Waarom zitten mijn achterwielbouten altijd zo @#%^$ vast

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Het valt mij op dat mijn achterwielbouten altijd veel vaster zitten dan mijn voorwielbouten. Het is al een keer voorgekomen dat ik ermee naar de garage ben gereden en daar kregen ze ze amper los.
Ik snap het niet, want ik draai de bouten altijd ongeveer even vast vast, maar nooit overdreven.
Het is ook niet als ik er een tijd mee rijd. Ik ben bezig met tectyleren (zie techniek.carrosserie) en telkens zitten mijn achterwielbouten muur en muurvast.

Iemand een oorzaak of liever een oplossing? Anders bouten? Bouten voorbehandelen?
Zj*rZ
Berichten: 1067
Lid geworden op: do 24 mei 2001 0:00
Locatie: Drachten

Hoe het kan weet ik niet, maar als je ze voortaan ff insmeert met kopervet gaan ze d'r een volgende keer een stuk easier uit.
grtZ!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Zj*rZ schreef:Hoe het kan weet ik niet, maar als je ze voortaan ff insmeert met kopervet gaan ze d'r een volgende keer een stuk easier uit.
grtZ!
lopen ze er dan niet sneller uit tijdens het rijden??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nee, als het goed is niet :lol: :lol: doen ze volgens mij in de garage ook altijd (als ze het goed doen) dus lijkt me niet
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
jeroen.k
Berichten: 5884
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Harderwijk

~Haaz~ schreef:
Zj*rZ schreef:Hoe het kan weet ik niet, maar als je ze voortaan ff insmeert met kopervet gaan ze d'r een volgende keer een stuk easier uit.
grtZ!
lopen ze er dan niet sneller uit tijdens het rijden??
nee dat is alleen als je ze niet goed vast draait (zoals ik tijdje terug) rij je 100 km/u en in ene een gerammel en getril bij mn voorwiel. Gas geven en het was weg, koppeling in en daar was tie weer. Maar snel aan de kant gezet en zaten de bouten bijna allemaal helemaal los (aan 1 voorwiel). Dan schrik je wel ff. Maar dat gebeurt nu dus niet!
Anonymous

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het konische gedeelte van de bout misschien invreet in de velg ,of het sportieve rijgedrag wil ook meehelpen, :D :lol:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

fabio schreef:Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat het konische gedeelte van de bout misschien invreet in de velg ,of het sportieve rijgedrag wil ook meehelpen, :D :lol:
Nou, het is ook als ik ze los heb, dan vastdraai en drie uur laten weer los...weer muurvast (wel minder dan na een maand loshalen ofzo, maar toch echt kei vast...) :(
Zouden er kaboutertjes in me remmen zitten die ze vasthouden? :lol:
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

~Haaz~ schreef:
Zj*rZ schreef:Hoe het kan weet ik niet, maar als je ze voortaan ff insmeert met kopervet gaan ze d'r een volgende keer een stuk easier uit.
grtZ!
lopen ze er dan niet sneller uit tijdens het rijden??
Nee, geen probleem, we doen het ook op alle bouten in de rallywagens, lopen ze soepeler erin...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Paanz
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: In a Laguna

Smeer je dan alleen de schroefdraad in of ook het conische vlak?
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
clio_rally
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Delft
Contacteer:

Paanz schreef:Smeer je dan alleen de schroefdraad in of ook het conische vlak?
Schroefdraad lekker insmeren, mij part doe je het conisch vlak ook, luistert niet extreem nauw...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl


" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Plaats reactie