verversen versnellingsbak olie clio diesel

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Anonymous

Geachte lezers,

Omdat ik nog steeds een malend geluid hoor in de versnellingsbak van mijn clio-diesel wil ik de olie maar eens vervangen.
Het geluid treedt op bij warme motor, bij onbelast uitrollen. Zowel met de koppeling ingetrapt als in de vrij. De wiellagers zijn niet de oorzaak. Volgens de garage is het de middenste motorsteun, maar daar twijfel ik aan omdat een motorsteun niet temperatuur gevoelig is voor zover ik weet. Olie wel.

Dus wie kan mij vertellen welke bout in de bak de aftapbout is ? Aan de linkervoorzijde van de auto zit onder aan de bak een SW12 of 10, waaraan een zwarte kunstof beschermkap zit bevestigd. Ik denk zelf dat dat de bewuste aftap is. De vulopenig weet ik wel, die zit verborgen onder het luchtfilter en is een kunstof vleugelmoer aan de voorzijde.

Bij voorbaat dank,

Vriendelijke groet
Theo Koster
Wouter.

De aftap plug zit onder in de bak geschroeft, is makelijk teherken en zit onder het zwarte plastice beschermkapje. De olie die erin moet is Tranself TRX 80W gaat ongeveer 3,5l olie in
Mark G
Contacteer:

Moet die olie trouwens vervangen worden?
Of blijft die gewoon een leven lang meegaan...
(voor een GTT bijvoorbeeld)
Wouter.

Als de bak gevuld is met die TRX 80W dan moet hij wel ververst worden, dus zou ook kunnen dat het helemaal niet hoeft maar hij heeft toch een geluidje in de bak dus kan je als proef toch de bak olie wel verversen en dan kijken of het geluid weg is
Plaats reactie