Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Menno

Ik ben er eindelijk uit, m'n 4tje wordt helder Golfjes 4 blauw. Maar nu wil ik alleen nog weten wat de verschillen zijn tussen allerlei soorten lak, en wat ik 't beste kan kiezen. 't enige wat ik weet is dat er 2 komponenten- en gewone lak bestaat, that's it. Wie weet er wat meer over?

Ik hoor 't graag, want ik moet 't morgen halen, zodat ik van 't weekend m'n eerste zelf-auto-spuit-catastrofe kan ervaren :smile::smile::smile:
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Is dat dat RS blauw of donkerblauw metallic Menno?
Menno

Volgens mij RS blauw, in ieder geval geen metallic. Je ziet 't wel eens op gewone Golfjes, en Bora's, en 't is errug helder.
(lijkt een beetje op 't heldere blauw van een Kangoo)
rev it like a rental
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

ga je zelf spuiten ? jij bent niet bang !
ik zou peuken schijten of het er wel uit kwam te zien , druipers enzo
Menno

Moet wel toegeven dat ik 't voor m'n 4'tje niet zo belangrijk vind, mag best wat schoonheidsfoutjes hebben. Als ie er maar een beetje christelijk uit ziet, en als ie maar hard gaat!!!!!!!!!

Voor m'n 21 zou ik 't ook niet zelf doen, maar 't 4'tje is mooi om 't een beetje te leren. Ik vind 't ook wel leuk dat ik alles zelf heb gedaan aan dat karretje, en dat blijft met 't zelf spuiten dus ook zo.
rev it like a rental
bruno @af
Contacteer:

dit is jazz-blauw van de golf 4 ...
Ik moet U wel ontgoochelen maar dit is WEL een metallic kleur (2 komponenten dus) . Je moet maar eens in zonlicht zo een golfje van zeer dichtbij bekijken !

Bruno
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Menno bedoelt denk ik die soort Smurfen blauw, Jazzbleu is wel metallic inderdaad.
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Volvo S40/V40 heeft die kleur ook dacht ik.
Menno

aha, is me nog niet opgevallen. Is jazz de officiele naam van die kleur?
Is metallic altijd 2k?
rev it like a rental
Menno

ik bedoel dat smurfen blauw inderdaad, en nou je 't zegt, de V40 heeft 'm ook, maar die is wel erg zeldzaam in die kleur. 't is ook aanzienlijk helderder, en ietsje donkerder dan 't GT turbo smurfenblauw, zoals die van Ed-pret bv,
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Lijkt het niet een beetje opo de kleur van MCClain?
Menno

Die kleur ken ik niet echt.
Ik heb net ff op http://www.volkswagen.nl (gatver :sad: mag ik eigenlijk niet komen van m'n moeder), en 't eerste golfje dat je daar ziet, heeft die kleur blauw. Ik snor morgen wel ff langs de dealer, om een kleurnummer te vragen, voordat ik naar de verfboer ga.
Iemand trouwens enig idee wat een beetje verf kost?

Zie net de ze 't bij de kleuren wel over jazzblauw hebben, is volgens mij toch die heldere kleur
-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op do 7 jun 2001 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
bruno @af
Contacteer:

is toch metallic hoor

mijn gtt van 2 jaar geleden was in die kleur

bye
Menno

aha, en hoe stond 't?
Is dat erg veel lastiger spuiten, Metallic?
rev it like a rental
bruno @af
Contacteer:

het was zeer fijn !
Een echte looker, ik heb spijtig genoeg geen foto's hiervan .

Is wel een beetje moeilijker om te spuiten, die metallic (je krijgt makkelijker wolken) want de lak is iets dunner .

Is zeker het proberen waard .

Bruno
Menno

Ik zie 't helemaal voor me, lijkt me erg gaaf. Ik ga toch nog ff kijken of die volvol kleur geen metallic is, want dat lijkt me toch makkelijker.

Ik hou jullie op de hoogte
rev it like a rental
bruno @af
Contacteer:

bekijk ineens ook even de AUDI A3 kleurenkaart, die is (in België althans) leverbaar in bijna hetzelfde blauw als JAZZ-blue met als enige verschil, dit is geen metallic !!

Bruno
Menno

aha, daar kan ik wat mee. ik ga vanmiddag gewoon ff langs de dealer. Maar zo eerst nog ff wat stukjes afplakken
rev it like a rental
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

Menno suc6 met spuiten man. Ik heb een aantal jaren in de lichtreclame gewerkt en daar moest ik lichtbakken spuiten, is echt pittig dus vandaar suc6
Menno

Nou, ik ben riant gezakt hoor. nooit geweten dat er zoveel zakkers in 1 auto pasten.
Maar..............hij is wel blauw, allejezus wat is ie blauw. Verder is alles blauw, ik zie alleen nog maar blauw, ik roggel blauw.

Maar eens een biertje drinken en morgen een nieuw plan verzinnen.
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

:lol:

Ja we hebben je gewaarschuwd! :wink:

En nu?
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

wat dacht je van een grote roller ? :lol:
dus het valt vies tegen ? vind je dit nu niet zonde ? ik bedoel oke je hebt het geprobeerd maar ik zou toch best ziek zijn als ik mijn auto verneuk (qua lak dan )
Menno

En nu? Nu ben ik de smurf

Tja, ik had er wel rekening mee gehouden dat 't kon mislukken, maar als je 't niet probeert, lukt 't gegarandeerd niet.

Doel 1 is overigens ruimschoots gehaald, hij is blauw. Morgen maar eens kijken of ik er zo mee rond durf te rijden, of dat ik nog wat anders moet verzinnen
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Succes!

Kom de volgende keer met je 4 , ik ben zeer benieuwd, en dan is JG ook weer blij.
Menno

Lijkt me wel een leuk plan, ziet iedereen een blauwe flits voorbij schieten, :smile:
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Hahaha! Lachen.

Zal die sneller zijn dan een standaard GT?
Menno

Ik ga er wel een beetje van uit, eerlijk gezegd. Hij heeft wel wat moeite om 't vermogen op de weg te krijgen, maar heeft opzich wel voldoende van dat spul (vermogen). Bij hogere snelheden zal een GT 't makkelijk winnen, ik heb de luchtweerstand van een tramhuisje.
rev it like a rental
Chris
Erelid - Moderator - RvT

:lol:

Wat voor blok heeft JG eiegenlijk?

Ben nu nog benieuwder Menno!
Menno

Die van JG is gewoon standaard, een 1100 cc met 34 pk, ik heb er ongeveer 100 meer :smile::smile:
rev it like a rental
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

:smile:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

34 PeeKa??
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Menno 134 pk, trek je hem niet krom dan?Wat voor aanpassingen heb je allemaal gedaan dan?
Arjen

Hoi Men,

Je moet maar zo denken:

JE KRIJGT NU WEL OVERAL VOORRANG !!.

Ik begrijp dat het toch wel een beetje tegenviel ? Had je de compressor wel op voldoende druk staan ? Dat was bij mijn 5'je toen ook het probleem. En lekker warmstoken die schuur !!!!!!

Misschien gewoon de zakkers wegschuren en een hele dunne nieuwe laag eroverheen doen.

Nou succes !!!!!!!!!!!!
Menno

Nee, 't compressortje trok 't wel. Hij stond wel continu aan, maar de druk bleef OK. 't leek in eerste instantie ook wel goed te gaan, maar is toch gaan zakken. Dat bijwerken is waarschijnlijk wel een optie, alhoewel 't wel VEEEEEL plekken zijn.

Nog ff over dat viertjes opvoeren, 't chassis van zo'n ding is vrijwel 't zelfde als van een 5 mkI, en kan 't allemaal wel aan. Voor de zekerheid heb ik wel de draagarmen doorgelast. Verder heeft mijne nu vier schijfjes, en stuggere gasdempers. Stabilisators van een 5 Alpine Turbo eronder, om een beetje een bocht door te komen. We zijn nu ook wat aan 't uitdenken om de vering aanzienlijk stugger te maken.
Al met al maakt 't qua rijden een redelijk solide indruk. Alleen de opbouw is van folie gemaakt: boven de 150 kan je aan de bovenkant van de deuren naar buiten kijken......
rev it like a rental
Arjen

Menno,

Met de druk bedoel ik of je hem wel voldoende hoog hebt ingesteld. Dan krijg je een betere spuitnevel. Ook gebruikte ik tijdens het spuiten een lichtbak. In de ene hand de spuit, in de andere hand het licht. Je zag dan precies wanneer er genoeg lak opzat. De lak krijgt een bepaalde verkleuring wanneer er precies genoeg opzit. Het gaat dan plotseling over van dof naar glans. Zonder goed licht was dit heel lastig te zien.

Succes.

P.s.: ik heb alleen 2 scharnieren voor de motorkap van je 4. Voorruit en achterklep wordt heel moeilijk. Harry heeft ze niet meer.
Laatst gewijzigd door Arjen op za 9 jun 2001 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie