uitlijnen

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
ramon16V
Contacteer:

ik heb net mijn binneste stuurkogel en draagarm vervangen nu heb ik een vraag of je op het oog kan uitlijnen want de garage`s zijn al dicht??

groeten ramon16v
Hans R.

ramon16V schreef:ik heb net mijn binneste stuurkogel en draagarm vervangen nu heb ik een vraag of je op het oog kan uitlijnen want de garage`s zijn al dicht??

groeten ramon16v

Dat ligt eraan hoe scherp jouw oog is :p

Maar je kunt hem best op het oog uitlijnen en er mee rijden.
Als de wielen niet helemaal goed staan is de wegligging wat minder en uiteindelijk slijten je banden verkeerd af, maar een paar dagen kan geen kwaad.
Zolang ze maar wel ongeveer goed staan dus.
Geert Claes

Ja, het kan geen kwaad om ff zo rond te rijden, maar als ik u was zou ik hem toch laten uitlijnen.
ramon16V
Contacteer:

nou is hij uitgelijnd en de uitlijner kwam tot conclusie dat mijn rechter achterwiel iets scheef staat
heeft iemand een idee wat ik daaraan kan doen??[/img]
Chrisv

Omdat ik net nieuwe velgen op mn gtt heb liggen moet hij uitgelijnd worden.

Alleen: de 25e breng ik heb naar iemand toe die mijn wiellager moet vervangen en nog wat kleine dingetjes.
Dus hij moet er een band afhalen, moet hij daarna dan weer uitgelijnd worden? Dus het beste na de 25e uitlijnen dan?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Moet de band van het wiel gehaald worden? Ik denk dat het dan slim is om dat wiel opnieuw te laten balanceren. Uitlijnen is dan niet meer nodig, voor zover ik weet.
Chrisv

Merijn schreef:Moet de band van het wiel gehaald worden? Ik denk dat het dan slim is om dat wiel opnieuw te laten balanceren. Uitlijnen is dan niet meer nodig, voor zover ik weet.
Er moet een wiellager vervangen worden dus ik denk wel dat het wiel eraf gehaald moet worden.
Maar ik wacht er denk ik wel gewoon mee tot na de 25e, dan rijd ik deze week wel niet zo veel.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Merijn
Über-Spammer

Als je wiel (inclusief band) eraf gehaald wordt, dan hoef je daarna niet meer uit te lijnen, hoor. Als de band van het wiel geweest zou zijn, dan het is raadzaam om die te laten balanceren, vanwege kleine gewichtsverschillen.
jeroen.k

Merijn schreef:Als je wiel (inclusief band) eraf gehaald wordt, dan hoef je daarna niet meer uit te lijnen, hoor. Als de band van het wiel geweest zou zijn, dan het is raadzaam om die te laten balanceren, vanwege kleine gewichtsverschillen.
Volgens mij haal je hier wat door elkaar, uitlijnen moet eigenlijk altijd zodra er gewerkt is aan je ophanging...of als je een stoeprand oid geraakt heb. Balanceren is idd alleen als de band verwisselt wordt...
Merijn
Über-Spammer

Ja, het is misschien wel aan te raden, maar echt heel erg nodig is het toch niet om bij elk akkefietje je auto te laten uitlijnen? Tenminste, dat is wat ik dacht... :)
jeroen.k

Merijn schreef:Ja, het is misschien wel aan te raden, maar echt heel erg nodig is het toch niet om bij elk akkefietje je auto te laten uitlijnen? Tenminste, dat is wat ik dacht... :)
Daarom staat er ook "eigenlijk" ;) Mijnes moet al een behoorlijk tijdje uitgelijnd worden eigenlijk...hele voortrein is zo'n beetje los geweest. Maar wordt eerst verlaagd denk ik.
Plaats reactie