Stationair lopen doet ie alleen als hij er zelf zin in heeft

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Hugo

ff een paar vraagjes,

Ik heb een Renault 5 GTX uit 88 8) . Nu is het zo dat de auto heel erg slecht stationair loopt, hij slaat zelfs onder het rijden af als je de koppeling intrapt :( . Starten wil hij ook niet echt graag, je moet vaak lang door starten en dan begint hij behoorlijk naar benzine te stinken. Ook met de choke erop wil het toerental nog wel eens helemaal weg vallen.

De auto is laatst bij de garage geweest omdat bij zo dood was als een pier. Daar zeiden ze dat er een schroefje onder de benzine klep was gekomen waardoor de cilinders geen benzine kregen en hij dus niet starte. Ook vertelden ze me dat de pakking (een papieren pakking) van de caburateur slecht was (hij zoog soms vacuum ofzo?).

Kan het zo zijn dat al deze problemen door de pakking van de caburateur komen? Zo nee welke problemen kan deze pakking dan wel veroorzaken? En is die pakking makkelijk zelf te vervangen?

Een ander probleem is dat als je het gas ff flink plankt de auto even schokt :evil: en dan weer door trekt. Wat kan ik hier aan doen?

En dan nu nog een hele domme vraag :D , waar zit de caburateur? Zit die daar waar de chokekabel eindigt?

Zo dat zijn wel genoeg vragen van zon groentje als ik! :wink:

Alvast heel erg bedankt en hopen dat hij het heel snel weer doet!!!!
Anonymous

Zekers dan die pakking ff vervangen.
En een paar nieuwe bougies er in kan ook geen kwaad.
Hugo

oke die pakking vervangen, is dat erg simpel?
als ik de hele kap met luchtfilter en al er afschroef is de caburateur zichtbaar en toegankelijk.
Kan ik deze makkelijk loshalen om de pakking tussen cab. en motor te vervangen?
Moet er tussen caburateur en de kap (zwart) met luchtfilter geen pakking zitten?
Is bij mij niet het geval.
jeroen.k

tussen luchtfilter en carb zit geen pakking dat klopt. de pakking van de carb is vrij makkelijk te vervangen, ff de vraagbaak doorbladeren en anders ff de vraagbaak kopen. Weet het niet meer uit mn hoofd hoe het moet, maar had met mn vorige 5 hetzlefde probleem en was doormiddel van carb schoonmaken ook opgelost.
Hugo

He bedankt, die vraagbaak heb ik maar ik kan er niet in vinden hoe je een cab. schoonmaakt.
Haal ik hem er gewoon af en veeg hem schoon? of moet ik hem schoon spoelen?
Ik ben echt een leek.

Als vast bedankt voor de tips
jeroen.k

Als ik het me goed herinner (ben zelf net zo leek) moest ik de bovenkant van de carb opendraaien (erafhalen) en dan keek je in de carb. Daarin lag wat troep (schilfertjes ofzo), die moest ik er met een compressor uitspuiten en vervolgens ff beetje schoonmaken met een doekie idd. Vervolgens pakking dr tussen drukken en de bovenkant er weer op draaien, maar of daar nu een speciale volgorde aan zat?
Hugo

Nog een vraagje, kan iemand vertellen hoeveel pakkingen tussen motor en carburateur moeten (3?)
En weet iemand precies hoe je de carburateur verwijderd?
Heino

Een veel voorkomend probleem bij de gtx is dat de carburateurvoet krom trekt door de hitte,daar is later een aangepaste voetpakking voor gekomen.
Gevolg is iig dat hij valse lucht zuigt,waardoor hij beroerd loopt.
Mrtn
Car: R5GTT

Carb gewoon losschroeven van het blok, dan voorzichtig beetje uit mekaar schroeven, schoonblazen, kwastje erbij en de onderdeeltjes in een bakje met wasbenzine schoonborstelen.
Hierna droog blazen en weer in mekaar schroeven.
Hierbij hoef je dus echt niet de hele carb uit mekaar te halen, gewoon globaal en wat jij durft los te halen.
Onthouden of opschrijven is wel belangrijk natuurlijk
Mrtn = Maarten
Hugo

ik heb de caburateur voet pakking vervangen en nieuwe bougies geplaatst.
Ik heb de rubberen pakking net boven de papieren voetpakking niet vervangen.
Alleen valt nog steeds langzaam het toerental in tot de motor afslaat.
wat kan dit zijn?
Abel
Über-Spammer

kijk ook eens naar de pakking van het inlaatspruitstuk. Het kan zijn dat hij daar valse lucht aanzuigt
Hans (-=Sleepie=-)
Contacteer:

Carb een keer goed schoonmaken lijkt me een goed plan.

Vraag me niet hoe, maar ik heb ooit wat hardnekkig vuil in 1 van de sproeiers gehad, ff goed schoonblazen en probleem was opgelost.
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Plaats reactie