Past dit? 16v - williams

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Toine
Berichten: 343
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Hardenberg

Wie weet of een orginele clio 16v demper (van '91-er clio 16v) ook op een williams past. (zonder aan te hoeven passen)?
Zelfde geldt voor een middendemper van sebring van een clio 16v, past deze ook onder een williams?

Zo niet, iemand interesse?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Volgens mij zijn de (aansluit)flenzen een slag gedraaid, dus past dat niet.
dennis16v
Berichten: 937
Lid geworden op: ma 9 jul 2001 0:00
Locatie: plaggehut 3

Toine schreef:Wie weet of een orginele clio 16v demper (van '91-er clio 16v) ook op een williams past. (zonder aan te hoeven passen)?
Zelfde geldt voor een middendemper van sebring van een clio 16v, past deze ook onder een williams?

Zo niet, iemand interesse?

ja past primma. enige verschil met williams is dat op het spruitstuk de flens een kwart gedraait is. maar dat lost de kat weer op. dus aan het einde van de kat zit de flens naar de middendemper hetzelfde als van een 16v. dus ja no problem
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

dennis16v schreef: ja past primma. enige verschil met williams is dat op het spruitstuk de flens een kwart gedraait is. maar dat lost de kat weer op. dus aan het einde van de kat zit de flens naar de middendemper hetzelfde als van een 16v. dus ja no problem
aha, das waar ook ja.
Toine
Berichten: 343
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Hardenberg

Hmm, hou ik ze maar als reserve onderdelen. Thanx :wink:
Toine
Berichten: 343
Lid geworden op: do 17 jan 2002 0:00
Locatie: Hardenberg

Oh ja, dan heb ik nog een katvervangende demper.
Heb ik hier nog iets aan voor een williams aangezien deze wel niet zal zorgen voor een kwartdraai o.i.d.?
Dus deze katvervanger samen met de sebring middendemper zal dan niet passen op een williams als ik het goed begrijp?
Robert dB.
Berichten: 6477
Lid geworden op: wo 17 okt 2001 0:00
Locatie: Woerden

Aansluiting spruitstuk-katvervanger is bij een Williams zo-i-zo anders dan een 16v (bevestigingsgaten zijn een slag gedraaid). Middendemper is wel gelijk zoals Dennis hierboven zegt.

Kijk eens onder je auto...dan zie je waar we over praten :)

PS, volgens mij moet je wel goed kijken of de einddemper makkelijk past. Je komt namelijk met je achterbrug in de knoei te zitten. Ik weet ff niet hoe een Sebring eruit ziet...maar ik weet wel dat je bij een Devil einddemper de boel moet aanpassen.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Het resultaat is er wel naar. :)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Even ophalen. Aangezien ik nu een katvervanger heb omdat mijn kat gaar was heb ik een 2e hands 16v kat gekocht waar ik de flens van de willi kat opgezet heb. Zie hier de foto's en de verschillen. Naast het verschil in hoek (laatste foto) is er dus ook een verschil van 10mm in de ingangsopening.


Origineel: links mijn kapotte (ook te zien) willi kat en rechts de goede 16kat
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%201.jpg[/img]

Flens willi kat eraf geslepen
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%202.jpg[/img]

is tie dan...
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%203.jpg[/img]

verschil
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%204.jpg[/img]

16v kat rond geslepen
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%205.jpg[/img]

resultaat
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%206.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%207.jpg[/img]
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%208.jpg[/img]

En dit is dus het verschil in een tekeningetje
[img]http://members.lycos.nl/rtc221/kat%20tek..jpg[/img]
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je eerste laswerkstukje? :)

maareh is die kat nu voor de keuring of voor gewoon?
Edit: voor gewoon begrijp ik, waarom heb je niet een sportkat gekocht?
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

wat voor een lasapparaat heb je nu een elektrode of een co2, mig enz??
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Ik denk dat het een elektrode apparaat zal zijn.

@ Steven; Als je opgelet zou hebben had je geweten dat hij nu een middenpijp en katvervanger heeft, dus de kat alleen maar gebruikt voor de keuring. :P
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

exact, kat is alleen voor de keuring maar zou ook voor gewoon gebruikt kunnen worden.

is idd een elektrode las apparaatje en was mijn eerste laswerkje na een heeeel lange tijd (op school regelmatig gedaan maar das effe terug). Maar hoezo? Is het niet goed :D.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja Tom is een vreemde vogel, kan zijn dattie principieel de kat er weer onder wil hebben omdat die katvervanger slecht voor het milieu is.

Je weet maar nooit ;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ben ik zo vreemd :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Tom schreef: Maar hoezo? Is het niet goed :D.
wel goed hoor :). als je er een met gas had dan kwam ik em een keer lenen :)
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

heeft iemand een goede oplossing voor mij...

k heb van spaghetti een uitlaat systeem van 80 mm dik en aan ut eind een invidia einddemper

maar het probleem is nu omdat dat systeem zo dik is dat ie weinig ruimte heeft waar die boven de as langs gaat.... nu heb ik weer een drempel geraakt en nu begint ie weer ijzer tegen ijzer....

heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossing, dmv bv iets te bevestigen tussen de auto en de uitlaat zodat je dat trillen niet hoort...


groetjes
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

Stukkie rubber, met wat hittebestendig band ertussen, werkt perfect (Y)
Alleen nog maar VW!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

draai je uitlaat bij alle klemmen een beetje los zodat je hem kan bewegen en begin dan gewoon aan de motor en werk zo naar achter, eerst midden pijp rammelvrij ophangen en zo verder werken, de ophang beugels wat verbuigen om zo wat meer bodem spelling te krijgen wil ook nog wel eens helpen
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Sja blijft gewoon behelpen als je iets hebt wat dikker is dan normaal.

Vaak zijn die uitlaatklemmen ook gewoon rot, zo kwam mijn K-tec-pijp ook de hele tijd tegen de carroserie aan omdat die klemmen gewoon van waardeloze kwaliteit waren en daardoor telkens de pijp verdraaide.

Je kan dus gewoon es een set dikke stevige klemmen halen (bij brezan bijv.) en dan de manier die Paz noemt hanteren en em zo goed vast te zetten.
willow
Berichten: 1348
Lid geworden op: do 9 sep 2004 20:32
Locatie: Pijnacker

er zitten bij mij gigantische klemmen op.... dus dat is het probleem niet

het is op maat gemaakt bij een tuningsbedrijf.. denk alleen dat ze voor het mooie tog met wat minder dikke mm buizen hadden moeten werken daar..

maar als ik er een rubber tussen het punt kan doen waar het ijzer tegen ijzer komt dan zou dat makkelijk zijn...

ps k heb geen brug voor me auto, zodat ik ff op me gemakkie me uitlaat langs kan lopen en dan klemmen ff los kan maken enzo :(
R(ay)Si
Berichten: 3030
Lid geworden op: ma 13 okt 2003 20:37
Locatie: Beverwijk

willow schreef: maar als ik er een rubber tussen het punt kan doen waar het ijzer tegen ijzer komt dan zou dat makkelijk zijn...
Dat ging bij mij ook niet echt makkelijk hoor ;) Maar na enig schelden gelukt :P
Alleen nog maar VW!
Plaats reactie