Versnellingsbakolie vervangen en probl met 5e verzet.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Anonymous

Gasten,

Aangezien ik Maandag "even" ga proberen mijn 5e versnellingsprobleem op te lossen (bij gas los schiet hij in z'n vrij als ie in de 5e versn. staat) had ik even een vraagje.

Wat is de beste manier om de versnellingsbak olie weer bij te vullen? je kan er heel erg moeilijk bij, en ik heb eigenlijk niet zo'n zin om de bumper e.d. te demonteren.

Het schijnt zo te zijn dat er een moer zit aan het einde van de bak (achter dat zilvere bakje) die los kan gaan zitten, als deze vast gedraaid is dan moet het weg zijn, meerdere mensen hier ervaring mee? en kan ik hier zomaar bij (als je het wiel fff eraf haalt natuurlijk. dû.
Mrtn
Car: R5GTT

Wiel en alles kan je laten zitten, ik heb geen GTT dus ik weet niet hoe druk het precies onder de kap is, maar............

Op de voorkant van de (versn)bak zit een plastic dopje, op de voorkant van de bak dus ter hoogte van en aan de kant van de bumper.
Deze draai je los, je pakt een stuk (dunne) slang (tuinslang, koelwaterslang oid) en moffelt deze vanaf de bovenkant van het blok recht naar beneden en drukt het hem een cm of 2 het gaatje in.
Trechterje erop en vullen maar.
Het gaat langzaam, maar werkt wel makkelijk.
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer

Een plastic electriciteits buisje met een bocht aan het einde. Ik weet krap maar het kan en je kunt de bocht ook nog iets afzagen. Zo heb ik het ook gedaan. Wil perfect. Vergeer de trechter niet
Haas
Car: Megane RS

martijn je hebt PM...
Plaats reactie