help, brandstofpomp werkt niet meer!

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Gunther

Heb juist mijn brandstofpomp terug onder mijn GTT (fase II) gehangen (heeft er een jaartje vanonder geweest), en nu werkt deze niet meer, nochtans als ik deze pomp rechtstreeks aan een batterij hang, pompt hij dus neem ik aan dat er hier of daar een relais kapot is want vroeger hoorde ik dit tikken wanneer ik m'n contact aanzette, nu dus ook nie meer. Heeft er iemand dit al meegemaakt en zoja, wat nu???
Dank bij voorbaat!!
Hoge bomen vangen...geen konijnen
marco

gewoon een nieuw branstof relai halen kost iets van 100 gulden,en dan zou die het weer moeten doen ,
greetz marco
Gunther

bedoel je dat relais dat achter de bekleding hangt, vanachter rechts???of zit er nog een relais in???Enne een zekering heb ik ook nog niet gevonden, waarschijnlijk zit er geen op zeker??
Mark G
Contacteer:

Bij mij is deze gewoon aangesloten achter het contact zonder relais...
Gebeurd wel meer hoor ik.. :p
Gunther

Marc, bedoel je nu dat jouw brandstofpomp, gewoon achter het contact zit, zonder relais zondermeer???
Gunther

Echt niemand die dit probleem al gehad heeft??
turborap

Contoleer eerst eens of je bougies vonken. Ik heb ook een keer een 'defecte' pomp gehad, bij mij was toen de sensor van de ontsteking kapot. Dan wordt de pomp uitgeschakeld (en je ontsteking doet dan niks natuurlijk)
marco

jawel ik heb het probleem al gehad,heb toen anwb gebeld en zijn gekomen, spuiten een goedje naar de carb in en starte toen meteen ,meneer zij is branstofrelai,ikke naar de renault dealer en er eentje besteld ws iets van 100 gulden,toen relai ertussen uitgehaald en neiuwe erin en vroeeeeeeem lopen,het relai zit inderdaad aan de bijreiders kant
maar welke dat dat is durf ik nu ff niet zo te zeggen zitten er twee of drie dacht ik zo,ff kijken gewoon met het nieuwe relai,
greetz marco
Arjen

Je brandstofpomprelais krijgt inderdaad een signaal van de ontsteking (toerental).
Marius

Een beetje meppen tegen het dashboard bij de zekeringkast (rechtsonder) wil ook nog wel eens helpen.
Mark G
Contacteer:

Gunther schreef:Marc, bedoel je nu dat jouw brandstofpomp, gewoon achter het contact zit, zonder relais zondermeer???
Jep :D
gille
Contacteer:

Mark G schreef:
Gunther schreef:Marc, bedoel je nu dat jouw brandstofpomp, gewoon achter het contact zit, zonder relais zondermeer???
ff offtopic
mark en gtt loopt ie al terug?????
Mark G
Contacteer:

gille 21TURBO schreef:
Mark G schreef:
ff offtopic
Nope... stukken van BB nog niet binnen...
gille
Contacteer:

Mark G schreef:
gille 21TURBO schreef:
Mark G schreef:
ff offtopic
Nope... stukken van BB nog niet binnen...
dus zondag met daihatsu(gezondheid) :lol: :lol: :lol:
Gunther

tja, ik vind natuurlijk maar één relais, zo'n met allerlei electronische componenten op :( , zal waarschijnlijk mijn pomp ook moeten aansluiten zoals bij Mark...tis toch altijd iet he met die GTT's :wink:
Gunther

of zou dit een soort van beveiliging kunnen zijn daar mijn bezinetank leeg is...pomp niet werkt omdat deze dan zou kunnen "droogdraaien" met alle gevolgen vandien???ik zeg maar wat, want het is vreemd, een jaartje geleden enkel mijn benzinetank plus pomp en filter ervanonder gehaald, nu steek ik alles terug omdat het lassen gedaan is en mijn pomp werkt nie meer, behalve als ik er rechtstreeks stroom opzet dan wel, dus weet ik dat het niet mijn pomp is maar iets anders. ik weet het nie meer :-*
Mark G
Contacteer:

Slechte massa onderaan de wagen bij de momp?
Misschien eens meten..
Gunther

nee, want mijn pomp zelf werkt goed, het is gewoon het relais want normaal als je je contact aanzet, hoor je zo'n getik van die pomprelais, en dat hoor ik niet nu, denk dat wanneer ik het niet vind mijn pomp ga aansluiten zoals bij jouw, heb jij dat zelf gedaan of was dat zo wanneer je hem hebt gekocht Mark??
Mark G
Contacteer:

Ik heb em zo gekocht...
Maar moeilijk kan het niet zijn...
Gewoon 12V zoeken achter het contact.

Misschien voor de veiligheid toch een schakelaar tussen plaatsen, als er iets gebeurd...
Gunther

Okee, en zeker een zekeringske, je weet maar nooit :) En Mark hoe staat het met jouw bom??, Al aan het poetsen geweest om die smurrie eraf te krijgen??
gille
Contacteer:

Gunther schreef:Okee, en zeker een zekeringske, je weet maar nooit :) En Mark hoe staat het met jouw bom??, Al aan het poetsen geweest om die smurrie eraf te krijgen??
desnoods een relais bijzetten ook kan nooit kwaad
Gunther

Idd, vind het wel k*t dat hetgeen ik niet heb gedemonteerd (relais) kapot is gegaan, maarja als dat het enigste probleem is dat ik ga tegenkomen mag ik nie klagen he :lol: :lol:
gille
Contacteer:

Gunther schreef:Idd, vind het wel k*t dat hetgeen ik niet heb gedemonteerd (relais) kapot is gegaan, maarja als dat het enigste probleem is dat ik ga tegenkomen mag ik nie klagen he :lol: :lol:
denk ik er ook van, heb ook zo een relais probleem opgelost.uurtje werk en starten maar :wink:
bruno @af
Contacteer:

Mark G schreef:Ik heb em zo gekocht...

Misschien voor de veiligheid toch een schakelaar tussen plaatsen, als er iets gebeurd...
Ik zou persoonlijk toch kijken om hem op de originele manier te sturen ... Wanneer je eens een koprolleke maakt (bijvoorbeeld), dan denk je er niet aan om uw schakelaarke af te zetten ... (als je dan nog kan denken)

:wink:

Bruno
gille
Contacteer:

bruno (ataf) schreef:
Mark G schreef:Ik heb em zo gekocht...

Ik zou persoonlijk toch kijken om hem op de originele manier te sturen ... Wanneer je eens een koprolleke maakt (bijvoorbeeld), dan denk je er niet aan om uw schakelaarke af te zetten ... (als je dan nog kan denken)

:wink:

Bruno
Bruno,VDO turbodrukmeter (met nippel) aanwezig in je winkel??????????????????
bruno @af
Contacteer:

nope, maar ik wil morgen wel eens horen of hij voorradig is bij de invoerder .. Diameter ?
gille
Contacteer:

bruno (ataf) schreef:nope, maar ik wil morgen wel eens horen of hij voorradig is bij de invoerder .. Diameter ?
standaard, tis dan van VDO voor inbouw RALLYSHOP DIEST houd mij nu al weken aan't lijntje dus ben ik wel ff beu nu
bruno @af
Contacteer:

ik zal morgen eens vrijvlijvend bellen .

Bruno
gille
Contacteer:

bruno (ataf) schreef:ik zal morgen eens vrijvlijvend bellen .

Bruno
mijn dank is groot,het ambetante is dat alleen de VDO meters betrouwbaar zijn. maar ja tis nu zo.
Plaats reactie