Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Hi,

Ik heb een Clio 1.9dTi van 2000
Domme vraag (ik heb er niet op gelet):

1. hoeveel pk heeft dit blokje (zat ook in de laguna)
2. zit er een turbo aan dit blok?

Zoals je ziet heb ik nog niet lopen klooien aan dit lease apparaat. Ik vind het wel een MONSTER auto, lekker rijden, met noodstops van 160 km/u naar 120 gaat ie waar ik wil: rechtuit, en niet zwabberen.
Caravan er achter gehangen: caravan? waar dan? :wink:
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Menno

Bas, vind eigenlijk wel dat je je een beetje mag schamen :smile:
Dat je diesel rijdt, voila, dat je niet exact alles weet van dat ding, 't zei je vergeven. Maar dat je er in rijdt, en niet voelt dat er een turbo in zit...........
-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op ma 11 jun 2001 0:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik dacht 85/90 PK, weet het niet zeker.
Anonymous

59Kw (79pk)

Overzicht van de <a href="http://autotelegraaf.nl/Gloednieuw/Auto ... 0">Renault Clio 1.9dti rt 5-deurs hatchback</a>

je kan bijna elke auto vinden hierin (een beetje nieuwe dan bedoel ik) <a href="www.autotelegraaf.nl">auto telegraaf</a>
Michel S.
Contacteer:

Bij diesel vindt ik het ook moeilijk om te zeggen of er een turbo inzit, omdat die turbo's al bij 900 toeren beginnen met opbouwen van druk. Meestal weet ik het wel omdat ik dan genoeg van de auto afweet. Maar laatst een peugeot waar ik dus niet 1 2 3 kon vertellen of er een turbo inzat. Ik wist totaal niks van die auto, behalve dat het een diesel was. Aan het vermogen te voelen ging ik er uit van wel. Na lang doortrekken, remmen, stilstaan en optrekken hoorde ik hem eindelijk op een bepaald toerental. Was bijna niet te horen.

Toenet nog in een VW Pasat TDI gereden. Was bijna nieuw, en ik mocht hem eens afzeiken. Ik had al eens flink liggen te scheuren in een Audi A4 avant van 96 ofzo, dus ik verheugde me. De VW had 2 rode letters, dus dat beloofd wat. Nou niet dus. Blijkt dat die pokke bak weet ik hoe zwaar is. Kon niks zien in die auto door de dikke balken voren. Die versnelling ppok voelde zich aan alsof ik soep aan het maken was. In de achteruit ging die al na 5 pogingen. Spiegels waren niet echt functioneel ontworpen, zag er geen ruk door. De boordcomputer controls heb ik pas na 10 km gevonden. De stoelen waren echt brak. enz enz

Van mijn leven geen VW, dat is vandaag wel duidelijk geworden.

groetjes
Laatst gewijzigd door Michel S. op ma 11 jun 2001 0:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

115 pk dan toch?

Ben het niet met je eens een Passat rijdt lekker.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ja sorry mijn pa heeft altijd vw ene ik vind het ook heerlijke auto's .niet omdat ik er zelf nu ook een heb . maar ieder zijn eigen smaak ik bedoel er rijden ook mensen lada of opel .
ja bas slechte zaak dat je dat niet eens weet over je eigen auto o o o o oh
-----------------
groetjes en veel 5 plezier , jochem
Laatst gewijzigd door Jochem de Haas op ma 11 jun 2001 1:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Michel S.
Contacteer:

Wat voor VW is dat dan?? Ik denk gewoon dat die auto niet voor mij gemaakt is. Want ik zag dus echt niks, en als ik van 1 ding nerveus wordt, dan si het als ik niks kan zien. Ik heb ook eens een een Sharon gereden en dat beviel me dan wel weer, maar dan liever een espace ofzo.

mzzl
Michel S.
Contacteer:

rode D en Rode I is 115 Pk. Die audi had maar 110 PK en dat ding ging als een trein. Ik heb toen ook een tijd overwogen om een TDI te pakken, maar gelukkig ging er niks boven een GTT. Maar ik heb gehoord dat die Pasat station waar ik vandaag in heb gereden een gewicht heeft van 1700Kg. Dat kan toch bijna niet, ofwel?? Zou wel verklaren waarom die niet als een trein ging. Het is een nieuwe Pasat uit 2001 denk ik dan(10K km).

mzzl
Maus

M'n broer heeft een passat stationwagen met een rode I en dat ding is behoorlijk fel. Met m'n RSi kon ik 'm dan wel de baas blijven, maar erg veel over had ik niet.
En een top van 200+ (op de teller) voor een diesel is toch ook niet slecht?
Menno

Heeft iemand zo'n Rode D Rode I wel eens horen draaien? Lijkt wel een tractor, ik zou me echt dood schamen met zo'n ding, ook al rijdt ie nog zo zuinig. Verder een beetje erg asociaal dat die dingen nogsteeds zo'n enorme hoeveelheid roet uitbraken (ben geen milieufreak, maar wat die VW's doen vind ik echt walgelijk, zowel letterlijk als figuurlijk).
rev it like a rental
Bas
Bestuurslid
Car: Clio IV RS

Hey Menno

Ik weet dat ik me moet schamen.... :smile:

Maarreh heeft dat ding nou een turbo of niet?? Ik voel hem niet en ik hoor hem niet.... (heb ik trouwens bij nog geen 1 TD gehoord)
Avant j'étais schizophrène, maintenant nous allons mieux.
'84 R11 Turbo 'KZ' | '84 R11 Turbo 'LD' | ''87 R11 Turbo 'Maxi'| '85 R11 Automatic | '03 Clio 1.5 dCi 'RS'
Menno

Yep, zo'n ding heeft een turbo.
M'n vriendin heeft een tijdje een 205 TD gehad, en daar was 't ding duidelijk te merken. Moet toegeven dat ie daardoor ook best vlot was, rapper dan 't 205'je GTI 1.6 dat ze daarvoor had.
rev it like a rental
Jan-Geert (Momentsleutel)

ja hij heeft een turbo en hij heeft of 90 pk of 100 pk een van de beiden (is dezelfde motor als in een scenic :smile: )
Plaats reactie