auto van duits naar nederlands kenteken

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
Christian

hoeveel kost het laten veranderen van kenteken van duits naar nederland???
Stefijn

oa. BPM afhankelijk van hoe oud de auto is
Anonymous

Is geheel afhankelijk van de leeftijd van de auto. Vroeger betaalde je 10% afschrijving bpm/jr nu is het is veranderd. Zie http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp

Verder ben je verwijderingsbijdrage kwijt, 45 euro en moet je de invoerkeuring betalen, 113 euro + 12 euro voor overschrijven.
Voor auto's van 10-25 jaar oud blijf je 10% rest bpm betalen, daarna bpm vrij.
Christian

gaat over een 19 16V uit 1991
Anonymous

Ja....moet je dus ff die link volgen en invullen. Weet je dus precies hoeveel erbij komt. Tis iig 10% over het toenmalige bpm bedrag.
Christian

illuminator

733 lijkt mij iets aan de hoge kant.
nieuwprijs is +/- 20.000 euro. dit betekent BMP nog te betalen van 444 euro. dan nog de extra kosten 45, 113 en 12 wordt bij elkaar 614 euro. Volgens mij staat deze auto bij wittenveen in wenum. Kom ik bijna dagelijks in de buurt. Ken die mensen verder niet. Weet wel dat het bedrijf wat erbij zit landbouwvoertuigen verkoopt en repareerd.
Christian

illuminator schreef:733 lijkt mij iets aan de hoge kant.
nieuwprijs is +/- 20.000 euro. dit betekent BMP nog te betalen van 444 euro. dan nog de extra kosten 45, 113 en 12 wordt bij elkaar 614 euro. Volgens mij staat deze auto bij wittenveen in wenum. Kom ik bijna dagelijks in de buurt. Ken die mensen verder niet. Weet wel dat het bedrijf wat erbij zit landbouwvoertuigen verkoopt en repareerd.
ziet de auto der nog mooi uit ???
illuminator

weet ik niet. het is een zijstraat van waar ik meestal langs kom. die weg zelf loopt dacht ik dood. kan morgenmiddag wel effe een kijkje nemen. Als hij aan de weg staat.
Christian

illuminator schreef:weet ik niet. het is een zijstraat van waar ik meestal langs kom. die weg zelf loopt dacht ik dood. kan morgenmiddag wel effe een kijkje nemen. Als hij aan de weg staat.
als je dat zou willen doen zou dat heel mooi zijn
illuminator

Ik ben even wezen kijken bij de auto. ziet er wel goed uit. aardig verlaagd. 195 bandjes eronder. heeft een deukje in de motorkap. en hier en daar nog wat kleine deukjes. wat krasjes op het dak. (zijn waarschijnlijk wel weer weg te poetsen). kuipstoeltjes zitten er in. 185.000 gelopen. Verder een scheurtje in de rechterspiegel. Motor heb ik niet horen lopen. Kerel zelf was er niet. Op zich een nette auto voor die prijs. Maar ik heb de motor dus niet gezien en ook niet gehoord.
Christian

illuminator schreef:Ik ben even wezen kijken bij de auto. ziet er wel goed uit. aardig verlaagd. 195 bandjes eronder. heeft een deukje in de motorkap. en hier en daar nog wat kleine deukjes. wat krasjes op het dak. (zijn waarschijnlijk wel weer weg te poetsen). kuipstoeltjes zitten er in. 185.000 gelopen. Verder een scheurtje in de rechterspiegel. Motor heb ik niet horen lopen. Kerel zelf was er niet. Op zich een nette auto voor die prijs. Maar ik heb de motor dus niet gezien en ook niet gehoord.
ok bedankt voor het kijken
Anonymous

Al met al zul je dus een kleine 2000 euro kwijt zijn voor een 91-er. Je bent een hoop tijd en rompslomp kwijt bij de rdw en denk zelf dat je voor dat geld ook direct een nl auto kan kopen. Het wordt voor auto's van 91 en ouder sowieso niet zo heeel erg interessant meer om in te voeren omdat je altijd met die 10% rest bpm zit.
Christian

nou dat weet ik nog niet zo want een 19 16V uit 1991
betaal je al snel 3000tot4000 euro voor hoor
Anonymous

Voor 3000-4000 euro heb je een mooie fase II. Heb net ff vluchtig rondgekeken en er staan er genoeg op het net voor rond de 1000-2000 euro. Zoekt en gij zult vinden! :) Je kunt altijd nog zelf naar dld rijden en daar zelf eentje halen dan een duitser hier kopen, handelaar moet ook geld verdienen...
Plaats reactie