Verschil tussen motorsteunen 5 gte en gt turbo

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
catrinus

Hoi,

Ik vraag me nu al een hele tijd af of er verschil zit tussen de motorsteunen van een 5 gte en een 5 gt turbo. Ik kan ook nergens in de boeken vinden of ze hetzelfde zijn of niet. Als de steunen hetzelfde zijn dan ga ik mijn oude motorsteunen gebruiken(zijn nog goed) voor mijn 1.7 blok. Ik hoor het wel of ze hetzelfde zijn of niet.

Gr catrinus
There will be plenty of time to rest when your dead
Riël
Über-Spammer

Hetzelfde
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
catrinus

Oke thanks Riël. Zal morgen ff kijken of ik de motorsteunen van mijn gtt op mijn 1.7 turbo blok krijg.
Mrtn
Car: R5GTT

aandrijfasjes zijn ook hetzelfde!!
Mrtn = Maarten
Patrick L.

Mrtn schreef:aandrijfasjes zijn ook hetzelfde!!
Die van een GTT zijn dikker, maar zijn wel verwisselbaar GTT<>GTE
catrinus

Bedankt allemaal voor de info. Binnenkort krijg ik nog info of er nog cup motorsteunen te verkrijgen zijn. Dan gaan die in mijn gtt vanwege het hoge koppel wat ik straks heb. En ik zal nog ff achter gtt aandrijfassen aan. die ik thuis heb liggen zijn een beetje kapot :( .
Mrtn
Car: R5GTT

Patrick L. schreef:Die van een GTT zijn dikker, maar zijn wel verwisselbaar GTT<>GTE
Aandrijfasjes zijn wel dikker, maar aant begin, waar de aandrijfas op de vertanding van de bak zit (rechts) zijn ze even dik/dun, wat je wilt.

En je weet wat ze zeggen; een ketting is zo sterk als de zwakste schakel :wink:
Mrtn = Maarten
Hagen
Contacteer:

Ik zeg NIET hetzelfde.

De achterste en rechtsvoor kan je gewoon gebruiken, maar linksvoor waar de dynamo zit moet je een motorsteun van een GTE of GTX gebruiken.
Die van de GTTurbo is namelijk te kort.
Dit probleem heb ik namelijk ook gehad toen in mijn txe blok en mijn 5 zette.
Ik heb me toen een ongeluk naar die linker motorsteun gezocht.
Dus, ga maar vast zoeken, want die vind je niet veel. :(
catrinus

aha bedankt bas. Dat was de informatie die ik nodig was. Maar motorsteunen bestel ik gewoon nieuw. Wil zoveel mogelijk nieuw spul in mijn auto hebben.[offtopic] Nog een kleine update van mijn project. Kreeg vandaag te horen dat mijn dak niet strak te maken valt. Dus komt er een nieuw dak op. Nieuwe dakplaat kost maar 227,33 euro met korting en de btw erbij.[/offtopic]
gille
Contacteer:

catrinus schreef:aha bedankt bas. Dat was de informatie die ik nodig was. Maar motorsteunen bestel ik gewoon nieuw. Wil zoveel mogelijk nieuw spul in mijn auto hebben.[offtopic] Nog een kleine update van mijn project. Kreeg vandaag te horen dat mijn dak niet strak te maken valt. Dus komt er een nieuw dak op. Nieuwe dakplaat kost maar 227,33 euro met korting en de btw erbij.[/offtopic]
kun je me een fototje van je dak doorsturen, ik wil dat wel eens zien of dat nie te fiksen alt?????,
catrinus

Als jij een golfplaat strak kan krijgen dan mag je langs komen :wink: . Heb toen ik mijn gtt aan het strippen was met mijn domme harses het hemeltje eruit getrokken. En aangezien er ook nog een sunroof in zat kun je wel nagaan dat het een erg slap geheel is geworden. En een nieuwe dakplaat erin zetten is sneller gedaan dan het originele dak strak maken. Dakplaat zit er in 3 uur in en hij heeft nu al 5 uur gespendeerd aan het dak zonder resultaat. En ik wou toch al een compleet dicht dak hebben dus komt dit eigenlijk wel mooi uit. Maar het nieuwe dak is samen met de nieuwe dorpels besteld en donderdag of vrijdag heeft hij het in huis.
gille
Contacteer:

catrinus schreef:Als jij een golfplaat strak kan krijgen dan mag je langs komen :wink: . Heb toen ik mijn gtt aan het strippen was met mijn domme harses het hemeltje eruit getrokken. En aangezien er ook nog een sunroof in zat kun je wel nagaan dat het een erg slap geheel is geworden. En een nieuwe dakplaat erin zetten is sneller gedaan dan het originele dak strak maken. Dakplaat zit er in 3 uur in en hij heeft nu al 5 uur gespendeerd aan het dak zonder resultaat. En ik wou toch al een compleet dicht dak hebben dus komt dit eigenlijk wel mooi uit. Maar het nieuwe dak is samen met de nieuwe dorpels besteld en donderdag of vrijdag heeft hij het in huis.
en jij denkt dat een nieuwe dak geen smoelen gaat trekken,wil ik wel eens zien trekt altijd hoor ,de wetenschap van metaal dat zich altijd zet,en dat is gebeurt hoor
ik beweer nu nie dat het nie mooi kan hoor maar tja kijk zelf he wat j doet suc6 :wink:
catrinus

Gille laat ik het zo zeggen. Wat de spuiter nu aan mijn auto heeft gedaan is echt vakwerk. Ik ben niet bang dat het met het dak fout gaat. Deze jongen heeft er echt verstand van en levert kwaliteit. Dat durf ik oprecht te zeggen want wat hij nu al allemaal heeft gedaan aan mijn gtt`tje heeft hij anders gedaan dan wat zijn collega`s zouden doen. En het met het dak komt het ook wel goed. Heb er heel lang met hem erover gepraat en ik heb er wel vertrouwen in. Maar iedereen zal het wel zien als de gtt klaar is. Nu komt er alleen nog een nieuw dak op en 2 nieuwe dorpels(uit voorzorg) en dan komt hij naar huis. Natuurlijk nadat hij van binnen gespoten is en van buiten in de primer zit.
Plaats reactie