Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

valt er ook wat op-te-voeren aan een renault 5 1.7 gtx ???

alvast bedankt :smile:
Arjen

De standaar dingen:
- sportuitlaat
- luchtfilter
- mits leverbaar een chip

Maar verwacht er niet teveel van, of je moet echt drastisch tewerk gaan: kop flowen, andere nokkenstok enz.
Anonymous

hmm... das minder.. maarja.. in iedergeval bedankt :wink:
HotShot

Naast de GTT heb ik ook een tijdje een GTX gehad. Ik heb ook geinformeerd naar mogelijkheden om het geheel wat sneller te laten lopen. De standaard zaken als een k&n luchtfilter en andere uitlaat leverden weinig op. Hij kwam wat beter op toeren, maar de auto was zeker niet snel te noemen. Wanneer je er wat geld voor over hebt zou je contact kunnen opnemen met een bedrijf dat een ander inlaatspruitstuk kan leveren met dubbele carburateurs (waarschijnlijk biesheuvel). Dat zal merkbaar vermogen toevoegen.
Anonymous

dus een andere inlaatspruitstuk met dubbele carburateurs.. weet je toevallig wat het ongeveer kost???
Arjen

Een paar nieuwe carburateurs kosten waarschijnlijk een vermogen. Tenzij je er op een sloop tegenaan loopt. Anders is het waarschijnlijk goedkoper om een GT turbo motor erin te zetten. Maar of dat de moeite waard is ? Een standaard GT motor is niet super veel sneller. Ik heb met mijn 5 alpine turbo wel eens gereden tegen een 5 GTX. Dat scheelde echt niet extreem veel. Pas boven de 160 was de alpine echt sneller.
Anonymous

ahzo... ik heb nog nooit een een turbo gezeten... is er veel verschil tussen een renault 5 1.7 gtx en een turbo kwa optrekken???
Arjen

Let wel, ik had het over een alpine turbo. Een gt heeft door zijn kleinere turbo minder last van het "turbogat". Hierdoor is een gt wel iets sneller als een alpine.
Anonymous

aha.. ik heb gehoort dat een r5 gtt sneller is dan een 2 liter opel GSI... klopt dat???
zo'n renault5 is maar een 1.4
als het waar is, is dan m'n gtx dan ook sneller dan een GSI???

sorry voor die domme vragen, maar 'k wil 't ff gewoon weten...
Anonymous

ik bedoel dan sneller met optrekken dan een gsi...
Arjen

Vragen zijn er om gesteld te worden.
Het ligt er natuurlijk aan wat voor GSI (8 of 16 klepper). Een achtklepper heeft wel wat meer vermogen als een GTX maar is natuurlijk wel wat zwaarder. En gewicht maakt best veel uit. Ga maar eens met 4 man in de auto zitten. Dan is hij toch voelbaar slomer.

Voor de exacte 0-100 cijfers moet je gewoon ff in een jaarboek kijken. Weet ze (helaas) niet zo uit mijn hoofd.
Roy
Moderator

OH JEE. Gaan we die discussie hier nou ook al krijgen?:grin:. Maar daar hebben ze het constant over "eruitrijden" en "ik ben toch sneller".
Leuk voor hun. Ik zal een taart voor ze kopen dan kunnen ze het gaan vieren :lol::lol::lol:
Laatst gewijzigd door Roy op vr 15 jun 2001 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

Je kan beter een paar nieuwe achterschermen geven, die hebben ze om het half jaar nodig :grin:
Anonymous

Sneller dan een 5 TURBO ? met middenmotor ?

jea right,daar hebben ze alleen de achterlichten wel eens van gezien,

van een 5 GT Turbo misschien de zijkant, met de sticker ~respect is everything ~

En zo is het ook :smile:
Roy
Moderator

On 2001-06-15 19:36, Tackinardie wrote:
Je kan beter een paar nieuwe achterschermen geven, die hebben ze om het half jaar nodig :grin:
:lol:
Rene (Mr. TX)
Contacteer:

Een 2.0 GSI gaat van 0-100 in 9,0 sec. Een 2.0 GSI 16v doet het in 8,0 sec. Een STANDAARD GT Turbo doet het in 7,8 sec. En daar valt nog heel wat aan te tunen.. :smile:

Tsja, op die sticker staat toch zeker niet voor niets Respect is Everything? :lol:

Maare, genoeg Opel....... :-*
Laatst gewijzigd door Rene (Mr. TX) op vr 15 jun 2001 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Anonymous

ja ehh... genoeg opel
Anonymous

opel???

SLopel...
turbo5

er rijden al genieg slopels in nederland!!
Plaats reactie