Ik heb vanmiddag van mijn baas zijn oude cd-speler gekregen.
Het onderste foto'tje is van mijn oude cd speler.
[img]http://web.onetelnet.nl/~chrisvollenberg/radio.JPG[/img]
Het probleem is, ik hem hem zo gekregen, ik heb er dus geen passende stekkertjes bij.
Kan ik deze los kopen? Zoja, waar?
Aansluiten radio-cdspeler
<-------So you know don't mess with a Reno------->
-
Aha keej, en moet dit dan gesoldeerd worden aan die stekkers, of kun je dat op een of andere manier klikken of samenknijpen?robclio16V schreef:als die 2 stekkers die op die rechterfoto staan de stekkers zijn van de radio die je gekregen hebt, kun je gewoon een setje iso stekkers halen. Die hebben ze bij de Halfords nog wel.
some people are alive only because it's illegal to kill them
Je haalt de woorden uit mijn mond Rob!!
Solderen zou ik niet doen, dan zou je eventueel kortsluiting kunnen krijgen, en je moet met tape/plakband/kousjes gaan werken!

Solderen zou ik niet doen, dan zou je eventueel kortsluiting kunnen krijgen, en je moet met tape/plakband/kousjes gaan werken!

Tssss, als je gewoon kunt solderen, maak je geen kortsluiting hoor!Jesper16v schreef:Je haalt de woorden uit mijn mond Rob!!

Jij bent de kenner.
sorry
sorry
-
Kan iemand me deze nog uitleggen?
[img]http://web.onetelnet.nl/~chrisvollenberg/radio2.jpg[/img]
1?
2?
3?
4?
5?
thnx
[img]http://web.onetelnet.nl/~chrisvollenberg/radio2.jpg[/img]
1?
2?
3?
4?
5?
thnx
some people are alive only because it's illegal to kill them
1 aarde
2 continu accu ?
3 antenne
4 contactstroom ?
5 telefoon mute (gaat je geluid zachter als je tel gaat, maar alleen bij carkit)
2 continu accu ?
3 antenne
4 contactstroom ?
5 telefoon mute (gaat je geluid zachter als je tel gaat, maar alleen bij carkit)
1 is aarde
2 is de continue stroom, die er ook opstaat als contact af is (voor geheugen enzo).
3 is antenna - of remote. Hier komt een spanningkje van 12v op te staan, wordt gebruikt om electrische antenne uit te laten schuiven als de radio aangaat, maar ook om de versterker mee aan te laten gaan als de radio aangaat
4 is contactstroom, dat de radio alleen aangaat als contact aan is (2 en 3 kun je bijmekaar pakken, dan gaat de radio altijd aan)
5 is aan te sluiten op een carkit, zorgt dat het volume zacht gaat als de telefoon gaat
Mazzel!
2 is de continue stroom, die er ook opstaat als contact af is (voor geheugen enzo).
3 is antenna - of remote. Hier komt een spanningkje van 12v op te staan, wordt gebruikt om electrische antenne uit te laten schuiven als de radio aangaat, maar ook om de versterker mee aan te laten gaan als de radio aangaat
4 is contactstroom, dat de radio alleen aangaat als contact aan is (2 en 3 kun je bijmekaar pakken, dan gaat de radio altijd aan)
5 is aan te sluiten op een carkit, zorgt dat het volume zacht gaat als de telefoon gaat
Mazzel!