En het scheelt weer gewicht!..o nee, daar komen natuurlijk weer subs/versterkers in, die méér wegen dan de bank en gordels bijelkaar..
Wel een vet idee..meer ice als die achterbank toch geen functie meer heeft voor jou!
Over het apk gebeuren..ik weet het dus niet zeker, maar als er geen achterbank in zit, zijn de gordels achterin ook niet meer verplicht. Of het wordt een probleem wordt met je kenteken:
Alleen als:
1)er op je kentekenbewijs een aantal zitplaatsen vermeld staat (zoals bij taxi's en bussen) dan moeten er evenveel gordels als zitplaatsen in zitten.
2)Tenzij je weer op dat kenteken hebt staan dat je er een vrijstelling voor hebt (touringcars hebben dat bijv. Die zijn alleen verplicht gordels te hebben daar waar er vóór een zitplaats niet nog een zitplaats is, een ruit of een trapgat bijvoorbeeld.)
3)Wagens vanaf een bepaald bouwjaar (ik weet niet meer welk bouwjaar, moet je opzoeken/vragen aan een apk-keurmeester) zijn niet meer verplicht gordels achterin te hebben.
Maar volgens mij vervalt het hele gordel-verhaal als je er überhaupt geen zitplaats meer in hebt achter..