Versn bak express verhoudingen tov gte bak
Zo ong elke 5 en clio bak is jb3. Clio 16v is ook jb3. HDe laatste 3 cijfers geven exact aan voor welke auto het is/ bakverhoudingen.
Ja dat wel. Alleend e tellers moeten niet electronisch geregeld zijn, maar met kabels, net zoals bij de gte, dus geen gttturbo bak, dan moet ik mijn klokkenwerk gaan omzetten, da's overdreven werk. Misschien heeft die express wat interessante overbrengingsverhoudingen?
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: za 13 okt 2001 0:00
- Locatie: Bij het slootje rechts......
Als ik me niet vergis, heeft een GTE ook een elektronische teller aandrijving net als een GTT.
Let er dus op als je die bak koopt. Je kunt het nl. nietoverzetten.
Suc6
Let er dus op als je die bak koopt. Je kunt het nl. nietoverzetten.
Suc6
Sommige bakhuizen hebben minder bevestiginspunten en bij sommige bakken heb je weer problemen met het koppelstuk naar de schakelstang. Op zich past het allemaal wel maar niet zonder slag of stoot.
Nee, ik zeg, een gte heeft geen electronische tellers!! Heb hier een gtt bak liggen dus dan had ik die wel gepakt, maar die laat ik liever bij het blokje wat ik nog heb. Ik kan hetBas RSI (moersleutel) schreef:Als ik me niet vergis, heeft een GTE ook een elektronische teller aandrijving net als een GTT.
Let er dus op als je die bak koopt. Je kunt het nl. nietoverzetten.
Suc6
wel overzetten

En zonder slag of stoot mja dat zien we wel weer. Als ie op het blok gaat komt het wel goed denk ik.
W8 Gille!!! Heb jij geen bak?
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Nee, daar is al vaker over gesproken, een GTE heeft GEEN elektronische teller, gewoon met tellerkabel.Bas RSI (moersleutel) schreef:Als ik me niet vergis, heeft een GTE ook een elektronische teller aandrijving net als een GTT.
Let er dus op als je die bak koopt. Je kunt het nl. nietoverzetten.
Suc6
-
- Berichten: 3295
- Lid geworden op: wo 3 okt 2001 0:00
- Locatie: Bunde (L)
Geen idee Riel, staat er niets over in de vraagbaak?Riël schreef:Iemand een idee over de bakverhoudingen?
uit Haynes:
vijfbakken:
JB3
1st......3.091 : 1
2nd......1.842 : 1
3rd......1.320 : 1
4th......0.967 : 1
5th......0.758 : 1
Reverse..3.563 : 1
Final drive:
Non-Turbo models..3.733 : 1 (56/15)
Turbo models......3.563 : 1 (57/16)
of
JB5
1st......3.727 : 1 or 3.091 : 1
2nd......2.053 : 1 or 1.842 : 1
3rd......1.320 : 1
4th......0.967 : 1
5th......0.794 : 1 or 0.758 : 1
Reverse..3.545 : 1
Final drive: 4.067 : 1 (61/15), 3.428 : 1 (55/16), or 3.294 : 1 (56/17)
vijfbakken:
JB3
1st......3.091 : 1
2nd......1.842 : 1
3rd......1.320 : 1
4th......0.967 : 1
5th......0.758 : 1
Reverse..3.563 : 1
Final drive:
Non-Turbo models..3.733 : 1 (56/15)
Turbo models......3.563 : 1 (57/16)
of
JB5
1st......3.727 : 1 or 3.091 : 1
2nd......2.053 : 1 or 1.842 : 1
3rd......1.320 : 1
4th......0.967 : 1
5th......0.794 : 1 or 0.758 : 1
Reverse..3.545 : 1
Final drive: 4.067 : 1 (61/15), 3.428 : 1 (55/16), or 3.294 : 1 (56/17)
Nouja, een 21 is natuurlijk weer veel zwaarder dan een vijfje, dus die zou dan ook wel weer eens andere bakverhoudingen kunnen hebben natuurlijk...