19 16v cabrio

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Anonymous

Hallo allemaal,Ik heb dus waarschijnlijk een 19 cabrio 16v gekocht(moet nog proefrijden).
Alleen 1 probleempje,volgens de teller heeft hij 184000 km gereden.
Ik heb zelf nog 2 renault 5 gtturbo,een "brede",met corsa uitbouwpakket en een "normale".
Die normale gebruik ik dagelijks en heb al 220000 km er op zitten PROBLEEMLOOS!!
Echt nooit wat aan moeten doen,maar met grijs kenteken,mijn zoontje wil ook welleens mee,dus heb ik een andere moeten kopen.
Wel nu mijn vraag,hoe zijn die motorblokken over het algemeen van die 19 16v,het zijn dezelfde blokken als de Clio's.
Zijn ze een beetje betrouwbaar of is het gelijk beter om een ruilblokje te zoeken??
Wat zijn de minpunten eigenlijk van een 19 16v.
Van een GTTURBO,weet ik het wel,althans die van mij heeft geen minpunten :lol: :lol: :lol: .
Alleen dat hij steeds lichter wordt omdat het "sterke" staalplaat wordt omgezet in roest,binnenkort bij elkaar vegen.
Maar dus voor de verwoedde 19 Drivers,wat zijn jullie ervaringen!!!

Thanx
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

Die blokken zijn beresterk. Maar ze verbruiken standaard al vrij veel olie door de ruime toleranties die Renault hanteerde. Een nieuw blok kan al 1 liter op 3500 km gebruiken. Oftewel: af en toe de het oliepeil checken en niet alleen afgaan op het metertje op het dashboard.

Tevens moet je de distributieriem op tijd vervangen; anders heb je een redelijke kans op grote schade.
Toch moet zo'n blok de 3 ton wel kunnen halen. Ik heb zelf nu zo'n 240000 km op de teller staan en hij loopt nog steeds.
Plaats reactie