Olieexplosie!
Na een stevige rit in GTT met 1.2 bar (moest perse een corvette bijhouden) hoorde ik eventjes een brommend geluid. Meteen van het gas en direct naar huis. Onderweg nog eens flink geprobeerd maar het geluid was weg. Kom thuis, toch maar even onder de kap kijken...........K#t met peren, overal oliespatten tot aan het schutbord toe. Onderkant van de motorkap onder de olie. Alles drooggemaakt, testrijden, kijken, testrijden, weer kijken. Kortom, niets te ontdekken. Lijkt alleen iets minder mooi te lopen bij volledige turbodruk(?). Dacht zelf aan koppakking of zoiets. Epicentrum van de olieexplosie lag zo onder of rond de bougies. Wie heeft een idee of dezelfde ervaring. Wat moet ik doen? Heb maar vast de koppakkingset van BBperformannce besteld. Kan 'm nog afbellen. Help!
Bout zit inderdaad nog vast. Hoop echt dat het de peilstok is, scheelt een hoop euro's.
Morgen zowiezo een nieuwe peilstok halen/bestellen.
Heb je nog een verklaring voor dat licht brommende/kreunende (ojee) geluid?
In ieder geval bedankt.
Morgen zowiezo een nieuwe peilstok halen/bestellen.
Heb je nog een verklaring voor dat licht brommende/kreunende (ojee) geluid?
In ieder geval bedankt.
Heb carterontluchting a la cup. Kan dan wat jij zegt?
Trouwens de slangen van de carterontluchting zijn bij mij doorzichtig en nog mooi wit cq lichtbruin van binnen. Maar had gekund.
BTW Marius, het luchtfilterhuis is niet meer nodig, we vonden er een tussen de onderdelenopslag van Gerrit -Jan (witte 5 Alpine). Desondanks bedankt.
Trouwens de slangen van de carterontluchting zijn bij mij doorzichtig en nog mooi wit cq lichtbruin van binnen. Maar had gekund.
BTW Marius, het luchtfilterhuis is niet meer nodig, we vonden er een tussen de onderdelenopslag van Gerrit -Jan (witte 5 Alpine). Desondanks bedankt.
Maar is er terugvoer in het inlaatcircuit mogelijk?R-win schreef:Heb carterontluchting a la cup. Kan dan wat jij zegt?
Bij mij betekend a la cup-d rechstrstreeks naar de straat.
Wat houd a la cup bij jou in? Naar een reservoir?
okR-win schreef: BTW Marius, het luchtfilterhuis is niet meer nodig, we vonden er een tussen de onderdelenopslag van Gerrit -Jan (witte 5 Alpine). Desondanks bedankt.
Geen terugvoer mogelijk volgens mij, alleen een slang op het kleppendeksel en 1 naar de carterpan en 1 naar het reservoir (milieuvriendelijk
). Het kan dit ook niet geweest zijn anders zouden deze doorzichtige slangen toch zwart of donkerbruin van de olie moeten zijn. Ik hou het eerst maar op de peilstok en anders komt het vanzelf weer eens terug.