Hallo Renomannen,
Ben toch maar tot bezinning en heb besloten een en ander aan het hart van mijn GTT te doen, namelijk de motor.
Zoals ik al in eerdere topics heb gemeld, rookt mijn GTT (Blauw) als ie nog koud, eerst was het nog wel overkomelijk maar de laatste tijd wordt het steeds, vaker en erger. Dus heb ik maar besloten project: motorblok te starten.
Alleen ben ik nog niet uit of ik dit blok zal laten reviseren of een ruilmotor zal aanschaffen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Heeft iemand adressen in Nederland van betrouwbare revisiebedrijven etc.?
Hoor het wel!
Groeten,
Jasper
Ruilmotor
Eerst es uitmekaar draaien, kijken wat er aan de hand is. Valt het mee, zelf fixen, is het stront (wat ik niet denk anders zal ie niet veel meer doen) ruilmotor, 1000Euro heb je een compleet gereviseerde met inruil van je oude bij Végé motoren.
Zelf doen is wel altijd leuker, denk niet dat er zoveel ernstigs is als ie alleen maar rookt. Koppakking? Zuigerveren misschien? Beetje heet geworden? Slechte bougies? Oude olie?
mzzl
Zelf doen is wel altijd leuker, denk niet dat er zoveel ernstigs is als ie alleen maar rookt. Koppakking? Zuigerveren misschien? Beetje heet geworden? Slechte bougies? Oude olie?
mzzl
btw natuurlijk rookt hij blauw bij het starten daar er bij het starten benzine die verdampt is door hitte van de motor via uitlaat nu naar buiten wordt gedirigeerd.Supercinq schreef:Hallo Renomannen,
Ben toch maar tot bezinning en heb besloten een en ander aan het hart van mijn GTT te doen, namelijk de motor.
Zoals ik al in eerdere topics heb gemeld, rookt mijn GTT (Blauw) als ie nog koud, eerst was het nog wel overkomelijk maar de laatste tijd wordt het steeds, vaker en erger. Dus heb ik maar besloten project: motorblok te starten.
Alleen ben ik nog niet uit of ik dit blok zal laten reviseren of een ruilmotor zal aanschaffen.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Heeft iemand adressen in Nederland van betrouwbare revisiebedrijven etc.?
Hoor het wel!
Groeten,
Jasper
bij mijn weten roken ze allemaal bij start en ken het geen kwaad

blauwe rook. Hij verbrand dus olie. Kan maar van 3 kanten komen.
1. Turbokeering ligt eruit of lekt en gooit olie in de uitlaat. Ruilmotor heeft geen enkele zin.
2. Zuigerveren dichten niet meer goed af. Dit kan zijn dat de veren op zijn, gebroken, of de bussen en/of zuigers zijn zo erg gesleten dat de speling te groot is.
3. Klepsteelhoedjes zijn aan gort. Hier geef ik je zowiezo a l een kans van 70% op dat die kapot zijn.
En ja, de carteronluchting is ook een itme wat kan zorgen dat je olie binnen krijgt, maar niet in die hoeveelheid dat die echt blijft roken.
Dus zo zie je maar weer dat een ruil motor alleen probleem 1 en 2 zou beslaan. Terwijl probleem 3 een uur of 3-4 in beslag zou nemen en maximaal 40 euro zou kosten.
Ik zou voor reviseren gaan. Hoezo? Ruilmotoren zijn ook alleen maar revisie motoren. Er wordt alleen maar vervangen wat nodig is. Dus zijn de kleppen xx.xxx km ou, maar nog recht en goed, dan worden ze gepolijst en nieuw gemaakt en die krijg je erin. Zuigers en bussen nog goed? Krijg je nieuwe veertjes erop en thats is.
Er wordt alleen vervangen wat nodig is. De kans zit erin dat je dus een revisie motor krijgt waar net alleen maar nieuwe zuigerveren, nieuwe pakkingen, nieuwe lagers en nieuwe koppakking op hangt. Voor de werking van de motor hoef je je geen zorgen te maken. Deze is meestal wel goed. Op een enkele keer na loopt hetmotortje binnen 100 km in de soep door een montage fout.
Een ruilmotor zou mij toen 2400 guldens kostenmet iets van 20% korting. Ik ben toen naar het revisie bedrijf gegaan en heb toen gehoord gekregen over die praktijken van de ruilmotors. Hij vertelde me dat die 85% van de motoren goedkoper kreeg gereviseerd dan de ruilmotor.
Dus ik heb mijn motor daar afgegeven.
Ik was geen 2400 gulden kwijt maar 3900 gulden(kreeg toen nog geen korting bij het revisie bedrijf. Maar nu krijg ik korting en vaak worden of mag ik dingen voor niks doen daar).
Dit kwam door mijn eigen wensen.
Ik heb gekregen:
nieuwe zuigers en bussen
nieuwe sterkere hoofd en drijfstang lagers(150 en 70 gulden i.p.v de 40 piek wat je per set kwijt bent)
Nieuwe ketting en spanner
krukas hoofdlagers 1 ondermaat geslepen
compleet draaiend gedeelte uitgebalanceerd
kop gestraald en kleppen gepolijst. Tevens loodvrij gemaakt. Sterkere klepveren laten monteren en nieuwe klepgeleiders. Ook een kapot boutje eruit laten halen en nieuwe draad laten tappen. Ook vlakken aan beide kanten Zowel spruitstuk als zuiger zijde.
En natuurlijk een compleet pakkingset erbij.
Nog een 2de kop laten reviseren ter waarde van bijna 750 gulden.
en het vliegwiel laten afdraaien (- 1.0 KG)
Dus zeg voor 3200 gulden heb ik de motor laten reviseren. Weet wel wat allemaal gedaan geworden is
en alleen de zuigers en bussen waren al rond de 1280 gulden. Dus het waren zeer zeker geen goedkope zuigertjes.
Blok heb ik daarna nog uit elkaar gehaald voor modificaties en ingebouwd in een ander onderblok. Ik schat dat het over een maand of 3 gestart kan worden.
Mzzl en succes
P.s. Ruilmotoren leveraar was Lasualec van wijnsbergen Gulpen
en revisie bedrijf Paul bleijlevens in Margraten.
Voordeel van dit revisie bedrijf is dat die je niet oplicht en als je wensen hebt is dat altijd te bespreken. Kop aanpassen waagt die zich aan. Andere hoek bij de klepzittingen. Geen probleem. Nieuwe klepgeleiders monteren en deze kleiner maken(afdraaien) geen probleem.
Ook kreeg ik toen ik daar de eerste keer kwam een rondleiding. Gebeurd niet vaak.
1. Turbokeering ligt eruit of lekt en gooit olie in de uitlaat. Ruilmotor heeft geen enkele zin.
2. Zuigerveren dichten niet meer goed af. Dit kan zijn dat de veren op zijn, gebroken, of de bussen en/of zuigers zijn zo erg gesleten dat de speling te groot is.
3. Klepsteelhoedjes zijn aan gort. Hier geef ik je zowiezo a l een kans van 70% op dat die kapot zijn.
En ja, de carteronluchting is ook een itme wat kan zorgen dat je olie binnen krijgt, maar niet in die hoeveelheid dat die echt blijft roken.
Dus zo zie je maar weer dat een ruil motor alleen probleem 1 en 2 zou beslaan. Terwijl probleem 3 een uur of 3-4 in beslag zou nemen en maximaal 40 euro zou kosten.
Ik zou voor reviseren gaan. Hoezo? Ruilmotoren zijn ook alleen maar revisie motoren. Er wordt alleen maar vervangen wat nodig is. Dus zijn de kleppen xx.xxx km ou, maar nog recht en goed, dan worden ze gepolijst en nieuw gemaakt en die krijg je erin. Zuigers en bussen nog goed? Krijg je nieuwe veertjes erop en thats is.
Er wordt alleen vervangen wat nodig is. De kans zit erin dat je dus een revisie motor krijgt waar net alleen maar nieuwe zuigerveren, nieuwe pakkingen, nieuwe lagers en nieuwe koppakking op hangt. Voor de werking van de motor hoef je je geen zorgen te maken. Deze is meestal wel goed. Op een enkele keer na loopt hetmotortje binnen 100 km in de soep door een montage fout.
Een ruilmotor zou mij toen 2400 guldens kostenmet iets van 20% korting. Ik ben toen naar het revisie bedrijf gegaan en heb toen gehoord gekregen over die praktijken van de ruilmotors. Hij vertelde me dat die 85% van de motoren goedkoper kreeg gereviseerd dan de ruilmotor.
Dus ik heb mijn motor daar afgegeven.
Ik was geen 2400 gulden kwijt maar 3900 gulden(kreeg toen nog geen korting bij het revisie bedrijf. Maar nu krijg ik korting en vaak worden of mag ik dingen voor niks doen daar).
Dit kwam door mijn eigen wensen.
Ik heb gekregen:
nieuwe zuigers en bussen
nieuwe sterkere hoofd en drijfstang lagers(150 en 70 gulden i.p.v de 40 piek wat je per set kwijt bent)
Nieuwe ketting en spanner
krukas hoofdlagers 1 ondermaat geslepen
compleet draaiend gedeelte uitgebalanceerd
kop gestraald en kleppen gepolijst. Tevens loodvrij gemaakt. Sterkere klepveren laten monteren en nieuwe klepgeleiders. Ook een kapot boutje eruit laten halen en nieuwe draad laten tappen. Ook vlakken aan beide kanten Zowel spruitstuk als zuiger zijde.
En natuurlijk een compleet pakkingset erbij.
Nog een 2de kop laten reviseren ter waarde van bijna 750 gulden.
en het vliegwiel laten afdraaien (- 1.0 KG)
Dus zeg voor 3200 gulden heb ik de motor laten reviseren. Weet wel wat allemaal gedaan geworden is
en alleen de zuigers en bussen waren al rond de 1280 gulden. Dus het waren zeer zeker geen goedkope zuigertjes.
Blok heb ik daarna nog uit elkaar gehaald voor modificaties en ingebouwd in een ander onderblok. Ik schat dat het over een maand of 3 gestart kan worden.
Mzzl en succes
P.s. Ruilmotoren leveraar was Lasualec van wijnsbergen Gulpen
en revisie bedrijf Paul bleijlevens in Margraten.
Voordeel van dit revisie bedrijf is dat die je niet oplicht en als je wensen hebt is dat altijd te bespreken. Kop aanpassen waagt die zich aan. Andere hoek bij de klepzittingen. Geen probleem. Nieuwe klepgeleiders monteren en deze kleiner maken(afdraaien) geen probleem.
Ook kreeg ik toen ik daar de eerste keer kwam een rondleiding. Gebeurd niet vaak.
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
tja, informeer eens wat een complete pakkings set kost en wat een stel nieuwe zuigerveren kost. Moet je wel eerst je cylinder bussen laten honen. Er zit nl. een randje boven in de cylinder bus, dit komt door slijtage en roet afzet. dit moet er dus eerst uit.
Je kunt ook nog wel gaan kijken naar nieuwe cylinderbussen en zuigers. maar ik weet niet wat voor kosten dit meeneemt.
suc6
Je kunt ook nog wel gaan kijken naar nieuwe cylinderbussen en zuigers. maar ik weet niet wat voor kosten dit meeneemt.
suc6
heb de rekening hier liggen. nieuwe bussen en zuigers met pen en veren 1412 gulden. Compleet Kit-set dus.
Carteset 90 gulden (had zelf een kopset met speciale dikke koppakking)
H.L. set 149 gulden
D.L. Set 49 gulden
Moet je nog wat weten?
Carteset 90 gulden (had zelf een kopset met speciale dikke koppakking)
H.L. set 149 gulden
D.L. Set 49 gulden
Moet je nog wat weten?
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
H.L. HoofdlagersAbel schreef:wat is h.l en d.l.
D.L. Drijfstanglagers
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Prijs van de oliepomp? Want ik ga ook beginnen. Oja als je het vliegwiel afdraait, dan doe je dat aan de achterkant neem ik aan? En waar heb je dat allemaal gekocht bij meneer Reno?Michel S. schreef:heb de rekening hier liggen. nieuwe bussen en zuigers met pen en veren 1412 gulden. Compleet Kit-set dus.
Carteset 90 gulden (had zelf een kopset met speciale dikke koppakking)
H.L. set 149 gulden
D.L. Set 49 gulden
Moet je nog wat weten?
S

Bedankt voor al jullie wijze reacties!
Denk zelf niet dat het de kleplsteelrubbers kunnen zijn aan gezien de blauwe rook alleen ontstaat wanneer de motor koud is. Bij warme dus geen rook wel af en toe bij afremmen op motor!
Denk zelf dus aan zuigerveren, olieschraapveren. Alleen heb ik de ervaring dat als je eenmaal begint met zoiets het eind gauw zoek is. Daarom leek mij een ruilmotor een goedkopere en vaak efficientere oplossing.
Alleen is daar wel erg moeilijk aan de C1J te komen. Bij Vege konden ze voorlopig niet leveren en ik heb dit bij meerdere bedrijven gehoord.
Dus...
Toch maar reviseren! Ik laat jullie het wel weten! En sta natuurlijk altijd open voor nog meer tips
Mzzl,
Jasper
Denk zelf niet dat het de kleplsteelrubbers kunnen zijn aan gezien de blauwe rook alleen ontstaat wanneer de motor koud is. Bij warme dus geen rook wel af en toe bij afremmen op motor!
Denk zelf dus aan zuigerveren, olieschraapveren. Alleen heb ik de ervaring dat als je eenmaal begint met zoiets het eind gauw zoek is. Daarom leek mij een ruilmotor een goedkopere en vaak efficientere oplossing.
Alleen is daar wel erg moeilijk aan de C1J te komen. Bij Vege konden ze voorlopig niet leveren en ik heb dit bij meerdere bedrijven gehoord.
Dus...
Toch maar reviseren! Ik laat jullie het wel weten! En sta natuurlijk altijd open voor nog meer tips

Mzzl,
Jasper
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: zo 9 sep 2001 0:00
- Locatie: Roosendaal
- Contacteer:
Wat is compleet gereviseerd in dit geval?Riël schreef:Eerst es uitmekaar draaien, kijken wat er aan de hand is. Valt het mee, zelf fixen, is het stront (wat ik niet denk anders zal ie niet veel meer doen) ruilmotor, 1000Euro heb je een compleet gereviseerde met inruil van je oude bij Végé motoren.
Zelf doen is wel altijd leuker, denk niet dat er zoveel ernstigs is als ie alleen maar rookt. Koppakking? Zuigerveren misschien? Beetje heet geworden? Slechte bougies? Oude olie?
mzzl
Veel vervangen, ook preventief of alleen maar het hoognodige?
En waar zit dat bedrijf?
Project 2004 - Willy gaat weer rijden ! En ... een GTT of toch een S4 ??
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Kijk ook eens op http://www.clio-williams.com
Ja da's inderdaad wel misleidend gezegd, ik verwacht dat ze bij végé ook alleen de onderdelen rereviseerd/vervangen hebben die nodig zijn, dus goede laten zitten.
Végé motoren
De lijst met motoren die ze leveren is daar ook te downloaden, hier een link: Lijst
Mzzl!
Végé motoren
De lijst met motoren die ze leveren is daar ook te downloaden, hier een link: Lijst
Mzzl!
Is jouw oud blokkie niets voor chinQie?Riël schreef:Ja da's inderdaad wel misleidend gezegd, ik verwacht dat ze bij végé ook alleen de onderdelen rereviseerd/vervangen hebben die nodig zijn, dus goede laten zitten.
Végé motoren
De lijst met motoren die ze leveren is daar ook te downloaden, hier een link: Lijst
Mzzl!

edit: en nog een typo

Je bedoelt gewoon bij een dealer?Frank schreef:Gewoon een revisie blok kopen bij Renault.
Ik heb mijn motor daar ook besteld .
Je hebt de motor binnen 5 werkdagen.
Er zit dan een koppeling bij 4 bougies en een waterpomp.
En wat heb je daarvoor betaald?????
Ben benieuwd!
Ciao
jasper
Maar heb je dat nou via een dealer geregeld of...Frank schreef:Ik heb voor dat blok 1000 euro betaald dit is met korting !!!.
Voor zo ver ik weet is het blok uit Frankrijk gekomen.
en bij Vege leveren ze de C1J dus niet meer!!!!
Ciao
Is dit met nieuwe cilinderbussen en zuigers? Want en set bussen+zuigers kost al 550 Euro bij Reno!Frank schreef:Ik heb voor dat blok 1000 euro betaald dit is met korting !!!.
Voor zo ver ik weet is het blok uit Frankrijk gekomen.
S

Huh? Ik heb begin dit jaar es gebeld met végé en toen konden ze hem nog zeker leveren. Je kan ook proberen die onderdelen van je blok te laten reviseren die nodig zijn... en ja, wil je snel rijden, bij mij op de oprit ligt nog wat
...

Ik weet niet of er nieuwe bussen en zuigers in zitten.
Mij is verteld dat een revisie blok van Renault beter is als van een normaal revisie bedrijf,
Doordat alles vervangen is.[of dit waar is weet ik niet! ]
Maar niemand kon mij dit met zekerheid zeggen maar ik moest er wel vanuit gaan dat alles vernieuwd is.
Mij is verteld dat een revisie blok van Renault beter is als van een normaal revisie bedrijf,
Doordat alles vervangen is.[of dit waar is weet ik niet! ]
Maar niemand kon mij dit met zekerheid zeggen maar ik moest er wel vanuit gaan dat alles vernieuwd is.
Wel vaag dat ze die c1j's niet meer hebben, Job en ik hebben er allebei nog nog niet zo lang gelden eentje ingeruild.Supercinq schreef:Maar heb je dat nou via een dealer geregeld of...Frank schreef:Ik heb voor dat blok 1000 euro betaald dit is met korting !!!.
Voor zo ver ik weet is het blok uit Frankrijk gekomen.
en bij Vege leveren ze de C1J dus niet meer!!!!
Ciao
edit: maybe plakken ze er gewoon geen c1j plaatje op
