Is het moeilijk om zelf de dashboardverlichting te vervangen .
Het lampje achter mijn watertemperatuurmeter en achter de km teller (vanaf 180 km per uur)is defect
dashboardverlichting
-
auto? Misschien handig om in de titel [GTT] voor je titel te zetten of een ander type auto 
Verder, als het een GTT is (maar waarschijnlijk ook wel bij andere auto's), kap boven je tellers omhoog trekken en weghalen, dan je tellerbak naar boven/voren en dan kun je de lampjes er aan de achterkant in- danwel uitdraaien

Verder, als het een GTT is (maar waarschijnlijk ook wel bij andere auto's), kap boven je tellers omhoog trekken en weghalen, dan je tellerbak naar boven/voren en dan kun je de lampjes er aan de achterkant in- danwel uitdraaien
Niet moeilijk, wel tijdrovend.[rsi]peerke schreef:Is het moeilijk om zelf de dashboardverlichting te vervangen .
Het lampje achter mijn watertemperatuurmeter en achter de km teller (vanaf 180 km per uur)is defect
Eerst de grote kap boven je dashboard loshalen (schroefies linke en rechts).
Dan het dasboard/tellers loshalen (let op: mechanisch km teller via de onderkant van je dashboard ff loswippen, of als je de bovenkant los hebt, dan loshalen.... niet vergeten deze weer vast te maken.) Hier ook diverse schroefjes.. opletten dus.
Met een platbektang ff de lampies eruit draaien en verwisselen... volgens mij zij het 5 V lampies.
Reken op een kleine 60 minuten om het rustig en netjes te doen.
Hoe krijg je die kap boven de tellers dan los? Ik heb gezocht naar de schroefjes waar Turboman het over had, maar ik kan die niet vinden. Kan ik die kap er dan zo vanaf trekken?
(het is een 5 GTX, maar ik neem aan dat dat hetzelfde is als van een GTT)
(het is een 5 GTX, maar ik neem aan dat dat hetzelfde is als van een GTT)
Je kan wel zoeken naar schroefjes hoor in die bovenkap...............maar denk niet dat je ze zal vinden.
Een tikkie onder de kap geven is succesvoller, niet te hard, anders springt die kap tegen je voorruit, heeft een vriend van mij eens gehad. Gelukkig was hij homo, dus houdt ie wel van sterretjes
Nu zie je 2 schroefjes zitten links en rechts, torqx maat 10.
Schroef deze los, haal je km-stekker los vanaf de onderkant en duw de tellerbak vanaf de onderkant omhoog.
Een tikkie onder de kap geven is succesvoller, niet te hard, anders springt die kap tegen je voorruit, heeft een vriend van mij eens gehad. Gelukkig was hij homo, dus houdt ie wel van sterretjes
Nu zie je 2 schroefjes zitten links en rechts, torqx maat 10.
Schroef deze los, haal je km-stekker los vanaf de onderkant en duw de tellerbak vanaf de onderkant omhoog.
Mrtn = Maarten
ooow zitten de schroefjes daar...
ik kon ze al niet vinden. Maar goed ik zal het eens gaan proberen. 

ff voor alle duidelijkheid:
5 - klein plastic dingetje boven tellerbak, zit vast zonder schroefjes.
Clio - 5 schroefjes, een aan de zijkant links, een aan de zijkant rechts, drie naast de roosters van de blower. (hele bovenkant dashboard eraf)
5 - klein plastic dingetje boven tellerbak, zit vast zonder schroefjes.
Clio - 5 schroefjes, een aan de zijkant links, een aan de zijkant rechts, drie naast de roosters van de blower. (hele bovenkant dashboard eraf)