Ik ben er eindelijk uit, m'n 4tje wordt helder Golfjes 4 blauw. Maar nu wil ik alleen nog weten wat de verschillen zijn tussen allerlei soorten lak, en wat ik 't beste kan kiezen. 't enige wat ik weet is dat er 2 komponenten- en gewone lak bestaat, that's it. Wie weet er wat meer over?
Ik hoor 't graag, want ik moet 't morgen halen, zodat ik van 't weekend m'n eerste zelf-auto-spuit-catastrofe kan ervaren
Volgens mij RS blauw, in ieder geval geen metallic. Je ziet 't wel eens op gewone Golfjes, en Bora's, en 't is errug helder.
(lijkt een beetje op 't heldere blauw van een Kangoo)
Moet wel toegeven dat ik 't voor m'n 4'tje niet zo belangrijk vind, mag best wat schoonheidsfoutjes hebben. Als ie er maar een beetje christelijk uit ziet, en als ie maar hard gaat!!!!!!!!!
Voor m'n 21 zou ik 't ook niet zelf doen, maar 't 4'tje is mooi om 't een beetje te leren. Ik vind 't ook wel leuk dat ik alles zelf heb gedaan aan dat karretje, en dat blijft met 't zelf spuiten dus ook zo.
dit is jazz-blauw van de golf 4 ...
Ik moet U wel ontgoochelen maar dit is WEL een metallic kleur (2 komponenten dus) . Je moet maar eens in zonlicht zo een golfje van zeer dichtbij bekijken !
ik bedoel dat smurfen blauw inderdaad, en nou je 't zegt, de V40 heeft 'm ook, maar die is wel erg zeldzaam in die kleur. 't is ook aanzienlijk helderder, en ietsje donkerder dan 't GT turbo smurfenblauw, zoals die van Ed-pret bv,
Die kleur ken ik niet echt.
Ik heb net ff op http://www.volkswagen.nl (gatver mag ik eigenlijk niet komen van m'n moeder), en 't eerste golfje dat je daar ziet, heeft die kleur blauw. Ik snor morgen wel ff langs de dealer, om een kleurnummer te vragen, voordat ik naar de verfboer ga.
Iemand trouwens enig idee wat een beetje verf kost?
Zie net de ze 't bij de kleuren wel over jazzblauw hebben, is volgens mij toch die heldere kleur
-----------------
happy turbo'ing
Laatst gewijzigd door Menno op do 7 jun 2001 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.
bekijk ineens ook even de AUDI A3 kleurenkaart, die is (in België althans) leverbaar in bijna hetzelfde blauw als JAZZ-blue met als enige verschil, dit is geen metallic !!
Nou, ik ben riant gezakt hoor. nooit geweten dat er zoveel zakkers in 1 auto pasten.
Maar..............hij is wel blauw, allejezus wat is ie blauw. Verder is alles blauw, ik zie alleen nog maar blauw, ik roggel blauw.
Maar eens een biertje drinken en morgen een nieuw plan verzinnen.
wat dacht je van een grote roller ?
dus het valt vies tegen ? vind je dit nu niet zonde ? ik bedoel oke je hebt het geprobeerd maar ik zou toch best ziek zijn als ik mijn auto verneuk (qua lak dan )
Tja, ik had er wel rekening mee gehouden dat 't kon mislukken, maar als je 't niet probeert, lukt 't gegarandeerd niet.
Doel 1 is overigens ruimschoots gehaald, hij is blauw. Morgen maar eens kijken of ik er zo mee rond durf te rijden, of dat ik nog wat anders moet verzinnen
Ik ga er wel een beetje van uit, eerlijk gezegd. Hij heeft wel wat moeite om 't vermogen op de weg te krijgen, maar heeft opzich wel voldoende van dat spul (vermogen). Bij hogere snelheden zal een GT 't makkelijk winnen, ik heb de luchtweerstand van een tramhuisje.
Ik begrijp dat het toch wel een beetje tegenviel ? Had je de compressor wel op voldoende druk staan ? Dat was bij mijn 5'je toen ook het probleem. En lekker warmstoken die schuur !!!!!!
Misschien gewoon de zakkers wegschuren en een hele dunne nieuwe laag eroverheen doen.
Nee, 't compressortje trok 't wel. Hij stond wel continu aan, maar de druk bleef OK. 't leek in eerste instantie ook wel goed te gaan, maar is toch gaan zakken. Dat bijwerken is waarschijnlijk wel een optie, alhoewel 't wel VEEEEEL plekken zijn.
Nog ff over dat viertjes opvoeren, 't chassis van zo'n ding is vrijwel 't zelfde als van een 5 mkI, en kan 't allemaal wel aan. Voor de zekerheid heb ik wel de draagarmen doorgelast. Verder heeft mijne nu vier schijfjes, en stuggere gasdempers. Stabilisators van een 5 Alpine Turbo eronder, om een beetje een bocht door te komen. We zijn nu ook wat aan 't uitdenken om de vering aanzienlijk stugger te maken.
Al met al maakt 't qua rijden een redelijk solide indruk. Alleen de opbouw is van folie gemaakt: boven de 150 kan je aan de bovenkant van de deuren naar buiten kijken......
Met de druk bedoel ik of je hem wel voldoende hoog hebt ingesteld. Dan krijg je een betere spuitnevel. Ook gebruikte ik tijdens het spuiten een lichtbak. In de ene hand de spuit, in de andere hand het licht. Je zag dan precies wanneer er genoeg lak opzat. De lak krijgt een bepaalde verkleuring wanneer er precies genoeg opzit. Het gaat dan plotseling over van dof naar glans. Zonder goed licht was dit heel lastig te zien.
Succes.
P.s.: ik heb alleen 2 scharnieren voor de motorkap van je 4. Voorruit en achterklep wordt heel moeilijk. Harry heeft ze niet meer.
Laatst gewijzigd door Arjen op za 9 jun 2001 11:44, 2 keer totaal gewijzigd.