Hallo,
Sinds een paar dagen zit er totaal geen beweging meer in de kilometer teller en de dagteller van mijn gt turbo. Wel doet de wijzer het gewoon. Wat heb ik nu weer kapot?
kilometer teller en dagteller dood, wat nu?
Als de teller echt stuk is moet je een hele nieuwe unit kopen. Duur grapje.
-
Waarschijnlijk zal het niet aan het stekkerblokje liggen dat aan de speedometer/kilometerteller hangt, want je zegt dat de speedometer het wel gewoon doet.
Dat is bij mij nog wel eens ooit het probleem dat die nie goed contact maakt met de unit en dan scheidt m'n snelheidsmeter/km-teller er af en toe ineens mee uit. Maja, dit hangt dan wel samen.
(Voor de zekerheid zou je het stekkerblokje ff van de unit af kunnen halen en inspuiten met WD40 of contactspray en op en neer bewegen net zolang tot ie 't weer doet...misschien helpt 't...
Dat is bij mij nog wel eens ooit het probleem dat die nie goed contact maakt met de unit en dan scheidt m'n snelheidsmeter/km-teller er af en toe ineens mee uit. Maja, dit hangt dan wel samen.
(Voor de zekerheid zou je het stekkerblokje ff van de unit af kunnen halen en inspuiten met WD40 of contactspray en op en neer bewegen net zolang tot ie 't weer doet...misschien helpt 't...
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
-
Ok dus gewoon ff een andere klok proberen?
Maar de snelheidsopname meter is het dus zeker niet?
Maar de snelheidsopname meter is het dus zeker niet?
Bij mij was toen me sensor in de versnellingsbak kapot. En eens in de week doet hij het nog niet en dan geef ik een beuk op het paneel en dan zit het stekkertje weer ff aan
net zoals met me andere lampjes in het paneel. Verlichitng moet ik standaard een beuk geven voordat hij gaat branden.

Laatst gewijzigd door Ben op do 18 jul 2002 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Je kan hem heel makelijk uit elkaar halen en bekijken.
Als er totaal geen geluid/bewegen uitkomt dan is het iets electrisch.
Dan kan het nog zo zijn dat er in de teller een condensatortje kapot is of dat gewoon het contact traject niet goed is.
Dus kan kan met een baterijtje proberen te kijken of de teller het nog doet. Werkt dat dan zou er draad breuk kunnen zijn of iets richting de sensor.
Als er totaal geen geluid/bewegen uitkomt dan is het iets electrisch.
Dan kan het nog zo zijn dat er in de teller een condensatortje kapot is of dat gewoon het contact traject niet goed is.
Dus kan kan met een baterijtje proberen te kijken of de teller het nog doet. Werkt dat dan zou er draad breuk kunnen zijn of iets richting de sensor.
Drive it like you stole it