Vraagje voor de diehard renault techneut

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

ff een vraagje.

Ik ben bezig met het inbouwen van een verbruiksmeter (boordcomp)

Alles loopt werkt alleen zit ik met 1 probleem:

WIE kan mij duidelijk uitleggen hoe het tankvlottersysteem werkt op een renault MET verbruiksmeter. Heb er hier 1 liggen die bedoeld is voor een renault ZONDER verbruiksmeter, en ik vermoed dat dat anders werkt. Ik heb wel een schema, maar kom er gewoon niet uit. Ik denk ook dat het indicatie lampje door de verbruiksmeter word aangestuurd als de tankvlotter een bepaalde weerstand geeft, want in het schema kan ik geen schakelaar terug vinden die aan de vlotter hangt. Hopelijk is er iemand die zich hier al eens in verdiept heeft, of het toevallig weet, want anders denk je wat lult hij nou.

Nog een ander vraagje:

hoeveel polen telt de stekker van een tankvlotter MET verbruiksmeter???? Dat zou mij al een eind op weg helpen. Is die vlotter toevallig anders dan 1tje die een analoge aanstuurd???

En de laatste vraag :-D

Heeft iemand een haynes boek ofzo waar de verbruiksmeter in beschreven staat?? Denk dat het daar wel uitgebreid in beschreven word.

Bedankt alvast.
Anonymous

ik weet niet van buiten hoe het zit op een oudere auto maar op nieuwere renaults gaat dit in samenwerking met de inspuitcomputer dus denk ik dat je nog wat probleempjes meer gaat tegenkomen.

succes
Bart V

ja weet ik, die draad heb ik al liggen. Heb ook een inspuitcomputer, heb injectie. Vanaf de inspuitcomputer komt het debiet signaal, oftwel die vertelt de verbruiksmeter hoeveel de motor verbruikt aan de hand van de hoeveelheid ingespoten brandstof, dit heeft dus verder niks te maken met het brandstofniveau in de tank. alles werkt verder,maar zit alleen ff met die vlotter nog.
Anonymous

tja het schema heb je al zei je dus weet ik niet wat ik verder nog voor je kan opzoeken je hebt toch de 2 schemas om te vergelijken niet dan zie je toch aan de vlotter hoe die aangesloten wordt . maar ben je zeker dat jouw computer die info levert.
Bart V

verbruiksmeter levert zeker weten die info, maar ik kan uit mn schema niet echt goed opmaken wat het verschil is tussen een vlotter die op een analoog systeem hangt, en een vlotter die op een verbruiksmeter zit. Vlotter opzich is wel hetzelfde, maar de schakeling is anders. HOE anders wil ik nou juist weten. Dat schema klopt naar mijn idee ook niet helemaal.

Ga sowieso ff op de sloop kijken hoe het zit, trek wel ff de vlotter los van een renault met een verbruiksmeter, dan weet ik precies hoe het zit.
Bart V

Vlotters zijn volgens mij anders. Vlotter die op een analoog systeem zit heeft een aparte schakelaar voor het minimum brandstofniveau lampje, en op een vlotter MET verbruiksmeter zit dit niet, dat lampje word dus door de verbruiksmeter zelf aangestuurd denk ik. Verder heeft de vlotter een electronische massa op de verbruiksmeter, en op een analoog systeem zit de massa op de carrosserie. Ik denk dat het zo hoort te zitten, ga er vanmiddag wel ff mee kutte.

greetz
Anonymous

ik zit toch nog steeds met je rekeneenheid van de inspuiting in mijn hoofd maar als ik mis ben hoor ik het wel he. kan je me die schemas mischien eens doormailen dan ik zelf eens kijken????
Bart V

rekeneenheid staat er los van, gaat puur om de tanknievau meting, oftewel de vlotter. Maar ik denk dat ik er al uit ben.
Plaats reactie