176 PK - Daihatsu Charade GTti
TECHNISCHE SPECIFICATIES
>>Motor 993 cc, 3 cilinder, 12 valve turbo - EPS 2,5 inch Stainless steel uitlaat systeem (vanaf turbo) - bleed valve t.b.v verhogen turbodruk - Boost cut defender - Denso IW24 bougies - 2 inch RVS Intercooler buizen geisolleerd met Heat wrap en gekoppeld met Samco slangen - RAM-AIR openlucht-filter in wielkast - getuned op Rollenbank bij Speed-centre in Geldermalsen
>>Transmissie Standaard versnellingbak met Sinter-metaal race koppelingsplaat (voor vermogens boven 130 PK)
>> Onderstel Koni geel schokdempers - verlagingsveren (60mm voor, 40mm achter)
>> Velgen en banden 15 inch BSA racing velgen - 195/55R15 Marshall banden - slot bouten - set winterbanden op 14 inch stalen velgen
>> Carroserie over-gespoten in 1997 - gemodificeerde voorbumper voorzien van race-gaas - Mitsubishi Lancer Side-skirts - Ford Scorpio voorbumper spoiler gemonteerd onder achter bumper - getinte ramen rondom door middel van glas couting (behalve voorruit) - carbon folie op deurgrepen en scheiding tussen zijruiten
>> Interieur zwarte Jamex kuipstoel op verstelbare rails - naaf voor o.a. Momo stuur - Momo pedaalset met voet steun - losse interieur delen zilver gespoten - Birba witte tellerplaten - 3 Racimex meters (turbodruk, oliedruk en olie temperatuur)
>> Performance vermogen 176 PK - koppel 200 Nm - topsnelheid 230 km/h (alles bij 1.3 bar turbo druk)
>> Extra's complete motor in onderdelen - rem delen - GTti voorbumper - 2 versnellingsbakken - set aandrijfassen - licht units - kabelboom - 2 Ecu's - Intercooler - radiator - startmotor - dynamo - orginele ongetinte ruiten en donker getinte voorruit (hoort bij de andere ruiten)
Bouwjaar 1989
kilometerstand 168.000km
motor compleet gereviseerd bij 134.000km -verder nog vele reparaties uitgevoerd (homokineten, tussen-as van aandrijving, versnellingsbak, uitlaatspruitstuk bevestiging, roest uit achter wielkuipen verwijderd, remmen voor, ...... (facturen ter inzage),
voor ± 9.000,- gulden aan accesoires en tuningparts gemonteerd, welke bijna allemaal net 1 jaar oud zijn.
Kan dit nou ook met een R5 GTT, ik bedoel dit is een 1 liter driepittertje waar ze effe 176 pk uitpompen bij 1,3 bar. Hoelang gaat die turbo mee? 3 maanden? Is het zo, hoe meer bar hoe meer vermogen of hoe gaat dat eigenlijk?
Pardon?
-
- Contacteer:
Tuurlijk is dit te doen met een GTT, breng alleen wel een grote zak geld mee. Die turbo zal het op zich wel houden (hybride?) mits je hem goed warm rijdt. Om met zo'n hoge turbodruk je blokkie heel te houden heeft je blokkie ook wat aanpassingen nodig, en die zijn vrij prijzig. Je kunt nog wel veel verder gaan als 176 pk, maar voor de normale portemonnee van de autoliefhebber met 2 linkerhanden is 140-150 pk toch wel het maximum denk ik.
-
Aan de opschepperij te lezen issie te koop, wat kostie? en waarom denk je dat ie te koop is?!?
juist .. maar alles is mogelijk, the mind is only stopped by the power of your bankaccount.

CRX ICE'ed with JL-Audio & Boston Acoustics & Hifonics Zeus
-
Als je bij de site http://www.bbperformancetuning.co.uk kijkt kan je 3 verschillende blokken kopen. Het ligt er alleen aan tot hoever je wilt tunen. Er is iemand van de RTC die zijn renault 5 GTT daar heeft laten tunen (volgens mij was dat Henk) tot 190 PK ongeveer (getest in Utrecht op rollerbank).
Een gele motorblok kan je volgens mij daar het meest mee tunen en kost £1,599.00 (pond), ze plaatsen het blok dan ook voor je erin. Hiermee kan je volgens mij wel boven de 200 PK uitkomen.
Een gele motorblok kan je volgens mij daar het meest mee tunen en kost £1,599.00 (pond), ze plaatsen het blok dan ook voor je erin. Hiermee kan je volgens mij wel boven de 200 PK uitkomen.