Héél veel Renaults in Parijs, maar tuning ho maar

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Peter @ Malta
Contacteer:

Ah, ik ben net terug van een negendaagde vakantie in Parijs. Er rijden daar dus echt heel erg veel Renaults rond, wat uiteraard niet verwonderlijk is. Karrevrachten Clio's en Twingo's, wat minder maar nog steeds erg veel Scénics en Espaces (vooral die laatste verwonderde me, aangezien dat toch geen goedkope auto is), een redelijk aantal Kangoos, 19's en vijfjes (maar geen GTT) en nog wat oudere types als de Express en de Safrane. Van de courante modellen zag ik vijf Mégane Coupé's, vier Vel Satis (mooie bak zeg!), twee Scénic RX4's, een Mégane Cabrio en een Avantime rondrijden. Geen enkele Mégane Classic of Estate.

Eén van die RX4's was groen en had groene zijpanelen (in plaats van zwart). Ik ben er niet van overtuigd dat dat een doorslaand succes is, aangezien het geheel er een beetje goedkoop uitziet. Voor een auto die zoveel kost als een RX4 heb je dat liever niet.

Verder reden er een paar van de allernieuwste Scénics rond waar de handgrepen in de carrosseriekleur zijn. Da's dus mooi, maar de bumpers en de strips aan de zijkant zijn donkergrijs! Op een donkergrijze auto staat het wel redelijk, maar op een lichtgrijze ziet het best wel raar uit, omdat er ook gewoon het relief op zit en het niet metallic is of zo.

Voor tuning/styling moet je echter niet in Parijs zijn. De enige echt gestylede auto die ik zag was een Golf met een vrij grote dakspoiler, compleet witte achterlichten en een dubbele uitlaat (geen idee of het puur optisch was). Misschien nog een nieuw model Mini dat opviel, maar dat was het dan wel.

De enige getunede Renault die ik zag was de Espace F1 en dat is dan ook een ontzettend mooie auto, alleen al hoe hij uitziet. Helaas staat hij (op dit moment althans) in het Atelier Renault aan de Champs-Elysées en een voorwaarde om daar te werken is dat je een ontzettende arrogante kwal in een hip pak bent. Doe dus ook geen moeite om met die lui te praten.

Er stonden daar nog twee Avantimes en twee nieuw model Espaces. Helaas dat de Grand Espace met drielitermotor zo'n slordige 56.000 euro kost, want het is een hele mooie auto. Allemaal hadden ze een glazen dak over de hele lengte, zodat de auto heel licht van binnen is.

OK... als je je indruk van Renault moet baseren op die twee schlemielen die daar rondhingen, zou er nooi een kopen. Maar dat maakt niet uir, want de uitgestalde modellen zijn toch onbetaalbaar. :)

Trouwens, als je zuinig op je auto bent, is Parijs ook niet echt de stad voor jou. Ruimte tussen geparkeerde auto's is vaak minder dan 20 centimeter en je hebt zo een kras of een deuk te pakken. Brrr.

Enfin, ik heb mijn witte zijknipperlichten nou, dus voorlopig denk ik dat ik mijn Scénic onder handen ga nemen.

- Peter
Bart V

Wat mij opviel in frankrijk was het enorme aantal renault's 21 die ik zag, en dat waren dan bijna allemaal hatchback's. Tuning valt idd tegen in frankrijk, lijkt wel of het ze geen reet intereseert. 9 van de 10 auto's zitten ook allemaal deuken in.
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

Ik vind het echt zonde al die renaults komen daar vandaan maar waarschijnlijk zijn ze er niet trots op omdat ze allemaal vol met deuken zitten :lol:
Moontje Mégane Coupé
Contacteer:

PATBAD schreef:Ik vind het echt zonde al die renaults komen daar vandaan maar waarschijnlijk zijn ze er niet trots op omdat ze allemaal vol met deuken zitten :lol:

Helemaal meej eens... !!!! :)
Riël
Über-Spammer

Oh dacht dat ze zo fabrieks-af geleverd werden daar ... vond het al raar dat in deze van mij geen deuk zat. ...

:D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Vos

Belgie idem dito ook alle auto's vol met deuken! :p
Clio 16v.....
Peter @ Malta
Contacteer:

Nog vergeten: ik zag een auto-blad waar ze een "scoop" hadden voor een Clio monospace (met volkomen glazen dak zoals op de duurdere monospaces).

- Peter
jeroen.k

Ik heb toch wel een erg leuke GTT gezien daar hoor. Had alleen de camera niet bij me.

Verder ook nog een erg leuke Renault8 gezien, maar daar moet ik de foto's nog van inscannen!
Bas Blue Sport

Wij hebben 1 21T, 2 21T Quadra, 1 GTT ph I, 1 5 Alpine turbo, 1 5 turbo2 en 2 GTT`s ph II gezien tijdens ons verblijf in Fr.

Ik denk dat we zo ongeveer 50 RX4`s hebben gezien.

Maar van tunen hebben die fransen nog nooit gehoord. Als een fransoos in een snelle renault rijdt, kijken ze niet eens even naar een andere snelle renault die voorbij rijdt

latex.....
Peter @ Malta
Contacteer:

50 RX4's?! Allemachtig. Ik heb er in totaal misschien tien bij elkaar gezien: een stuk of vijf op Malta, twee in Parijs, eentje in Rome en eentje in Florence. Noem me een watje omdat ik van MPV's houdt, maar ik vind de RX4 een echt ongelooflijk mooie auto (die ook enigzins binnen mijn budget valt, of net erbuiten).

Ik was deze auto trouwens nog helemaal vergeten die in de straat, waaraan ons hotel lag, geparkeerd stond. Wij mogen dan allemaal in Franse auto's rondrijden, sommige Fransen rijden ook in Nederlandse auto's:

[img]http://home.iae.nl/users/peterk/daf1.jpg[/img]

Staat daar plots Neerlands automobiel-trots in een rustige Parijse zijstraat te pronken.

Het stuk papier op de zijruit was ook interessant:

[img]http://home.iae.nl/users/peterk/daf2.jpg[/img]
  • A vendre
    DAF 46 - 1974
    71000Km
    Bon état mécanique
    Idéal pour tuning (je plaisante...)

Prix: 1000€ à débattre
    tel: 06.07.40.62.23
Vertaling:
  • Te koop
    DAF 46 - 1974
    71000Km
    Goede mechanische staat
    Ideaal voor tuning (grapje...)

Prijs: 1000€ n.o.t.k.
    tel: 06.07.40.62.23
Nee, tuning was ook niet het eerste waar ik aan dacht bij een bijna 30 jaar oude DAF. Al moet ik zeggen dat hij er best wel goed uitziet.

Hij staat in de Rue du Moulin Vert in Montparnasse. Als je er snel bij bent, kun je hem nog hebben.

- Peter
Plaats reactie