Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

hoi ik mijn 5 je op gehaald :grin: .maar er is een klein probleempje (en ook weer niet )toen ie bij chris stond een( week of 2 stil staan)en ik starte hem dan weer eens een hele hoop zwart rook en onregelmatig lopen ,wat op een gegeven moment wel wat minder werd als ie warm was . nu heb ik hem vandaag naar de schuur gereden en walmen dat ding maar vooral als ik mijn turbo gebruikte dus dat deed ik dan maar niet meer en dus 85 op de snelweg . ik was veels te bang dat ie boem zou zeggen en dan zonder olie enz. toch maar toen ik wat dichter in de buurt kwam wat meer gas gegeven (turbo erbij ) en iets zwarte walm en nadat 3x te hebben gezien (die walm ) was het weg en hij liep als een kogel ik hoorde hem helemaal fluiten (geen open luchtfilter of iets )

nu mijn vraag wat kan dit zijn of waar lijkt het op ?

ik heb een ander blok liggen en die gaat er toch in maar dan heb ik een idee wat er mis is
Chris
Erelid - Moderator - RvT

2 maanden stil gestaan toch?
Ik had net mijn auto gewassen, nog bedankt!
En mijn longen doen nog zeer! :wink:

In Oudewater toen we met Tjabel foto's gingen maken werd het volgens mij wel veel minder.

Moet ie niet eens goed worden warm gereden?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ja maar tussen tijds weleens gestart . ja misschien wel ( hij word warm zat temp bij het derde streepje , stress )ene sorry net een clio 16v bij jouw ook wel bekent (chiel)
Menno

Zwarte rook is doorgaans benzine. Dat spul is overal neergeslagen in je motor, en moet ff opgestookt worden. Kan verder geen kwaad, gewoon een beetje nieuwigheid.
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Clio 16V?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

die van tjabel toen de kleppen dekselpakking niet helemaal meer aansloot . toen zat je 5 helemaal onder de olie .weet je nog we gingen naar een meeting ofzo .

is dat echt alleen maar bezonken benzine ?
het blok ziet er zoiezo niet helemaal fris uit maarja . en dan die dansende toeren teller bij stationer draaien wat is dat ? een lucht lek ofzo (ik moet er nog helemaal naar gaan kijken hoor ) maar zo een tip is altijd handig
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Klopt ja, had ik ineens een zwart voorbumper! :-*
Marius

Ha beetje roetwalmen, niet erg. Als het maar niet blauw is=olie of wit=koelwater.
Goof

Alleen als je de turbo aanslaat??

Kan vuil rond de keerringen zijn. Op het moment dat je de turbo voor het eerst aanslaat wordt al dat vuil meegetrokken.
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Het is inderdaad de gewoon dat hij moet schoon branden. That's all...
Maus

Een witte rookpluim hoeft niet altijd koelvloeistof te zijn. M'n RSi had een lange tijd stilgestaan voordat ik 'm kocht. Toen ik in 't begin op de snelweg reed en ff rond de 4000 toeren zat, kwam me er een mooie witte rookpluim uit de uitlaat. Heb dat nog een paar keer meegemaakt, ben er toen mee teruggeweest bij de garage. Daar hebben ze 'm een halve dag onder druk gezet en alles verder nagekeken. Bleek dus geen lekke koppakking te zijn, maar waarschijnlijk vuiligheid in de benzine die verbrand werd.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

:grin:
Arjen

Dat kan inderdaad heel. Goed wanneer ik vroeger mijn 5 alpine turbo na een hele tijd stilstaan weer startte kwam er ook alle kleuren rook uit. Vooral waterdamp en onverbrande benzine. (choke lekker ver uit).
Menno

Maar zo'n ding zuigt z'n turbo ook altijd lekker vol met peut, daar wordt 't helemaal een zooitje van.
rev it like a rental
Plaats reactie