Probleem,snel tips gevraagd!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Cozmo

Ik heb m'n 16V net verlaagd 35mm, staat echt goed. Bij het op het goede moment zetten van de centrale bovenste moer van de schokdemper heb ik de inbus bit (6mm) afgebroken. Dat ding (chrome vanadium) zit nu in het tap end van de demper as. Ik heb al geprobeerd te boren maar het is keihard materiaal, er gebeurd echt helemaal niets. Dat stuk zit ook vast erin, is ongeveer 8mm lang en precies recht afgebroken.
Hoop ellende dankzij een waaibomensetje bits van de kijkshop.
Alvast bedankt mensen. 8)

Laterz
ZestienV
Tijn
Contacteer:

ach, zelfs met duur gereedschap gebeurt dat je nog :(

toch is boren de enige oplossing. voorzichtig en met goede boortjes.
there is no spoon.
Edwin5gtt (Punttang) OUD
Contacteer:

Misschien kun je 2 kleine gaatjes boren en dan met een kleine puntang het inbus stukje er uit halen.
Heel veel suc6 iig.
Ben

Heb ik ook gehad echter brak die van mij 2 of 3 mm boven het schroefdraad af en kon ik er een andere opmaat gemaakte bout oplassen :) ZO zit hetnog steeds en werkt prima..
Mrtn
Car: R5GTT

Pak een (heel) dun beiteltje en zet deze zo ver mogelijk aan de zijkant van de tap, desnoods eerst even een puntje in die tap slaan zodat je beiteltje hou vast heeft. Nu proberen met kleine, voorzichtige slagen met een hamer op de beitel om de tap eruit te draaien.
Zo doe ik het altijd als er wat afbreekt of te vast zit dat zelfs de torx ronddraait.
Het is even rommelen maar ze komen er altijd uit.

Good luck
Mrtn = Maarten
Anonymous

Zo te lezen is boren inderdaad de enigste oplossing,als je daarmee het draad beschadigt kan je er altijd nog een helikel inzetten (overmaats schroefdraad),succes.
Tom
Moderator
Car: MB

of eventueel nieuwe tappen met een goede !!! tap
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
robert

in een stripje metaal een gaatje boren van 5mm, gaatje over het bitje leggen en vollassen?
(lekker makkelijk lullen als je een werkplaats hebt)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Ik begrijp dat de inbus nog vastzit in de schokdemperstang? Dat heeft dus niks te maken met de schroefdraad van die stang, lijkt me. Waarom laat je het niet zitten? Je hebt er verder geen last van, lijkt me, tenzij het stuk te lang is en de motorkap gaat raken. Op moment zetten lukt dan ook wel met een tang op de schokdemperstang. Of met een luchtsleutel, vast is vast, komt niet heel precies. Succes!!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Christian

met kleine boortjes beginen en dan groter elke keer 0.5mm of 1mm dan wil het meestal wel wij doen het meetal zo in de metaal :D
Cozmo

Het is gelukt vanavond, inderdaad robert, stripje gepakt, gaatje geboord, volgelast en eruit gerukt.
Bedankt voor de goede tips mensen :)

LaterZ 8)
ZestienV
Plaats reactie