Ik had het idee dat m'n uitlaat lekte. Gister ff gechecked op de put.
Uitlaat is gescheurd achter de middendemper.
E.e.a. heeft waarschijnlijk toch een tijdje (lees = maanden!) op te hoge spanning gestaan, met bokkend motorblok. Misschien daarbij nog 's een verkeerdrempel teveel
Nu wil ik eigenlijk die middendemper vervangen voor een demperloze pijp. Weet iemand een persoon of bedrijf (in de regio ZH) die een uitlaat pijp op maat kan buigen??
Mijn maat die dat deed blijkt er mee gekapt te zijn
muffler shop in korte of lange lombard straat te den haag doen eigenlijk alleen amerikaanse uitlaten maar willen wel iets vaker ook voor andere dingen iets doen.
ed_pret schreef:muffler shop in korte of lange lombard straat te den haag doen eigenlijk alleen amerikaanse uitlaten maar willen wel iets vaker ook voor andere dingen iets doen.
Dat is die maat van me.......
En doet zeker meer dan allen Amerikanen, laatst nog kat-vervanger voor A3 Quattro en 200SX van collega's.
Ehhh, hij deed....
ken je zelf niet wat fabriceren van andere delen uitlaat die je ergens op de kop tikt?
of
Zaag je middendemper ertussen uit, meet de lengte hiervan, zoek (op de)sloop) een stuk uitlaat, zaag dit op maat en las het ertussen.
Klaar toch? en vele malen goedkoper
Is natuurlijk een goed idee! Ik ben laatst ook bij zo'n amerikaans autobedrijf geweest, moest een bochtje hebben voor de verbinding tussen mijn einddemper en middendemper. Die bedrijven zijn schijnbaar de enige met pijp-buig-equipment! Amerikaanse bakken hebben altijd van die rare bochten en kronkels in het uitlaatsysteem! Maar voor zo'n bochtje moest ik dus rekenen op zo'n 75 euro, ja doei! Dus zelf fabriceren dan maar, heb ik ook gedaan, wat zagen, passen, gun-gum...
Waarmee kun je het beste uitlaten lassen dan?? Ik heb al en een paar keer voor iemand met CO2 lassen een itlaat gelast, maar die gaat meestal na een jaar of zoiets kapot rond de las. Ligt waarschijlijk wel aan mijn las kunsten
Een lasnaad wil nog weleens breken op het punt waar de meeste krachten op komen te staan en aangezien een lasnaad sterker is als het materiaal van een uitlaat, breekt ie er altijd naast, naast de lasnaad dus.
Nu moet je de krachten gaan verdelen, dus als volgt bij 2 uitlaatdelen;
Pak nog een stuk uitlaat van dezelfde diameter (ong.10cm in lengte), zaag deze doormidden, dus in de lengte van de pijp en buig deze zover open dat de eigenlijke stukken uitlaat hierin passen.
Knijp dit pijpie nu mooi strak dicht en las alle zijden.
Dit is Xtra sterk en zal niet zo snel breken, want dubbeldik en de breuklijnen liggen alle op een andere plaats.
Twas niet m'n bedoeling om zo'n wazig en lang stuk te schrijven, maar ja...........shit happens
bestaat er niet iets voor zoals een 1.2 pijp van een clio onder een 1.4 rammen?? Ja kweet t niet...ben geen GTT techneut...(ook geen clio-techneut, maar dat terzijde )
Zal idd wel demper d'r tussen uit en stuk d'r tussen lassen worden.
Als ik eerlijk ben had ik liever gewoon een pijp uit één stuk d'r onder gehangen, maar ja...
Kan niemand vinden in de regio die uitlaten kan buigen, iedereen die ik het vraag die verwijst naar de muffler shop.
goof da kan niet! Wou je zeggen dat er nergens in zuid holland een uitlaten specialist zit?? Wat dacht je van kokkelink of een ander metaalbewerkingsbedrijf en hun een rvs pijp op maat laten maken??
Of ander neem je een koperen buis en een teflon ommanteling
ed_pret schreef:Wou je zeggen dat er nergens in zuid holland een uitlaten specialist zit?? Wat dacht je van kokkelink of een ander metaalbewerkingsbedrijf en hun een rvs pijp op maat laten maken??
Wou ik ook al zeggen
Kokkelink?? Explain please.....
Heb je trouwens geprobeerd te bellen, voor spatschermverbreder, maar krijg die leuke voicemail van je.....
kokkelink bij megastores! Naast gamma, anders kijk ff op http://www.kokkelink.nl Ze kunnen alles op gebied van staal, metaal en rvs maken mits je hun een ontwerp geeft. Buig je van een flexible buismateriaal ff een concept uitlaatje en laat je bij hun maken et voila!
kom je vanavond ff langs bij scheveningen? Dan neem ik wel die spatbord mee. Anders bel nog een keer dan neem ik op of bel ik terug.(had je nr niet opgeslagen en dacht dat je me schoonmoeder was )
ed_pret schreef:
Ze kunnen alles op gebied van staal, metaal en rvs maken mits je hun een ontwerp geeft. Buig je van een flexible buismateriaal ff een concept uitlaatje en laat je bij hun maken et voila!
kom je vanavond ff langs bij scheveningen? Dan neem ik wel die spatbord mee. Anders bel nog een keer dan neem ik op of bel ik terug.(had je nr niet opgeslagen en dacht dat je me schoonmoeder was )
\
Mmm, da's wel een goed idee. Maar laat ik 'm voor de time-being wel ff dichtlassen...
Je schoonmoeder!!! gvd :D
Sorry, Scheveningen heb ik niet gehaald. Moest nog eten en was erg gaar, en de bank riep, heel hard....
Nou, uitlaat dichgelast
Maar zou natuurlijk te makkelijk zijn als ik geen pech had....
Rij na het lassen naar me werk, "breekt" me stoel op één punt af! :(
Maar ff naar huis gereden om me rechterstoel (wat een linkerstoel is ) links te zetten.
Even een vraagje in dezelfde richting, want ik ook zu misschien willen overschakelen naar een demperloos systeem voor mijn GTT (ph.II) speelt de binnendiamet van je uitlaatsysteem een cruciale rol of blijft dit gelijk??? Zou natuurlijk een beetje meer power willen...geluid is bijkomstig zolang het maar niet dat sch**tgeluid is zoals je met een kapotte demper rijdt. Zou dan eventueel groter buizen willen nemen, iemand ervaring mee??