PROBLEMEN NA VERKOOP AUTO

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
[rsi]peerke

't is alweer een jaartje geleden, maar ik ben benieuwd of ik lotgenoten heb.

Ik had mijn clio 16v te koop staan.

Er was een geinteresseerde, waar ik volledig open kart mee gespeeld heb.De auto startte slecht als ie warm was. Ik had een aantal renault dealers gebeld, en deze vertelden mij allemaal, dat het te maken hat met een of ander signaalgevertje (sensortje).

Met deze wetenschap heeft de meneer de auto gekocht, want hij werkte bij kwik fit, en hij zou het probleem zelf we loplossen.

Na 1 dag hing hij al aan de telefoon, en de bedreigingen waren niet van de lucht. De auto startte nu helemaal niet meer .Ik moest niet proberen om "bruinen" te belazeren, en hij wilde zijn geld terug.

Het ging zover, dat ik de auto nog naar de garage heb laten brengen om het probleem op te lossen (distributie stond niet goed op tijd). Toen dit opgelost was, liep het krukaslager eruit!!!!

Uiteindelijk heb ik hem zijn geld terug gegeven, want ik werd gek en volledig gestresst van die gozer. Eigenlijk ben ik een lul geweest, maar een kat in het nauww doet rare sprongen.

Zijn er onder jullie die iets soortgelijks meegemaakt hebben???
rasit..

nou nee, verkocht is verkocht eigenlijk.. die smurf moet ook weten dat verkocht verkocht is..
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

sorry dit vind ik persoonlijk geen slimme zet wat je heb gedaan.

Zoals je al zegt de man wist van hoe of wat..
En kwik fit suxx dus die dude ook man, anders had hij het echt wel kunnen verhelpen.

Het is meestal ook wel zo slim om een verkoop contract te maken :)
Doe ik in de meeste gevallen wel namelijk.
robert

en zeker als hij bij de kwitfit werkt is hij geen argeloze zielige leek.
[rsi]peerke

als je mijn stukje goed leest, dan zie je dat ik het met jullie eens ben....

Als ik geen relatie had, dan had ik tot het gaatje gegaan, maar als je vriendin in het verhaal betrokken wordt, en ook volledig gestresst raakt, dan gaan er ineens andere wetten gelden.

Ik heb zelfs aangifte gedaan bij de politie, maar
die konden niets doen, aangezien er concreet nog niets gebeurd was.
rasit..

politie komt vaak pas in actie als je helemaal krom in het ziekenhuis ligt..
jeroen.k

Oftewel volgende keer even een verkoopcontractje maken en laten ondertekenen dat de kopende partij op de hoogte is van de gebreken en toezegt dit zelf te verhelpen. Als hij dat dan ondanks zijn toezegging niet wil ondertekenen weet je genoeg en als hij wel tekent heeft ie geen poot om op te staan.

Heb zelf zoiet nog nooit meegemaakt, maar wel andersom. Ik had een man gebeld die een tent te koop had staan voor 400 euro en die wilde ik wel kopen, ik zou bij hem gaan kijken voor de tent, maar een tijdje later kwam er een soortgelijke tent te koop voor 75 euro en die was in goede staat, dus die heb ik gekocht en de andere verkoper afgebeld, pfoe de bedreigingen die ik toen naar mn hoofd geslingerd kreeg waren ook niet mis, maar ja. Ik trek me daar dan toch nik van aan. Als je eerlijk verkoopt moet de tegenpartij gewoon niet zeuren en je moet je natuurlijk niet bang laten maken. (aangifte doen in geval van bedreigingen is natuurlijk wel altijd verstandig. De politie kan niks doen, maar het staat wel geregistreerd. Ennuh stalken is ook verboden natuurlijk!)
rasit..

tja als je zegt dat je een verkoopcontractje wilt kijkt de koper je ook al gelijk vreemd aan..
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Dan koopt hij hem toch lekker niet..

zijn genoeg mensen die het wel snappen :)
rasit..

nou, genoeg mensen.. moet je niet vreemd opkijken als je 6 maanden later nog met je verkoopcontractje in je klauwen staat :)
rasit..

nou, genoeg mensen.. moet je niet vreemd opkijken als je 6 maanden later nog met je verkoopcontractje in je klauwen staat :)
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Tja ligt er natuurlijk wel aan hoe die persoon overkomt.
jeroen.k

Ach dit soort mensen kunnen gewoon niet toegeven als ze zelf stom zijn geweest en dan proberen ze hun fout te herstellen over de rug van de verkoper :-*

Ik bedoel mijn auto had ook wat gebreken een week na aanschaf (bij een bovag-garage) maar door mijn verkoopcontract had ik ook geen poot om op te staan. Dat is dan mijn eigen fout en dat los ik dan ook lekker zelf op.
-Ray-
Contacteer:

verkocht = verkocht, dan zijn het jouw zorgen niet meer.
Immer wieder die verdammte Holländer
Vos

-Ray- schreef:verkocht = verkocht, dan zijn het jouw zorgen niet meer.
IDD :wink:
Clio 16v.....
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Vosje schreef:
IDD :wink:
Ik ben hier ook mee eens
Haas
Car: Megane RS

ken nog wel zo'n verhaal met een Corrie G60...Die kerel had m verkocht, gaat de nieuwe eigenaar er net zo lang mee blazen tot hij vastloopt...terwijl de vorige eigenaar had gezegd dat de coolfan installatie niet helemaal was wat t was...De nieuwe eigenaar wou zijn geld ook terug...en t was geen vriendelijk verzoek :(
mdmx

Waardeloze praktijken zijn het, zeker omdat je hem nie genept had, dan bietje gaan bedreigen omdat hij een zwaar gebrek aan technisch inzicht, of kennissen die dat wel hebben, heeft, gewoon heel kinderlijk hinderlijk....hebben we geen renault-tuning.com- knokploeg voor dit soort akkefietseneringen??, zal wel nie, ergens wel jammer! maaja kwaad met kwaad werkt uiteindelijk ok nie........... :wink:
Nick (germanstyle)

Ben het met Ray eens... verkocht = verkocht

Maar las het om grotere bedragen gaat dan zal ik toch altijd ff een contractje afsluiten. Zijn zo op internet te vinden. Keb het met mijn twingo ook gedaan. (dat was toen omdat er nog niet zeker was dat hij door de duitse TUV kwam en ik dus die auto niet terug moest nemen als hij er niet door zou komen)
Maar normaal vind ik .. als jij je geld hebt en je hebt het euvel gemeld dan sta jij als verkopen de partij in je recht. Je hebt een mondelinge overeenkomst gemaakt met de koper. Zou goed zijn als er iemand anders bij was die dit ook heeft gehoord, dan sta je al helemaal sterk.

Dus jij had het geld voor je auto helemaal niet terug hoeven te geven en de auto niet terug hoeven te nemen.
Laat die kerel mooi zeuren en niet vriendelijk zijn. Jij hebt toch gelijk. Kerel is zelf lekker dom geweest.
Bovendien reed hij nog toen jij hem verkocht. Pas nadat jij geld hebt gekregen en de auto was overgeschreven op zijn naam is hij eraan gaan sleutelen. Dus dan is het helemaal zijn schuld.

Als jij het euvel nu verzwegen had, dan was het verhaal heel anders geweest.
Hans R.

Nick (germanstyle) schreef:Als jij het euvel nu verzwegen had, dan was het verhaal heel anders geweest.

Maar dan nog.....verkocht is verkocht

Het is ook niet mijn manier, maar als ik een auto koop ga ik er ook niet van uit dat de verkoper mij alles verteld.
Je bent er zelf bij, dus je moet zelf opletten.

Ik heb jaren geleden ook zoiets gehad.
Ik had toen een opel kadet die al 2 maanden stilstond en waarvan de APK was verlopen.
Een redelijk bekende wou hem wel kopen voor 400 gulden.
Dus erbij verteld wat ik wist wat er aan mankeerde.
Hij naar de garage voor een paar reparaties en APK.
Komt hij later terug, want de garage had hem verteld dat de auto totaal af was en rijp voor de sloop.
Maar hij kon hem laten staan en voor weinig een andere meenemen.
Dat heeft hij toen gedaan en kwam later naar mij omdat hij geld terug wou hebben.

Hij heeft dus niks gekregen.

Maar hij is natuurlijk ook door de garage opgelicht.
Anonymous

Voordat ik geld zou terug geven en ook net zo eerlijk was geweest als jou, dan moet er heel wat gebeuren.

Er werken voor ons bedrijf circa 12 a 13 grote portiers(uitsmijters). Kan met allemaal zeer goed over weg.

Dus als die gast zoiets bij mij zal flikken, dan zal ik hem bij mij thuis uitnodigen voor een gesprek. Dan nodig ik direct mijn vriendjes ook uit, dan zal het dreigen van die gast zeker minder worden.

Wat denkt die gast wel niet? Jij was eerlijk, hij kocht de auto. Dus moet die gast niet moeilijk doen.

Mzzl...;)
Steven
Car: M536

Klinkt bekend in de oren, mijn eerste GT had nog geen 500 km onder me kont gezeten en de drijfstanglagers bliezen eruit.

Tuurlijk met de verkoper gesproken en stevig zitten balen, maarja het was nu mijn probleem en dat heb ik geaccepteerd.

Nu heb ik ook weer een GT waat ik door iets te snelle handeling iets teveel voor heb betaald, maarja such is life...

Mja je kan er nu nix aan doen... spijtig maar helaas.. sux dude..
Peter @ Malta
Contacteer:

Moraal van het verhaal: zorg altijd dat je een contract hebt, ongeacht waar het over gaat. In een contract staat zwart op wit wat de afspraken zijn en er staat de handtekening van beide partijen onder. Met een mondelinge overeenkomst is het zijn woord tegen het jouwe en dat is altijd moeilijk.

Wellicht is het een idee om een standaard-contract op deze site beschikbaar te stellen? Als iemand teveel tijd heeft, kun die zelfs een formulier maken waar je de namen e.d. invult en dat vervolgens met een mooie pagina komt die je af kunt drukken. Maar iets wat je af kunt drukken en de namen, kenteken, merk, model, kleur, bekende gebreken, etc. op kunt zetten was al voldoende.

Tegen bedreigingen begin je niet veel, helaas. Mij lijkt het ook niet verstandig om zelf met geweld te dreigen (of dat op een vrij toegankelijk internet-forum te gaan bespreken, HINT) omdat dat je eigen positie danig verzwakt. Maar niemand houdt je natuurlijk tegen om een zwaar model zaklamp in je auto of achter de deur te hebben - zolang er maar geen hengsel aan zit.

- Peter
Plaats reactie