Vervangen distributie 16V

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Cozmo

Weet iemand waneer die snaar en/of spanrollen vervangen dienen te worden. De ene reno zegt 80 en de andere reno 120.000km.
Heeft iemand hier ervaring mee, het is niet zo goed toegankelijk. Handboek zegt motor liften maar iemand vertelde mij laatst dat als je je motor steun los maakt dat je dan je blok een paar cm op kan krikken zodat je erbij kan. Met assen en alles gewoon eraan. Weet iemand hier meer over?
Bestaat er ook zoiets als een "race" distributiesnaar, een extra taaie ofzo?
Bedankt,

Laterz
Anonymous

80dkm vervangen. Motorsteun rechtsboven loshalen en krik onder de pan met bv stukkie hout ertussen. Daarna kun wiel eraf en kapjes weghalen. Moet lukken.
gille
Contacteer:

vind toch veiliger om de blok ff te tillen hoor,je betn snel een tand mis.en dan klak klak boem kleppen voor de vuilbak.
Anonymous

als je het nog nooit gedaan hebt, is het te overwegen om em helemaal te liften maar je hebt zo weinig ruimte om em loodrecht te liften.
Cozmo

Bedankt voor de tips. Ik heb wel vaker een distributie snaar vervangen zo moeilijk is het op zich niet alleen de ruimte he. Helemaal liften lijkt me zo veel meer werk. Dus ga ik toch maar voor motorsteun los etc. Zeeuw hoeveel kan je hem dan opkrikken met de assen er nog aan???
Bedankt
Anonymous

Tja, tot hoe ver...zover als nodig is lijkt me. Heb het zelf nooit gedaan maar kijk zeg maar altijd mee en monteur doet het altijd zo dus lichtjes omhoog tot zover als nodig lijkt me.

Beetje neutraal antwoord...
Plaats reactie