{Clio16V} Problemen benzine lucht

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Mickael

Ik zit WEER met een probleem en hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

Het probleem is de volgende:

Bij koude start loopt hij 3.000 toeren, dit loopt binnen een minuut terug naar 1500 maar ook dat is te hoog.

Als ik stat. sta te draaien als hij warm is ruik je binnen in de auto een benzine lucht. Onder de kap wordt de benzine lucht erger. Op het eerste gezicht lijkt het of van de inspuitrail te komen of vanaf het spruitstuk.

Wie heeft er een idee wat er nu weer mis is?

PS. ik begin het nu echt zat te worden met dat ding, dit jaar al de bak vervangen vorig jaar de motor en ga zo maar door. Ik wil ook eens op vakantie kunnen.
Het is zeker geen lekkage bij de benzine slangen, want die zijn pas vernieuwd en je ziet ook nergens sporen van lekkage.

EDIT} typo
Mickael

Toevoeging:

Hij doet eigenlijk al raar sinds het kouder is geworden. Hij staat normaal altijd in de garage, maar gisteren stond hij buiten.

Een collega had het over een schuif in de stappenmotor die mogelijk open blijft staan.

Is dit mogelijk?

Ik heb echt ff advies nodig waar naar te kijken en wat te doen. Ik kan er wel mee rijden maar het zit me echt niet lekker. Zeker de benzine lucht niet, ik zit namelijk niet op brand te wachten.

Wie helpt me op weg AUB!!
Mickael

Wie heeft de gouden tip?

Waar kan ik naar gaan kijken, wat moet ik schoonmaken of wat zou ik kunnen vervangen?
Mickael

Niemand??

Het is ook altijd het zelfde, als ik wat heb reageerd niemand :( .

Is er nu echt niemand die me een tip kan geven?

Ik denk dat ik hem maar onruil voor een VW ofzo iets degelijks
Arjen

FF een reaktie als leek. Kan het zijn dat de vijfde injector (koude start injector) blijft hangen?
Menno

zou 't niet een lekke slang vanaf je koolstofvaatje naar de motor kunnen zijn?
Als die lekt komt daar natuurlijk benzinedamp uit, en tevens kan de motor door 't lekje extra lucht aanzuigen, waar ie harder van gaat lopen.

Als dat 't niet is zou ik inderdaad toch maar eens heel goed alle benzineslangen en injectoren nalopen op lekkage.
rev it like a rental
Mickael

Arjen schreef:FF een reaktie als leek. Kan het zijn dat de vijfde injector (koude start injector) blijft hangen?
Met die gedachte speel ik dus ook, zeker omdat het pas gebeurde toen hij in de kou buiten stond en niet binnen zoals hij normaal gesproken altijd staat.

Of dat ie blijft hangen weet ik niet, maar dan zou je toch geen benzine op het blok ruiken?

of zou het spruitstuk zijn gaan zweten, doordat er teveel ingespoten zou worden?

Toch ben ik bang dat er ergens een rubbertje lekt ofzo iets.

Maar waar zit deze?
Mickael

Menno schreef:zou 't niet een lekke slang vanaf je koolstofvaatje naar de motor kunnen zijn?

Zou best kunnen. Waar zit dit? en hoe kan ik als leek het herkennen?

:) Eindelijk mensen die mij op weg helpen.
Menno

zit rechts onder, zo'n beetje achter de bumper. Daarvandaan gaat er een slang naar een klepje, welke weer met een slang naar de zijkant van je inlaatspruitstuk zit.

Maaruh: wel of geen tips hier,ik denk dat je 't meeste resultaat hebt als je gewoon zelf net zo lang onder de kap voelt, ruikt, luistert en proeft tot je 't lek gevonden hebt. :) succes
rev it like a rental
robert

ehh volgens de olyslager zittie achter de bumper vlakbij de toeter.

dus moet je even toeteren: daar ongeveer :D

en verders: zie pm
robert

crossposs :D
Mickael

Menno schreef:zit rechts onder, zo'n beetje achter de bumper. Daarvandaan gaat er een slang naar een klepje, welke weer met een slang naar de zijkant van je inlaatspruitstuk zit.

Maaruh: wel of geen tips hier,ik denk dat je 't meeste resultaat hebt als je gewoon zelf net zo lang onder de kap voelt, ruikt, luistert en proeft tot je 't lek gevonden hebt. :) succes
Thanks voor de tips!

Ik ben een echte leek op auto gebied, maar weet na een aantal jaren wel het een en ander. Het lef ontbreekt mij een beetje om er zelf wat aan te doen.

Nu moet ik nood gedwongen het wel zelf doen, want de middelen zijn OP.

Maar dit weekend zal ik het vinden al slaap ik heel het weekend niet ik moet en zal dit zelf oplossen.

Vandaar zijn dus alle tips en truks heel erg welkom.
Mickael

robert schreef:ehh volgens de olyslager zittie achter de bumper vlakbij de toeter.

dus moet je even toeteren: daar ongeveer :D

en verders: zie pm
:) Jij was hem voor, alleen hij weet waar het zit :wink:

Ik waardeer het echt!
Cozmo

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mijn 16V was het de koudestart injector, die zit tussen de twee middelste poorten van je inlaatspruitstuk, aan de onderkant. Was nog een heel gepiel om hem erin te krijgen, is echt een lastige plek om bij te komen.

Succes man :D
ZestienV
Paanz

Dit zijn van die typische dingen die je het best opspoort als het helemaal donker is...........

bij het licht van een brandend kaarsje :lol:

Waar je misschien wel wat aan hebt: Bij koude motor een aantal keer op contact zetten zonder te starten zodat je benzinepomp ff flink aan het pompen gaat. Bij warme motor wil een geringe lekkage wel eens zo snel vervluchtigen op en warme plek dat je hem moeilijk ziet.

En als je een gare slangaansluiting hebt, niet voor de zekerheid een extra slangenklem, want dan knijp je hem meestal verder kapot dan dat je hem dicht krijgt.

Heb ik ervaring mee, het resultaat was dat nagenoeg de volledige benzinepompopbrengst over m'n uitlaat stond te zeiken. 't was net een biertap zoals ie stond te spuiten :(
Tip: Hou het rubber aan de onderkant.
Mickael

Nou ik ben dus al een tijd bezig, maar heb dus nog steeds niets kunnen vinden :(

Het is niet wat robert en menno zeiden, dat heb ik gecontroleerd en voor de zekerheid maar nieuwe slangen gezet, maar helaas.

De koude start injector kom ik niet bij om te checken of hij lekt, Iemand tips?

Was nou gewoon iets kapot, nu zoek ik me kapot en nog steeds geen oplossing :-*
Robke
Car: Lexus IS250

Het is ook altijd wat met je Clio he?! :(

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn eerlijk gezegd, maat veel succes met het zoeken. Ik ben laatst ook 2 weken bezig geweest met het oplossen van een probleempje. :evil: :wink:
Mickael

ik ben het nu ook echt heel erg zat.

ben nu zelfs aan overwegen om hem op te ruimen en iets degelijks te kopen met 50pk ofzo. blijft het te minste heel.
Robke
Car: Lexus IS250

Mickael schreef:ik ben het nu ook echt heel erg zat.

ben nu zelfs aan overwegen om hem op te ruimen en iets degelijks te kopen met 50pk ofzo. blijft het te minste heel.
Hahaha, dan krijg je al meteen heimwee naar je snelle Clio, dus dat lijkt me geen goede oplossing. :wink:
Mickael

robclio16V schreef:

Hahaha, dan krijg je al meteen heimwee naar je snelle Clio, dus dat lijkt me geen goede oplossing. :wink:
We hebben er nog een :p :lol:
Robert dB.

Hij heeft natuurlijk wel al tig duizend km's gelopen...dit zal wel niet de eerste keer zijn dat je dit overweegt...maja, uiteindelijk komt altijd alles weer goed :)
Mickael

Robert dB. schreef:

Hij heeft natuurlijk wel al tig duizend km's gelopen...dit zal wel niet de eerste keer zijn dat je dit overweegt...maja, uiteindelijk komt altijd alles weer goed :)
Ja dat zal wel, maar als hij gemaakt is staat ie te koop.

Ik wil nu ook wel eens op vakantie.

Ach en ja er staat veel op de teller alleen het blok en bak hebben nog geen 20.000km gedraaid.
Menno

Mickael schreef: De koude start injector kom ik niet bij om te checken of hij lekt, Iemand tips?

Was nou gewoon iets kapot, nu zoek ik me kapot en nog steeds geen oplossing :-*
En, ben je al wat wijzer ondertussen?

Ik heb 't idee dat waneer je je luchtfilterhuis verwijdert, je vanaf de zijkant wel bij de onderkant van je inlaatspruitstuk kan komen, om de koude startinjector te checken.
rev it like a rental
Mickael

Ik weet nu wat het was.

Na heel het weekend te hebben gekloot was ik nog geen stap verder, nouja hij liep weer normaal, maar nog steeds benzine lucht.

Zondag avond had ik het helemaal gehad. Toen heb ik hem toch maar weer naar de renault dealer gebracht.

Gisteren belde ze me van hij is gemaakt.

Het bleek dus dat de koudstart injector lekte, maar zo weinig dat het dus meteen verdamte als hij warm was.

Dus probleem opgelost. Nu alleen nog kijken hoe ik deze rekening weer ga betalen.

Maar nog bedankt voor de tips!

En nu weet ik hoe je ook heel het front van een clio eruit sloop, is het toch nog ergens goed voor geweest.
Plaats reactie