Ik heb een vraagje/probleempje.
Mijn Renault 5 GTX start als hij koud is wel redelijk met de choke helemaal uitgetrokken. Alleen als hij dan warm is en de choke eraf is krijg ik hem alleen nog maar gestart met vol gas en dan ook nog na lang doorstarten.
Hij heeft er ook wel eens last van dat het toerental wegvalt als je de koppeling intrapt.
Iemand een oplossing voor beide problemen?
Weet iemand een manier hoe je kan testen of de rembekrachtiging wel goed werkt?
Het is een 5 GTX uit 88 met carburateur.
Slecht starten en stationair lopen indien koud
teneerste carbu zal wat vuil zijn,dus kuis die eens goed uit en nieuwe pakkingen doen wonderen.Hugo schreef:Ik heb een vraagje/probleempje.
Mijn Renault 5 GTX start als hij koud is wel redelijk met de choke helemaal uitgetrokken. Alleen als hij dan warm is en de choke eraf is krijg ik hem alleen nog maar gestart met vol gas en dan ook nog na lang doorstarten.
Hij heeft er ook wel eens last van dat het toerental wegvalt als je de koppeling intrapt.
Iemand een oplossing voor beide problemen?
Weet iemand een manier hoe je kan testen of de rembekrachtiging wel goed werkt?
Het is een 5 GTX uit 88 met carburateur.
ten tweede,duw zo hard op je rem mogelijk bij een snelheid van 120km dan weet je direkt of ie werkt.
nee man ff serieus,waarom twijfel je aan de rembekrachtiger???????????


Zoals meneer fiets (Gille) al zei, de carb zal wel smerig zijn, goed schoonmaken dus, bij deze carbjes is het bekend dat de Voet? weleens kromtrekt, waardoor er valse lucht gezogen wordt, bekijk dit ook eens.
Voer eens een remmentest uit bij de garage.
Voer eens een remmentest uit bij de garage.
Mrtn = Maarten
jij zegt de Voet,ik dacht de kleine TeenMrtn schreef:Zoals meneer fiets (Gille) al zei, de carb zal wel smerig zijn, goed schoonmaken dus, bij deze carbjes is het bekend dat de Voet? weleens kromtrekt, waardoor er valse lucht gezogen wordt, bekijk dit ook eens.
Voer eens een remmentest uit bij de garage.




Kijk es of de slang niet lekt die erop zit.