roken bij gas terug

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
cliomaniac

wanneer ik flink door rij op de autobaan en gas terug neem dan komt er een pluim uit wanneer ik weer gas geef iemand enig idee?
if it isn't possible it is not impossible
RO 16v

Wat voor een motor en hoeveel heeft die gelopen.
Robke
Car: Lexus IS250

Het kunnen je klepsteelhoedjes zijn.
Kan ook zijn dat je kleppendekselpakking lekt.
Jeroen V
Contacteer:

kleppendekselpakking??¿¿, hij zijn wel zeker de klephoedjes. Rook met gas erop is de zuigerveren met gas los is klephoedjes.
cliomaniac

8343 km 1800 16v snelle nokkenassen en chip en devil spr. vraagje trouwens welke dingen zijn allemaal af te stellen naast de onsteking kan iemand een rijtje opnoemen bv.

- ontsteking
- gasklepstand
- etc.
gille
Contacteer:

cliomaniac schreef:8343 km 1800 16v snelle nokkenassen en chip en devil spr. vraagje trouwens welke dingen zijn allemaal af te stellen naast de onsteking kan iemand een rijtje opnoemen bv.

- ontsteking
- gasklepstand
- etc.
zo weinig km.en al roken man,tja zal aan je rijstijl liggen zeker.
en afstellen wat bedoel je daar mee?????????????,sneller maken???
RO 16v

cliomaniac schreef:8343 km 1800 16v snelle nokkenassen en chip en devil spr. vraagje trouwens welke dingen zijn allemaal af te stellen naast de onsteking kan iemand een rijtje opnoemen bv.

- ontsteking
- gasklepstand
- etc.
Die zijn volgens mij alleen af te stellen met de elektronika(chip). Maar dat pluimpje geeft hij dat met lage of hoge toeren. Op hoge toeren wil hij wel eens olie verbruiken.
cliomaniac

ik bedoel wanneer ik hem wegbreng naar de tuner voor af te stellen wat stelt hij dan daadwerkelijk af hij mag van mij best verbruiken maar die pluim das nie normaal
gille
Contacteer:

cliomaniac schreef:ik bedoel wanneer ik hem wegbreng naar de tuner voor af te stellen wat stelt hij dan daadwerkelijk af hij mag van mij best verbruiken maar die pluim das nie normaal
je onsteking zet hij vervroegd,kan ook je inspuiting veranderen,en die pluim ,das is waarschijnlijk je klephoedjes die nie meer lekker zijn,vind alleen te weinig km's voor zo een probleem.
RO 16v

Zonder de elektronika te veranderen valt er weinig af te stellen behalve stationair. Dat roken zijn de klephoedjes die moet je dan vernieuwen. Wat voor een olie gebruik je te dunne olie is ook niet goed bij snelle motoren kan je het beste 10w/40 gebruiken.
Michel S.
Contacteer:

Dat pluimen is verbuik van olie. Dat mag wel duidelijk zijn. Maar is het slecht??? Nee, in bepaalde maten niet.
Hebben andere 16V's het???? Zeker weten van wel.

Is een beetje een eigenschap van het 16V motortje. Toleranties van het blok zijn iets hoger en ook het olieverbruik van het blok ligt hoger dan sommige zouden willen.

De vraag is hoe erg rookt die. is het een klein pluimpje, of ze je de afrit van 1200 meter blank??
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Plaats reactie