Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Michel S.
Contacteer:

Hey Jongens,

Ik was net effe in de garage en mijn blokkie aan het bekijken. Nu zei mijn broer of ik ook een versterkte oliepomp had. Ik denk wel dat ik dat nodig heb met zoveel vermogen verhoging. Dus mijn vraag is waar kan ik een uprated oliepomp krijgen, en wat zijn de kosten.

groetjes
mathijs

een versterkte oliepomp kun je bestellen bij gttuning, wel hoog nodig want als je met te veel vermogen een standaard oliepomp gebruikt gaan je zuigertjes kantelen dat is een kennis van mij ook gebeurt. ook zal ik ook maar eens gaan denken aan een groep a cabarateur en een beter brandstofpomp ook heel belangrijk!
Sander
Contacteer:

Is geen versterkte oliepomp:grin:
Michel S.
Contacteer:

Ik heb al een gemodificeerde Carb zonder choke klep. Dus zou het moeten blijven bij een andere Benzine pomp en uiteraard die andere olie pomp.

Het kost missschien wat, maar zorgt er wel voor dat ik niet over 3 maanden stil sta met het blok in de puin.

Alle tips zijn welkom.

Top vermogen zal rond de 250PK komen te liggen en toeren maximaal 8000.
Laatst gewijzigd door Michel S. op zo 1 jul 2001 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno

8000 toeren? best veel voor een blokje met onderliggende nokkenstok, maar als men zegt dat 't kan, zal 't wel kunnen. Zwakke punten zullen wel zwevende kleppen en brekende drijfstangbouten worden.

Ga je bij zoveel vermogen ook over op een koperen kopppakking, of zitten er al stalen ringen bovenin de cilinders?
rev it like a rental
Michel S.
Contacteer:

De koppakking is voorzien van stalen ringen. De klepveren zijn anders, en die zouden het wel aan moeten kunnen. de klepsteelhoedjes heb ik weg gelaten om een beetje smering te geven aan de kleppen. Het hele zaakje is uitgebalanceerd. De lagers van de krukas(zowel hoofd als drijfstang) zijn speciale die ze ook in de rally wereld gebruiken, en die zijn er echt op gemaakt.Dus ik denk niet dat het problemen zal opleveren. Ik denk dat het net 1 keer zal gebeuren en verder ook nooit. Denk dat ik hem in het dagelijkse leven max tot 6500-7000 zou laten gaan. Maar dan moet ik ook ruzie hebben met een hele snelle. Anders wordt er al bij 4000 geschakeld ofzo, als het karretje het trekt uiteraard.

Dus het moet goed te doen zijn.
mario

ja denk ik ook wel, maar zag koppakkingen van 24 mm dat moet lukken .
met wat voor een turbo wordt dat aangedreven en wat voor druk :smile:wel heftig zoveel pk's
jammer dat tank van gt klein is want verbruik van brandstof moet je het niet meer hebben denk ik ? :sad:je kan ook een race tank inbouwen is ook makkelijker met brandstof pomp of past ie op de standaard plek .
groetjes mario
Never drive faster than your angels can fly
Tijn
Contacteer:

ehm McLain, wanneer is het bezoekuur bij jouw project? Ik begin echt HEEEEL nieuwschierig te worden......
mario

haha we houden meeting bij mc clain :cool:
ben zeker erg nieuwsgierig :smile:
mario

waneer ga je dat blok er in hangen ?
Michel S.
Contacteer:

Ik heb de bumper besteld met spoiler, en wanneer die binnen zijn kan ik eindelijk eens de auto laten spuiten. Als dat gebeurd is kan ik eens rustig beginnen met opbouwen. Dan moet ik nogal wat aanpassingen maken voor de Grote radiateur erin te krijgen en uiteraard de aparte oliekoeler. Als dat gebeurd is zal ook het dashboard ongeveer klaar zijn inc. de interface. Ik schat dat het hele gebeuren nog een 2 tot 3 maanden gaat duren(financieel is het best een brok) en dan kan ik met mijn trots machine op de meetings komen. Maar als die af is ben ik zowiezo nog 3000 km aan het inrijden. Dus de weg is nog lang.

groetjes
Michel S.
Contacteer:

Ik zie net een koppakking die gegarandeerd 50 PSI aankan. Dat is ongeveer 3 bar. Kost 69 pond met 10 speciale kop bouten. Zou dit ook iets voor mij zijn?? Ik heb nu een spesso koppaking??

ik hoor het wel
Michel S.
Contacteer:

Shit, die BBperformance tuning verstuurd alleen maar in Engeland, niet daarbuiten. En hij heeft een paar dingen die ik moet/wil hebben:

Uprate oilpump
Lower wishbones left$right
uprated Headgasket with High tensile head bolts(up to 50 PSI)
Uprated exhaust/inlet gasket

Misschien nog iemand anders die dit kan leveren?
Goof

Dat begint een behoorlijk projectje te worden ook, McClain,.....

BBPerformance geeft op hun site inderdaad aan (voorlopig) alleen nog maar te verzenden binnen UK, maar ik denk dat als je ze belt/meelt met het verhaal van je projectje ik ze misschien toch wel bereid zijn je spulletjes op te sturen, toch??
Plaats reactie