monteren brede achterschermen

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Arjen

Weet iemand toevallig ook hoe brede achterschermen (bijv van een Dimma-kit) vastgezet worden ? Komen ze in de plaats van de originele achterschermen (oude schermen eruit slijpen) of komen ze hier gewoon overheen?
Jeroen V
Contacteer:

de kits van prima en bijvoorbeeld een merk als Mcracing worden over de achterschermen heen geplakt, soms wordt er wel een stukje uitgezaagd uit het oude achterscherm. Er bestaan wel kit met heel achterschermen maar die zijn vele malen duurder dan de opzet/plak kits.
Nick (germanstyle)

Bij die van Dimma (clio e.d.) vervang je het gehele deel.
Arjen

Wanneer ze geplakt worden, blijft er dan gewoon een loze ruimte zitten tussen het oude en het nieuwe achterscherm?
bruno @af
Contacteer:

Nick (germanstyle) schreef:Bij die van Dimma (clio e.d.) vervang je het gehele deel.
en dan krijg je van die plaatjes ... ongeveer 5000 € voor de kit en 7500 € voor de montage :wink:
bruno @af
Contacteer:

Arjen schreef:Wanneer ze geplakt worden, blijft er dan gewoon een loze ruimte zitten tussen het oude en het nieuwe achterscherm?
wij spuiten dit op met isolatieschuim (PUschuim)
Arjen

bruno @af schreef:
Arjen schreef:Wanneer ze geplakt worden, blijft er dan gewoon een loze ruimte zitten tussen het oude en het nieuwe achterscherm?
Wordt dat dan nog verder afgewerkt of is het: dichtpurren, bodycoating erover en klaar?
bruno @af
Contacteer:

ongeveer like that...
Arjen

Thanks voor alle info.....weer iemand blij :)
catrinus

suc6 arjen. Ik heb het je al verteld maar 90% van de bodykits beginnen te scheuren na verloop van tijd. De 1e opgeplakte bodykit die niet scheurt moet ik nog zien.
There will be plenty of time to rest when your dead
bruno @af
Contacteer:

catrinus schreef:suc6 arjen. Ik heb het je al verteld maar 90% van de bodykits beginnen te scheuren na verloop van tijd. De 1e opgeplakte bodykit die niet scheurt moet ik nog zien.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele scheur gezien in geen enkele van onze 'opgeplakte' kits ... zal ik dan bij die 10 % horen zeker ... :p :p
Nick (germanstyle)

Ja ik hoor ook heel vaak dat die luchthapper (die namaak impreza en celica gt4 e.d.) ook heel vaak scheuren en dat ze om de zoveel tijd opnieuw gedaan moeten worden. (dus weer breukvrij en opnieuw spuiten)
bruno @af
Contacteer:

een luchthapper is iets anders ... deze is idd zeer onderhevig aan temp.schommelingen en daardoor krijg je altijd na verloop van tijd 'verschuivingen' onder de lak ...
Arjen

Maar dat zijn kunststof luchthapper die in/op een metalen motorkap gezet worden. Dat probleem heb je niet bij een kunststof kap :lol:
Nick (germanstyle)

bruno @af schreef:
catrinus schreef:suc6 arjen. Ik heb het je al verteld maar 90% van de bodykits beginnen te scheuren na verloop van tijd. De 1e opgeplakte bodykit die niet scheurt moet ik nog zien.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele scheur gezien in geen enkele van onze 'opgeplakte' kits ... zal ik dan bij die 10 % horen zeker ... :p :p
Maar ja dan hebben we het ook over Bruno, die levert ook kwaliteit....... slijm slijm :wink: ... (volgens mij moet nick nog een keer langs bruno voor het leer :lol: :lol: )
catrinus

Ja sorry maar elke uitbouwkit die ik zie is vaak wel gescheurt.
There will be plenty of time to rest when your dead
gille
Contacteer:

bruno @af schreef:
yep klopt PU schuimh eb ik ooit met een dimma kit voor een 205 gti ook gedaan,was wel duur voor zo een stuk plastiek.
ed_pret

bruno @af schreef:een luchthapper is iets anders ... deze is idd zeer onderhevig aan temp.schommelingen en daardoor krijg je altijd na verloop van tijd 'verschuivingen' onder de lak ...
ALTIJD?? das minder om te horen maar zijn er dan geen doorgewinterderenaultgtt(tuning)freak oplossing hiervoor bedacht in de loop der jaren?
bruno @af
Contacteer:

jawel... een luchthapper uit hetzelfde materiaal als de motorkap, metaal voor een gewone motorkap dus (of polyester voor een polyester motorkap 8) )
Bruno
Martijnberk
Contacteer:

Bruno, wat lever je zoal? Heb je een website? Ik ben daar niet van op de hoogte :(

ik zal wel weer achter lopen :D
Nick (germanstyle)

http://www.ataf-sintniklaas.be

Maar volgens mij is hij nog in ontwikkeling.
Hij kan alles wel leveren en ook aan speciale wensen voldoen.
bruno @af
Contacteer:

Nick (germanstyle) schreef:http://www.ataf-sintniklaas.be

Maar volgens mij is hij nog in ontwikkeling.
Hij kan alles wel leveren en ook aan speciale wensen voldoen.
8)8)8)8)8)8)8)8)8)8)8)8)8)8)
kevinb
Contacteer:

hey, Bruno, kan je hier van bvb deze kit de prijs geven?? Ben ook wel geïntreseerd..
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 88_IMG.JPG[/img]

niet geplaatst, gewoon de onderdelen.
thanx.
canonballman

Ik ben ook wel geinteresseerd. Vindt alleen de Testarossa sleuven in de achterschermen niet zo mooi. Maar die kunnen natuurlijk volgestort worden met plamuur :D
kevinb
Contacteer:

ja, zou bij mij ook eventueel de bedoeling zijn,
is zo ouderwets niet?
RonaldClio16v
Contacteer:

Arjen schreef:Maar dat zijn kunststof luchthapper die in/op een metalen motorkap gezet worden. Dat probleem heb je niet bij een kunststof kap :lol:
Als je een kunststof luchthapper op een metalen kap maakt kun je hem het beste met sikaflex vast kitten. Dit spul blijft heel ligt flexibibel maar je krijgt het nooit meer los.
AT YOUR SERVICE
Robert dB.

Ik heb weer gehoord dat; Wanneer je gebruik maakt van polyester je geen scheurvorming hoeft te verwachten (gevalletje luchthapper in motorkap). Bij andere plastic soorten is hier wel kans van. Klopt dit?
kevinb
Contacteer:

Als je het goed mat zet, en de plamuur/polyester goed laat uitdrogen denk ik niet dat er veel kan gebeuren.

Al iemand bekend met de kosten van zo een kit?
_Martijn_
Contacteer:

Ik heb volgens mij een polyester/kunstof motorkap en een kunstof luchthapper, maar zoals menig vast wel eens gezien heeft, is dat toch gaan scheuren. beetje raar.

Maar voordat ik dat ga veranderen wil ik eerst een metode weten die mij garandeerd dat het niet meeer scheurt.
He! nu is die weer rood.
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Moet je een mal maken en uit 1 stuk een nieuwe motorkap gieten dan heb je er geen last meer van. als het goed is. Scheuren krijg je als je verschillende materialen naast elkaar legt/zet.

Gr. Frits
Steven
Car: M536

Komt door de verschillende uitzettingscoefficienten van de materialen. Gemmideld zet kunststof 10x meer uit als staal. Dus daar komen de scheurtjes vandaan, kunststoffen die het minste uitzetten zijn vaak polymeren, idd zoals Robert zegt veel PVC-soorten, maar ook veel versterkte kunstoffen met glas of koolstof hebben een lage uitzettingscoefficient.

Het mooiste is als je em wat ruimte geeft om em uit te laten zetten en daartussen een laag flexibele kit doet. (let erop, zeker niet te dik!) Siliconenkit is optioneel, maar zet zelf nog veel harder uit.

Tis lastig :)
RO 16v

Steven (Fiets) schreef:.....Siliconenkit is optioneel......
Gebruik nooit siliconen kit op plaatsen waar nog geverft of gelakt moet worden want op siliconen houdt niks, alle andere kitten die niet op siliconen basis zijn, zijn te gebruiken.

Voor de rest heb je het goed Steven :wink:
tyberium
Contacteer:

Foto is de zogenaamde 8 delige 'Corsa' Kit. Alleen de bumper is een 'Turbo 2'. Interesse? te koop in Duitsland bij Reichard Motorsport. Karroseriekit voor 1458 euro, de bumper voor 384 euro...nog steeds interesse? ;)
Matijs
Contacteer:

Ik zou het zelf een 205 kit noemen. Zonde van de strakke lijnen van een 5je. En die prijs... auww :(
Geert Claes

kevinb schreef:hey, Bruno, kan je hier van bvb deze kit de prijs geven?? Ben ook wel geïntreseerd..
[img]http://users.skynet.be/fa206667/images/ ... 88_IMG.JPG[/img]

niet geplaatst, gewoon de onderdelen.
thanx.
hehe goede smaak kevin, alleen het grilletje vind ik niet zo geslaagd, maar dat weet je al.

Zou wel vet zijn om die kit op je gtt te zetten.
8)
Plaats reactie