Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Arjen

Het leek me leuk jullie een beetje op de hoogte te houden van het APK klaar maken van mijn 11 turbo.

Die is vorig jaar juni afgekeurd. Omdat ik in die tijd mijn 19 net had en daar al mijn geld voor nodig had, heb ik mijn 11 toen geschorst.

Maar nu begint het toch weer te kriebelen.
Dus ben ik onlangs begonnen met het APK klaar maken van de 11.

Een veerschotel was doorgerot. Nu zijn deze los te bestellen bij Mr Renault. Dus als het goed is kan ik deze vrijdag, gemonteerd en wel, weer ophalen. Ook moesten de 4 ventielen van de banden vervangen worden. De dopjes zaten vastgeroest. Deze heb ik gisteren weer opgehaald. Tevens vandaag ff een fuseekogel vervangen en olie ververst.

Nu moet alleen het laatste deel van het interieur er weer in. Dit heb ik namelijk redelijk uit elkaar moeten halen bij het overzetten van mijn stereo.

Ook moeten de voorwiellagers gecontroleerd worden. (= ie ook op afgekeurd). IK kan alleen geen speling voelen en ze maken ook geen lawaai. Dan nog ff 2 andere koplampen erin (roest) en de benzinepomp goed aansluiten en weer op voor de APK.

Zo, dit was het nieuws.
turbo5

hoop dat hij snel weer op de weg is!!
Arjen

Dat hoop ik ook. Ik wil er eigenlijk mee naar VLF. Dat gaat denk ik wel lukken. Wel is het zo dat hij van een jaar buiten staan niet echt beter is geworden. Her en der zitten nu van die mooie grote roestblaren. Maar ja, daar is natuurlijk ook wel weer wat aan te doen.
turbo5

agh dat zie je niet op dat fotootje hier naast !! :grin: ;D
turbo5

agh dat zie je niet op dat fotootje hier naast !! :grin: :grin:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Turbo_Arie, daarom heb ik bij jou ook 1916V/ 11 Turbo neergezet!

Voor het geval dat je 11 niet klaar is.

Ik zie regelmatig een rode 11 turbo op meetings SZ-57-SR mat mooie Azev A wielen eronder, kennis van jou?
turbo5

mooie wielen azev's!!
Arjen

Niet dat ik weet. Is het een phase 2 ? D.w.z. met net zulke koplampen als een 21 turbo. Er is wel iemand in Emmen namelijk die een 11 turbo heeft of had. (Hij heet Ron geloof ik). Dat ding was rood met 15 inch velgen.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

On 2001-06-13 20:43, turbo_arie wrote:
Niet dat ik weet. Is het een phase 2 ? D.w.z. met net zulke koplampen als een 21 turbo. Er is wel iemand in Emmen namelijk die een 11 turbo heeft of had. (Hij heet Ron geloof ik). Dat ding was rood met 15 inch velgen.
Bouwjaar 1988,hij komt inderdaad uit Emmen, ik heb zijn auto erg vaak gezien, op een meeting in Duitsland wou hij mijn 5je kopen.

Echt een mooi ding.

Ik weet niet of 1988 Phase 2 is.

Jawel ik kijk nu op de foto, lijkt net een 21 van de voorkant.
Arjen

Die kerel ken ik wel. Hij heeft een autozaak in Emmen. Is redelijk Renault gek. Die 11 van hem heeft ook in een oude Alpine Magazine gestaan. Ik vond die velgen niet echt mooi staan bij een 11. Die Venoms die ik eronder had staan naar mijn mening veel agressiever.(omdat ze naar buiten staan).

Er komen nu bij mij 15 inch stalen 19 16v velgen onder. Staat ook wel aardig.

Hij heeft er wel een mooie Zender achterspoiler op. Maar die zijn helaas niet meer te krijgen.
Menno

Maar ik zie 't lieve Lagunaatje naast je 11 staan, bij je logo. (snik)

Tof dat je 11 bijna weer af is
rev it like a rental
Arjen

Dat kun je van die Laguna niet echt zeggen. Hebben ze daar niet de Laguna compact van gemaakt ?
Menno

Yep, die is volledig verschrot. (behalve de motor(en) dan, die hadden we zelf drie keer om zeep geholpen :smile::smile:

Ik heb nog wel de Radio Renault hier liggen, haha (heeft ome Renault FR nooit wat van gezegd).

O'ja, en niet te vergeten het gasklephuis dat nu op m'n 4 zit. (toch nog goed terecht gekomen)
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gebroeders Merts in de weer!

Voor hoeveel pagina's gaan jullie? :wink:
Menno

We halen je niet in hoor, Chris (althans niet qua text ........)
rev it like a rental
Arjen

He, he, is ie weer ! Ben al achter 2 compuiters weggejaagd. Ik zit nu maar achter de sloomste.

Menno, ik ben nog niet bij Hotze geweest. Ik had begrepen dat je met de witte 4 van Folkert naar het weekend ging. Ik hoop niet dat je nu misgrijpt. Ik had het gister te druk met onderdelen bestellen, ophalen en wegbrengen. (Emmen, westerbork, Hoogeveen).

Ik ga nu waarschijnlijk zaterdag heen. Scheelt ook weer een stuk rijden. Ik zit dan waarschijnlijk toch al in Geesbrug.

Later
Menno

Geen probleem, ik neem die witte van Ester mee. (ondertussen ook met Alpine Turbo velgen, en verse Toyo's (nog van jouw 5'je)

Heb ondertussen trouwens ook nog ff m'n record "wie heeft de lichtste R4 kap van Nederland weer zo'n 50 cm blik scherper gezet, :lol
rev it like a rental
Arjen

Je moest zeker nog wat slangen kwijt voor het aansluiten van de Moeder aller Intercoolers ? Handig he, zo'n blikschaar. Zeker weer mm-werk?
Menno

mm-werk??

Nee, 't is onder de grille, daar waar vroeger blik zat, (voordat de decouperzaag langs kwam met z'n Piranha)
rev it like a rental
Arjen

mm-werk=millimeterwerk

Heb je het blik weggehaald omdat de kap anders niet meer dichtging ?
Menno

nee hoor, gewoon ogen dicht en zagen maar, recht hoe die gaat :smile::smile::smile:

ik heb 't gedaan om wat meer lucht door die intercooler te krijgen. Leek me wel handig om 't nu te doen, morgen ga ik de kap spuiten.
rev it like a rental
Arjen

Als je de kap nu wit maakt, lijk je zelf echt op een smurf. Misschien mag je dan de fiets van Giel Beelen wel lenen. Krijg je overal voorrang !

Heeft de kap nu nog wel zijn stevigheid; voor zover een viertje dat al heeft.
Menno

't wordt steeds minder, qua stevigheid van de kap, maar die is gelukkig toch niet dragend (volgens mij is er nix dragends bij een 4'tje (kijk maar ff op Folkert's site, voor de noodzakelijke reparaties na 't circuit dagje).

Ik begin 't spuiten al wel door te krijgen, ik ga d'r voor de gein van uit dat die kap wel gaat lukken. De auto is weliswaar een beetje mislukt, maar heb net besloten om dat maar gewoon karakter te noemen :smile:
rev it like a rental
Arjen

Ben net ff naar Heerenveen geweest. (Oudehaske) Heb gelukkig nog 2 koplampen voor mijn 11 kunnen krijgen. Die waren gaan roesten door het lange buitenstaan.

Er stonden dit keer nog meer leuke Renaults van klanten: rode 21 turbo en een grijze Fuego turbo. Gave wagens.

Ik dacht dat wij een gekke hobby hadden, maar Hotze (eigenaar van de sloop) heeft er helemaal een: hij spaart Renault 5 alpine turbo motoren. Hij heeft er al 84. Gaafffffffffff !!!!!!!!!!!!!!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Gaaf inderdda, iedereen heeft zo zijn eigen TIK! :smile:

Dus je komt toch met de 11 turbo naar Lelystad dan? Vive La France?
Arjen

Als hij op tijd door de APK komt wel. Ik moet nog ff een accu erin zetten en dan ga ik hem vanmiddag proberen te starten. Dan ga ik maandag ff een afspraak maken voor de keuring en ff kijken of ik ergens een semi-klassieker verzekering kan afsluiten.
Arjen

Vanochtend heb ik eindelijk de accu in mijn 11 kunnen zetten. (eindelijk droog buiten).
Zit de startmotor vast. Maar een paar kleunen met een hamer en wat WD40 helpt natuurlijk wel. Na veel proberen liep hij dan toch. Niet slecht na een jaar stilstaan. Wat loopt dat toch mooi en wat een geluidje.
Echt beter !!!!!!!!
Arjen

Vanavond eindelijk voorzichtig de eerste meters gereden. Ik kwam eerst niet vooruit, omdat de koppeling "vastzat". Ik kon het pedaal wel indrukken maar hij ontkoppelde niet. Wel ging het pedaal even zwaar als normaal. Eerst de auto maar ff in de versnelling heen en weer geduwd. Daarna heb ik hem in 2 gestart. Nadat hij aansloeg werkte ook de koppeling normaal.

Toen nog snel de remmen schoongeremd. Doe maakten een hoop bijgeluiden maar na een paar keer stevig remmen was dat ook over.

Morgen ff een afspraak maken voor APK keuring en dan kan ik weer blazen. (hoop ik)_

Later
turbo5

succes!!
Arjen

Zou ik vandaag mooi voor de keuring gaan, gaat de startmotor dit weekend kapot. Hij zat er nog niet superlang onder. Kon waarschijnlijk toch niet echt tegen een jaar lang stilstaan. FF een op de sloop gehaald, en nu start hij weer perfect. Maar ja, ik heb wel de keuring af moeten zeggen. Nu gaat hij donderdag. Wel heb ik vandaag hem weer in de belasting en semi-klassieker verzekering gegooid. Die man van de verzekering vroeg of ik lid was van een club. Ik heb hem toen verteld dat we altijd meetings via deze site afspraken. Dus hij hier kijken. Nu geeft hij deze site wel als club op.

Nu alleen nog maar ff duimen voor donderdag.
Job-turbo
Contacteer:

Bij welke maatschappij laat je hem dan verzekeren???
Arjen

Bij de europeesche
Menno

Was toch via een tussenpersoon? Zou ff heel hard z'n naam roepen hiero, als ie de site ok vond om als club op te geven:smile::smile:
rev it like a rental
Arjen

Via een tussenpersoon: Advies Verzekerd !
Die heb ik gevonden op internet.
Gewoon zoeken met Altavista.
Zijn mailadres is:
adviesverzekerd@wxs.nl
Arjen

Vandaag ff de 11 bij de dealer opgehaald. Afgekeurd op een slecht werkende handrem en 1 wiellager. Morgen ff fixen en daan volgende week maar de APK ophalen.
Tevens vandaag ff EBC remschijven op mijn 19 gezet. Die moeten nog ingeremd worden, maar het lijkt wel al gaaf.

Heeft iemand nog ideeen hoe ik de handrem (trommels) weer goed krijg. Kabel staat strak genoeg. En die remmen zijn toch zelfstellend ?
Plaats reactie