Heb paar weken terug mijn remblokken voor vervangen en nu trekt de wagen bij het remmen naar rechts.
Bij heel hard remmen slipt het wiel rechtsvoor eerst en dan treed de ABS in werking.
Heb alles net los gehad en geconstateerd dat de geleider voor de zwevende deel van de remklauw veel meer speling heeft als de andere kant (links).
Waarschijnlijk trekt deze scheef tijdens het remmen en remt daardoor harder dan de andere kant, met bovenstaande als gevolg. Verder kan ik namelijk niks raars ontdekken. Cilinder komt recht naar buiten, schijf is niet krom, blokken nieuw, etc.
Nu dacht ik aan een revisie set klauwen.
Iemand hier ervaring mee?
Kan ik alleen de geleiders vervangen?
Wat voor een merk zijn de remklauwen?
Thanks for the response.
Rogier
Revisie Remklauw
-
- Contacteer:
Ik zou best willen antwoorden...Repo schreef:Heb je de remmenzuigers etc. schoongemaakt, zodat ze weer soepel gaan? Je hebt Lucas (girling) of Bendix remmen. Lucas heeft remblokken met kleine veertjes en Bendix met veren ter grootte van de remblokken. Helaas krijg je als Newbie weinig/geen reacties op deze site of je moet bij een bepaald vrienden clubje horen...
ps. Ik weet zo ook verder niet waarom je ene rem eerder remt als de andere.
Succes.
Maar van de GTT heb ik nog nooit een remblokje vervangen.
Laat staan dat ik weet waarom de ene eerder remt dan de andere..
Water, lucht, versropt?
Het zou ook wel makkelijker zijn om te vertellen over wat voor auto het gaat.
Aangezien het een is met abs kan het zijn (meest voorkomende op de site)
clio 16v
clio 2
r21 turbo
r25
Maar een andere remklauw lijkt me niet verkeerd. of anders rij er eens mee langs een garage.
Aangezien het een is met abs kan het zijn (meest voorkomende op de site)
clio 16v
clio 2
r21 turbo
r25
Maar een andere remklauw lijkt me niet verkeerd. of anders rij er eens mee langs een garage.
euro'sed_pret schreef:Hey ik heb wel een vraagje nog!
Waar ken je nou je klauwen laten reviseren dan? Bestaan zulke bedrijven wel of is het ruilsysteem van renaultje? Wa kost da???

Ga anders gewoon ff langs de dealert of onderdelenboer!

Die weten vaak wel wat hun producten kosten!

Ok beetje laat, maar beter laat dan nooit.
Mijn auto is een clio 16v.
Klauwen zijn inmiddels gereviseerd, probleem niet verholpen.
Hoorde pas dat het de remdrukverdeler kan zijn. Helaas zit deze bij een ABS versie in de ABS, wat dus meteen extra kosten met zich meebrengt deze te vervangen
Mijn auto is een clio 16v.
Klauwen zijn inmiddels gereviseerd, probleem niet verholpen.
Hoorde pas dat het de remdrukverdeler kan zijn. Helaas zit deze bij een ABS versie in de ABS, wat dus meteen extra kosten met zich meebrengt deze te vervangen