IK wil graag mijn oude 1.4 energy kop een onderblok van een E7J motor zetten. Ik weet dat dat geen probleem is, maar er is wel een ander probleem. Dat E7J blok heeft injectie, mijn E6J had een carburateur. Opzich kan ik de inlaat met single point injectie van de E7J kop op dat van de E6J zetten (ja toch????), dat moet wel gaan passen. Maar op mijn E6J kop zit een mechanische benzinepomp die er dan af moet. Heeft iemand enig iedee of daar speciale afdekplaatjes voor zijn ofzo?? Die pomp moet er wel af namelijk.
Greetz
E6J kop op E7J blok
-
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Contacteer:
Wow das een flinke ingreep
wat moet het einsresultaat opleveren?
suc6 met de ombouw.
wat moet het einsresultaat opleveren?
suc6 met de ombouw.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Kan je de pomp niet gewoon loos laten zitten?
Bij C blokjes zit er op versies zonder mechanische pomp een afdekplaatje op de plaats van de pomp. Dikke kans dat dat bij een energy blok ook zo is.
Beetje afhankelijk van hoe de mechanische pomp aagedreven wordt kan je ook zelf iets fabrieken. Bij mijn AT blokje kwam er gewoon een rond pinnetje door een busje naar buiten. Pinnetje d'r uit, draad tappen in 't busje, stop d'r in, en fixed.
Bij C blokjes zit er op versies zonder mechanische pomp een afdekplaatje op de plaats van de pomp. Dikke kans dat dat bij een energy blok ook zo is.
Beetje afhankelijk van hoe de mechanische pomp aagedreven wordt kan je ook zelf iets fabrieken. Bij mijn AT blokje kwam er gewoon een rond pinnetje door een busje naar buiten. Pinnetje d'r uit, draad tappen in 't busje, stop d'r in, en fixed.
rev it like a rental
-
Eh
heb je niet een verschil in compressieverh.
Carb meer comp
Inj minder comp
Volgens mij zit dat verschil in de kop.
Veel succes zal nog een gepruts worden
Carb meer comp
Inj minder comp

Getting as fast as i can in a renault powerd brick on wheels.
-
- Contacteer:
Is er niemand die hier zimpel het antwoord op weet? is eigenlijk wel belangrijk. dus past zonder teveel aanpassingen (lees is het te doen voor een leek) omdie kop erop te zettenGTTprutser schreef:Eh
Carb meer comp
Inj minder comp
Voor een absolute leek,...niet te doen kop overzetten sowieso. Moet je toch wel een beetje verstand hebben van auto's (en een vraagbaak). Voor zover ik weet zit er geen verschil in de compressie (waarom zou dat?). Als het goed is zijn de blokken echt identiek op de inspuiting na. Wat je dus gewoon doet is je kapotte blok open schroeven en de kleppen van een ander 1.4e blok overzetten. Kop vlakken (als die nog goed is) alles weer in elkaar zetten (vraagbaak erbij) en rijden maar weer. Het is overigens wel apart om de kop van de Energy-motor er op te zetten. Bouten b-tje vast, weer los, weer vast, wat vaster, weer losser, enz!Hooliead schreef:Is er niemand die hier zimpel het antwoord op weet? is eigenlijk wel belangrijk. dus past zonder teveel aanpassingen (lees is het te doen voor een leek) omdie kop erop te zettenGTTprutser schreef:Eh
Carb meer comp
Inj minder comp

Theoretisch moet het zo zijn dat jij Bart zijn blok (of ander E6J blok) zo in je auto kunt "lepelen" en ipv zijn kop, jouw kop erop te zetten. Nou mischien is dat benzinepompje dan het enige wat je ff moet veranderen en verder moet het dan gewoon werken.