij heeft meer koppel dan ik dacht, 250 Nm bij 2000 tpm. dan zul je wel een aardig verschil merken. :) :p
Dat worden dus elke maand nieuwe bandjes 8)
Wel eens gehoord van LPT ?? :p dus vermogen kun je er wel uit krijgen ;)
dennis16v

alleen jammer dat die vent bij holtrop het tiepe is veel beloven weinig doen.
met andere woorden een niet te vertrouwen persoon.
als je dr geen zaken mee hoeft te doen. doe het dan lekker niet.
martin rs

ze zijn er inderdaad wel stug jah. maar als je er bent dan kan je er best mee praten en doen. tis maar ff wie je hebt. kom er wel regelmatig om er ff te kijken hoe en wat maar heb nooit problemen met die lui. als je belt dan zijn ze wel stug
Peter @ Malta
Contacteer:

Zou zoiets nou ook in een Scénic passen? Even afgezien van de geografische afstand, 165 pk in plaats van 95 pk zou wel interessant zijn.

Hou je dan ook dezelfde versnellingsbak, oftewel geeft de snelheidsmeter nog de juiste snelheid aan?

- Peter
Anonymous

dennis16v schreef:alleen jammer dat die vent bij holtrop het tiepe is veel beloven weinig doen.
Haha krijgen we weer zo'n achterberg verhaal ?? Jongens kom een zeg, ik ken die vent en hij is tof, hij is een stugge fries :) ik kom er wel vaker, en ik kne een aantal mensen die hem ZEER goed kennen, ik raad iedereen aan niet op JOUW keertje-bellen vehaal af te gaan ;)

Zo ik heb gesproken, AMEN !! :lol:

robert001

goh zeg..... ik geef het je te doen, de hele dag mensen die vragen en vragen.....die eigenlijk niets uit willen geven......af dingen op 5 euro.....en dan verwachten dat je nog overal even meegaand in bent... zo niet word je afgezeken op het internet... Ik weet zelf in ieder geval dat holtrop gewoon goeie spullen voor goeie prijzen heeft !!!!
Arjen

Ik ga inderdaad altijd gewoon ff langs. Hij heeft het vaak erg druk, dus ook weinig zin in telefoon? Wanneer hij wel ff tijd heeft staat ie rustig een half uur met je te kleppen. En ten opzichte van andere Renault-sloperijen is hij niet duur.

Helemaal handig is het om een hele bult onderdelen in 1 keer mee te nemen. Dan kost het, relatief gezien, bij hem helemaal geen drol.
Joentjuh!

specificaties 2.0 16v turbo blok :

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
boring x slag 82,7x93,0 mm
compressieverh. 9,5:1
max. vermogen 120 kW (165 pk)/5000tpm
max. koppel 250 Nm/2000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo ja, met intercooler
katalysator geregeld

is dit in te bouwen in een megane coupe 2.0 8v ?
wat heb je verders allemaal nodig, en wat zou dit kosten als ik het zou laten inbouwen bij een garage ?

Als dit al past ...heeft iemand enig idee ? dat koppel lijkt me best leuk :)

of het blok van de clio sport 2.0 16v, deze heeft toch wat meer pk's alleen een lager koppel.

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
compressieverh. 11,0:1
max. vermogen 124 kW (172 pk)/6250tpm
max. koppel 200 Nm/5400tpm
turbo nee
katalysator geregeld

deze is ook nog een keer 500 euro goedkoper :)
Nick (germanstyle)

Autobedrijven afkraken moet eigenlijk niet kunnen. Misschien kan ik er wel goed mee overweg en jij niet.
dus als er wordt afgekraakt, dan kan er altijd wle iemand zijn die de service wel goed vindt.
dennis16v

Matthijs schreef:
dennis16v schreef:alleen jammer dat die vent bij holtrop het tiepe is veel beloven weinig doen.
Haha krijgen we weer zo'n achterberg verhaal ?? Jongens kom een zeg, ik ken die vent en hij is tof, hij is een stugge fries :) ik kom er wel vaker, en ik kne een aantal mensen die hem ZEER goed kennen, ik raad iedereen aan niet op JOUW keertje-bellen vehaal af te gaan ;)

Zo ik heb gesproken, AMEN !! :lol:

ben er nu een keer of 15 geweest..... en met regelmaat loopt die vent in een gesprek gewoon weg.
gaat hij koffie lopen leuten. hij laat mensen gewoon een half uur wachten zonder ze aan te spreken.
gaatie gezellie weer op ze heftruckje rijden.

tiepe onbeschofte kerel

sterker nog had een friesse tolk meegenomen zaterdag. zelfs die kwam dr niet uit.
dennis16v

Nick (germanstyle) schreef:Autobedrijven afkraken moet eigenlijk niet kunnen. Misschien kan ik er wel goed mee overweg en jij niet.
dus als er wordt afgekraakt, dan kan er altijd wle iemand zijn die de service wel goed vindt.

ik vind dus persoonlink dat je best een mening mag geven als je ergens problemen mee hebt.

zou andere mensen kunnen behoeden van slechte zaken doen,
Merijn.V
Contacteer:

Ach, het is standaard niet-lullen/maar-doen Fries.

Veel van dit soort gasten zijn een beetje apart. Soms zijn ze inderdaad ronduit onbeschoft, maar goed, als je daar niet tegen kunt, dan moet je er geen zaken mee doen.

Echter dat wil nog niet zeggen dat ze onbetrouwbaar zijn. Ze houden alleen niet van veel vragen en weinig kopen. En van klantbinding door klantvriendelijkheid, dat boeit niet.

Zijn spullen zijn goed en als dat niet zo is, dan moet je maar terugkomen. (Zei ie tegen mij, en wat ik kocht was inderdaad goed.)
RO 16v

Joentjuh! schreef:specificaties 2.0 16v turbo blok :

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
katalysator geregeld

wat heb je verders allemaal nodig, en wat zou dit kosten als ik het zou laten inbouwen bij een garage ?

of het blok van de clio sport 2.0 16v, deze heeft toch wat meer pk's alleen een lager koppel.

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
turbo nee
katalysator geregeld

De turbo motor past.
Het rs blok past ook alleen moet er dan meer aangepast worden omdat je zit met de motorsteunen.

Bel eens een paar zaken op en vraag rond maar ik denk dat je ongeveer tussen de 2500 en 5000 euro uitkomt voor het inbouwen.
Joentjuh!

RO 16v schreef:
Joentjuh! schreef:specificaties 2.0 16v turbo blok :

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
katalysator geregeld

MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998cm3
turbo nee
katalysator geregeld

De turbo motor past.
Het rs blok past ook alleen moet er dan meer aangepast worden omdat je zit met de motorsteunen.

Bel eens een paar zaken op en vraag rond maar ik denk dat je ongeveer tussen de 2500 en 5000 euro uitkomt voor het inbouwen.
oke bedankt zal es rondvragen :)
Plaats reactie