Wie weet of een orginele clio 16v demper (van '91-er clio 16v) ook op een williams past. (zonder aan te hoeven passen)?
Zelfde geldt voor een middendemper van sebring van een clio 16v, past deze ook onder een williams?
Zo niet, iemand interesse?
Past dit? 16v - williams
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Volgens mij zijn de (aansluit)flenzen een slag gedraaid, dus past dat niet.
Toine schreef:Wie weet of een orginele clio 16v demper (van '91-er clio 16v) ook op een williams past. (zonder aan te hoeven passen)?
Zelfde geldt voor een middendemper van sebring van een clio 16v, past deze ook onder een williams?
Zo niet, iemand interesse?
ja past primma. enige verschil met williams is dat op het spruitstuk de flens een kwart gedraait is. maar dat lost de kat weer op. dus aan het einde van de kat zit de flens naar de middendemper hetzelfde als van een 16v. dus ja no problem
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
aha, das waar ook ja.dennis16v schreef: ja past primma. enige verschil met williams is dat op het spruitstuk de flens een kwart gedraait is. maar dat lost de kat weer op. dus aan het einde van de kat zit de flens naar de middendemper hetzelfde als van een 16v. dus ja no problem
Oh ja, dan heb ik nog een katvervangende demper.
Heb ik hier nog iets aan voor een williams aangezien deze wel niet zal zorgen voor een kwartdraai o.i.d.?
Dus deze katvervanger samen met de sebring middendemper zal dan niet passen op een williams als ik het goed begrijp?
Heb ik hier nog iets aan voor een williams aangezien deze wel niet zal zorgen voor een kwartdraai o.i.d.?
Dus deze katvervanger samen met de sebring middendemper zal dan niet passen op een williams als ik het goed begrijp?
-
- Berichten: 6477
- Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
- Locatie: Woerden
Aansluiting spruitstuk-katvervanger is bij een Williams zo-i-zo anders dan een 16v (bevestigingsgaten zijn een slag gedraaid). Middendemper is wel gelijk zoals Dennis hierboven zegt.
Kijk eens onder je auto...dan zie je waar we over praten
PS, volgens mij moet je wel goed kijken of de einddemper makkelijk past. Je komt namelijk met je achterbrug in de knoei te zitten. Ik weet ff niet hoe een Sebring eruit ziet...maar ik weet wel dat je bij een Devil einddemper de boel moet aanpassen.
Kijk eens onder je auto...dan zie je waar we over praten

PS, volgens mij moet je wel goed kijken of de einddemper makkelijk past. Je komt namelijk met je achterbrug in de knoei te zitten. Ik weet ff niet hoe een Sebring eruit ziet...maar ik weet wel dat je bij een Devil einddemper de boel moet aanpassen.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Even ophalen. Aangezien ik nu een katvervanger heb omdat mijn kat gaar was heb ik een 2e hands 16v kat gekocht waar ik de flens van de willi kat opgezet heb. Zie hier de foto's en de verschillen. Naast het verschil in hoek (laatste foto) is er dus ook een verschil van 10mm in de ingangsopening.
Origineel: links mijn kapotte (ook te zien) willi kat en rechts de goede 16kat
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%201.jpg[/img]
Flens willi kat eraf geslepen
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%202.jpg[/img]
is tie dan...
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%203.jpg[/img]
verschil
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%204.jpg[/img]
16v kat rond geslepen
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%205.jpg[/img]
resultaat
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%206.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%207.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%208.jpg[/img]
En dit is dus het verschil in een tekeningetje
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%20tek..jpg[/img]
Origineel: links mijn kapotte (ook te zien) willi kat en rechts de goede 16kat
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%201.jpg[/img]
Flens willi kat eraf geslepen
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%202.jpg[/img]
is tie dan...
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%203.jpg[/img]
verschil
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%204.jpg[/img]
16v kat rond geslepen
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%205.jpg[/img]
resultaat
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%206.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%207.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%208.jpg[/img]
En dit is dus het verschil in een tekeningetje
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%20tek..jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
exact, kat is alleen voor de keuring maar zou ook voor gewoon gebruikt kunnen worden.
is idd een elektrode las apparaatje en was mijn eerste laswerkje na een heeeel lange tijd (op school regelmatig gedaan maar das effe terug). Maar hoezo? Is het niet goed
.
is idd een elektrode las apparaatje en was mijn eerste laswerkje na een heeeel lange tijd (op school regelmatig gedaan maar das effe terug). Maar hoezo? Is het niet goed

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
heeft iemand een goede oplossing voor mij...
k heb van spaghetti een uitlaat systeem van 80 mm dik en aan ut eind een invidia einddemper
maar het probleem is nu omdat dat systeem zo dik is dat ie weinig ruimte heeft waar die boven de as langs gaat.... nu heb ik weer een drempel geraakt en nu begint ie weer ijzer tegen ijzer....
heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossing, dmv bv iets te bevestigen tussen de auto en de uitlaat zodat je dat trillen niet hoort...
groetjes
k heb van spaghetti een uitlaat systeem van 80 mm dik en aan ut eind een invidia einddemper
maar het probleem is nu omdat dat systeem zo dik is dat ie weinig ruimte heeft waar die boven de as langs gaat.... nu heb ik weer een drempel geraakt en nu begint ie weer ijzer tegen ijzer....
heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossing, dmv bv iets te bevestigen tussen de auto en de uitlaat zodat je dat trillen niet hoort...
groetjes
draai je uitlaat bij alle klemmen een beetje los zodat je hem kan bewegen en begin dan gewoon aan de motor en werk zo naar achter, eerst midden pijp rammelvrij ophangen en zo verder werken, de ophang beugels wat verbuigen om zo wat meer bodem spelling te krijgen wil ook nog wel eens helpen
R5GTT. Drive it like you stole it
Sja blijft gewoon behelpen als je iets hebt wat dikker is dan normaal.
Vaak zijn die uitlaatklemmen ook gewoon rot, zo kwam mijn K-tec-pijp ook de hele tijd tegen de carroserie aan omdat die klemmen gewoon van waardeloze kwaliteit waren en daardoor telkens de pijp verdraaide.
Je kan dus gewoon es een set dikke stevige klemmen halen (bij brezan bijv.) en dan de manier die Paz noemt hanteren en em zo goed vast te zetten.
Vaak zijn die uitlaatklemmen ook gewoon rot, zo kwam mijn K-tec-pijp ook de hele tijd tegen de carroserie aan omdat die klemmen gewoon van waardeloze kwaliteit waren en daardoor telkens de pijp verdraaide.
Je kan dus gewoon es een set dikke stevige klemmen halen (bij brezan bijv.) en dan de manier die Paz noemt hanteren en em zo goed vast te zetten.
er zitten bij mij gigantische klemmen op.... dus dat is het probleem niet
het is op maat gemaakt bij een tuningsbedrijf.. denk alleen dat ze voor het mooie tog met wat minder dikke mm buizen hadden moeten werken daar..
maar als ik er een rubber tussen het punt kan doen waar het ijzer tegen ijzer komt dan zou dat makkelijk zijn...
ps k heb geen brug voor me auto, zodat ik ff op me gemakkie me uitlaat langs kan lopen en dan klemmen ff los kan maken enzo
het is op maat gemaakt bij een tuningsbedrijf.. denk alleen dat ze voor het mooie tog met wat minder dikke mm buizen hadden moeten werken daar..
maar als ik er een rubber tussen het punt kan doen waar het ijzer tegen ijzer komt dan zou dat makkelijk zijn...
ps k heb geen brug voor me auto, zodat ik ff op me gemakkie me uitlaat langs kan lopen en dan klemmen ff los kan maken enzo

Dat ging bij mij ook niet echt makkelijk hoorwillow schreef: maar als ik er een rubber tussen het punt kan doen waar het ijzer tegen ijzer komt dan zou dat makkelijk zijn...


Alleen nog maar VW!