Schoonmaken katoenen luchtfilter

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Plaats reactie
Arjen

In de eindeloze stroom van luchtfiltervragen nu ook eens een vraag van mijn kant.

Ik heb een open luchtfilter van Stroeve. Deze is voor zover ik weet/kan zien van katoen.

Dat ding begint nu toch echt vuil te worden, maar hoe maak je zo'n ding schoon? Met perslucht of wasbenzine ? En moet zo'n ding nog weer ingespoten worden met iets?

Nu las ik dat je hem gewoon met afwasmiddel schoon kunt maken en hem dan in moet spuiten met WD40. Is dit nu echt de manier?
Job-turbo
Contacteer:

Ik weet dat K&N een schoonmaak setje heeft.
Anonymous

gewoon wassen met een borsteltje en afwasmiddel. (eerst grote stukken met gewoon borsteltje)

dan lekker lang laten drogen en inspuiten met een olietje. (hiervoor is K&N filterspul beschikbaar)
Tim B.

Arjen schreef:
Nu las ik dat je hem gewoon met afwasmiddel schoon kunt maken en hem dan in moet spuiten met WD40. Is dit nu echt de manier?
Er staat overigens letterlijk in de gebruiksaanwijzing van een K&N schoonmaaksetje dat je geen WD-40 moet gebruiken..
Arjen

Het luchtfilter dat ik heb is geen K&N. Het is er 1 van Stroeve. Volgens mij staan ze ook wel in de Autostyle gids; die oranje filters. Mijn K&N filter van mijn 11 smeer ik altijd in met olie voor het luchtfilter van mijn crossmotor. Ik geloof dat ik dat dan ook maar bij dit filter doe.
Anonymous

Arjen schreef:Het luchtfilter dat ik heb is geen K&N. Het is er 1 van Stroeve. Volgens mij staan ze ook wel in de Autostyle gids; die oranje filters. Mijn K&N filter van mijn 11 smeer ik altijd in met olie voor het luchtfilter van mijn crossmotor. Ik geloof dat ik dat dan ook maar bij dit filter doe.
lijkt mij een smart move
Plaats reactie