Carb gebeuren.

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Zj*rZ

Ik wil met meer dan 1.1 bar turbodruk rijden en nu zeggen de meeste mensen hiero dat dan een 1.35 sproeier wel genoeg is.
Maar nu lees ik dit op http://www.rtoc.org

"Standard carbs contain a 1.2mm (120) main jet and 1.15mm (115) air corrector jet. For up to 16psi, you should fit either a 1.35 or 1.40 main jet, and possibly reduce the air corrector to 0.9mm. This will ensure enough fuel can be supplied for the extra boost air supplied. Above 16psi, you may need a 1.5mm main jet."

Was muß ich jetzt machen? :)

grtz!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Is 1.1 nóg niet genoeg?!?
Matijs
Contacteer:

I've said it before, and I'll say it again: zet er eens een grotere intercooler en/of carburateur op, dan hoef je niet zo hard te duwen! Minder weerstand -> hogere nuttige turbodruk.
Zj*rZ

Een andere carb kost me heel wat meer euro-centjes dan het opboren van een sproeier (toch?).

Een andere carb lijkt me wel wat maar dan moet ik toch eerst wer wat geld bij elkaar sparen :p

De grotere intercooler is er wel al btw.

GrtZ!
Matijs
Contacteer:

Okeedan. Maar als alleen een sproeiertje niet voldoende blijkt te zijn en het mengsel toch te arm is loop je het risico dat je zuigers gaan smelten. Dan wordt het toch weer ineens vrij duur. Ik zou voor de zekerheid toch op zijn minst even investeren in een Lambda sonde.
Plaats reactie