pc-tuning

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
J. Reekers
Contacteer:

Ik heb gehoort dat je je computer sneller kunt maken. Hij werkt nu op 100% en dan kan die op maximaal 300% werken. Waar kan ik dat doen? Moet een internetpagina zijn (gratis dus)
ed_pret

euh wat denk je zelf? Dat intel processor maakt die maar 30% gebruik maken van hun capaciteit??

tuurlijk zijn er overdrive programmaatjes maar liever gooi je er extra geheugen in ofso want hoe zwaarder je je processor belast hoe sneller hij crasht. Vooral met :-* windows :)

plus ff uit nieuwsgierigheid : wat voor pc hebbie en wat voor programma's draai je?
Marcel dLC

Je kunt hem wel een beetje overklokken natuurlijk, maar toch echt geen 300% hoor...
Marcel B.

Je kan hardwarematig je processor wel een beetje overclocken, maar dat ligt aan je processor, je moederbord en de snelheid van je geheugen.
En over het algemeen is de winst die je eruit haalt zonder waterkoeling of andere geeintjes toe te passen verwaarloosbaar...

Behalve voor freaks die alles doen om 1 3dmark meer te halen :)
Don't walk the grass... smoke it
-Ray-
Contacteer:

J. Reekers schreef:Ik heb gehoort dat je je computer sneller kunt maken. Hij werkt nu op 100% en dan kan die op maximaal 300% werken. Waar kan ik dat doen? Moet een internetpagina zijn (gratis dus)
zet er een openluchtfilter en een Remus op :p
Immer wieder die verdammte Holländer
ed_pret

:lol:
Marcel dLC

Er zijn zat freaks die autradiators e.d. gebruiken voor de waterkoeling van hun CPU hoor, dan moet een mooie uitlaat toch ook kunnen :D
RO 16v

-Ray- schreef:
J. Reekers schreef:Ik heb gehoort dat je je computer sneller kunt maken. Hij werkt nu op 100% en dan kan die op maximaal 300% werken. Waar kan ik dat doen? Moet een internetpagina zijn (gratis dus)
zet er een openluchtfilter en een Remus op :p
Vergeet dan ook niet de nokkenassen en hem te laten blueprinten. :lol:
Stefijn

ed_pret schreef:euh wat denk je zelf? Dat intel processor maakt die maar 30% gebruik maken van hun capaciteit??

tuurlijk zijn er overdrive programmaatjes maar liever gooi je er extra geheugen in ofso want hoe zwaarder je je processor belast hoe sneller hij crasht. Vooral met :-* windows :)

plus ff uit nieuwsgierigheid : wat voor pc hebbie en wat voor programma's draai je?
Nou....dat doen ze precies ja :)

Je moet weten dat, even zwartwit gesteld, bijvoorbeeld alle Pentium III processors in principe hetzelfde zijn (zwartwit!) en de snelheid wordt door een groot deel bepaald door de nauwkeurigheid van het produktieproces. Ze halen dus een proc van de band en, hey, die loopt op 1,5ghz! :) De volgende misschien wel op 2! En die daarna slechts op 1...Er zit dus gewoon een vette marge op zoŽn ding

En als je geluk hebt kun je m, met wat hulpmiddelen (koeling met name) flink overklokken, soms wel 40% hoger en meer!

Maar, met een site gaat dat zeker NIET lukken. Wil je het toch proberen, http://www.pcpitstop.com, handig site met ook online virusscan en nog wat dingen.
Michel S.
Contacteer:

Tja, hier zit ook zo een Tweakerd :P

De winsten wat je haalt zijn vaak heel goed. Het ene heeft mee nut dan het andere.
Je kan b.v. je proc gaan overklokken. Dit kun je b.v. bij een athlon op 2 manieren doen. De front side bus omhoog. Hierdoor gaat alles op een hogere snelheid lopen, PCI, AGP, Mem enz enz enz
Voordeel is dat alles echt een stukje harder werkt. Helaas wordt alles ook warmer en ALLES moet het ook aankunnen. Een goedkoop PCI netwerk kaartje zou b.v. eens kunnne gaan zeiken op een FSb die op 36 Mhz loopt i.p.v. 33.
Dus alles moet wel meewerken.
de andere manier is de processer te Unlocken en de Multiplier omhoog te schroeven. hierdoor zal alleen je processor harder lopen en natuurlijk boven zijn geschreven waarde.
Bij alle methodes van tweaken wel in de gaten houden dat het systeem harder werkt, en dus ook meer koeling nodig heeft. Dus niet zomaar gaan kloten.
Ik heb hier b.v. een PIII 650 Mhz staan. Die heeft dit weekend lekker op 975 Mhz gedraaid. Dat draait echt wel een stukje beter. Maar ja, bij mij is het dus via FSB en dan draait niet alleen de proc harder, maar ook mobo en alles eromheen zowat. Dus ja, de prestaties gaan goed omhoog.
En ja, niet 1 3d mark punt, maar eerder een punt of 700. En ja, dat merk je ook.

Ik moet wel zeggen dat dit een hele mooie en goede processor is. met een golden orb erop en goede koelpasta wordt die niet hoger als 32 graden. 35 overgeklokt.
En ja, 975 is het maximale van dit boardje
Maar op een ander board heb ik hem stabiel gehad op 1102 Mhz. Of 1112. Dat weet ik niet meer precies. maar dat is echt veeel sneller. Leuke was dat Intel nog niet eens een 1.0 ghz op de markt had gebracht officieel dan.

Maar overklokken, zeer voorzichtig zijn, maar vooral wel doen.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Anonymous

ff in de gaten houden met overclocken:

goede koeling (uiteraard, denk maar aan je auto)
overclock met kleine stapjes...dus niet gelijk 100Mhz omhoog
Marcel B.

zorg dat je ook eeen monitorprogramma hebt waarmee je de temperatuur van je spullen in de gaten kan houden.

Zoals motherboard monitor (ligt erg voor de hand die titel)
Don't walk the grass... smoke it
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

hier nog een tweakert ;)
(modje zelfs 8) )

http://www.tweakers.net en gathering.tweakers.net
ff de search hanteren en in overclocking kijken
Stroker
Contacteer:

Ik heb ff de search gebruikt op gathering.tweakers.net maar die werkt niet echt lekker. Pagina 1 komt met resultaten waar ik niet om gevraag heb en pagina 2 kom ik helemaal niet op. :p
Maar als ik me niet vergis was er een alternatieve search site, weet iemand die???
Anonymous

Ook in dit fora moet de content auto en/of renault gerelateerd zijn.

Hierom gesloten.
Gesloten