Spaghettie spruitstuk

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
Bart V

Krijg je door een spaghetti uitlaat spruitstuk veel meer power???? Hoeveel scheelt het??? ik kan aan zon spruitstuk komen van een volvo 480 voor op mn 19.

Mazzel
Riël
Über-Spammer

Ja dat scheelt zeker wat. Hoeveel weet ik niet. Ga maar uit van een pktje of 5-10 maar hij zal er lekkerder van rijden en klinken.
Bart V

serieus??????????? Scheelt dat zoveel??? dan denk ik dat ik dat spruitstuk maar eens ga regelen.
dennis16v

nounou. das ook weer overdreven. bij een 16v scheelde het wel even de forse 3 pk. jaja. dus 5 a 10 lijkt me een beetje erg hoog gegrepen
Robert dB.

Het haalt inderdaad bij een Clio 16v wel wat uit (aantal pk hooguit) maar bij een Willi doet bijvoorbeeld een devil spruitstuk nagenoeg nix...

Plus spruitstukken zijn: €€€€€'s, dus niet echt een goeie investering als je voor more power gaat!
clio_rally
Contacteer:

Ik vind het zeker geen slechte investering, je pakt er een aantal duidelijke pk's op en je motor loopt er vaak lekker door, lekker op...

Gijs
Bezemer Rally Team
http://www.Bezemer-Rally.nl

" 'cause quitters never win and winners never quit..."
Bart V

tja ik kan er mischien 1 voor weinig op de kop tikken, maar ik weet alleen nog niet wat ''weinig'' :-(
Riël
Über-Spammer

dennis16v schreef:nounou. das ook weer overdreven. bij een 16v scheelde het wel even de forse 3 pk. jaja. dus 5 a 10 lijkt me een beetje erg hoog gegrepen
5 pk vaak wel hoor... denk in combinatie met andere dingen dat het in verhouding steeds meer kan uitmaken, meer dat je originele spruitstuk een bottleneck is. Een vriend van me heeft een spagetti op zijn opel gsi blok, dat scheelt een berg. Maar je kan het al doen voor het feit dat ie gewoon lekkerder loopt. Sportiever, in die zin. En als 't geld een rol speelt, geloof dat je er altijd wel een aardige cent voor terug kan krijgen.
dennis16v

nou voor de pk,s hoef je t dus zowiezo niet te investeren.

t gaat er toch gewoon om zolang het harder lijkt zullen we toch ook harder gaan. en daar gaat het om.
Robert dB.

Martijn T. schreef:Oki, ik heb nieuwe remblokkies nodig (voorkant),

wat is een goede keus? en waar bestellen?
oeps, verkeerde topic zeker Tackie? :)
Anonymous

oeps, inderdaad, even verplaatsen :)
Abel
Über-Spammer

Bart V schreef:tja ik kan er mischien 1 voor weinig op de kop tikken, maar ik weet alleen nog niet wat ''weinig'' :-(
150 euro? :lol:
Patrick L.

Bart V schreef:Krijg je door een spaghetti uitlaat spruitstuk veel meer power???? Hoeveel scheelt het??? ik kan aan zon spruitstuk komen van een volvo 480 voor op mn 19.

Mazzel
het spruitstuk v/d 480 is iets anders als van renault. Het past wel op op het blok. Moet je maar eens proberen kan het niet goed uitleggen. Je zou ook eens kunnen zoeken naar een uitlaatspruitstuk van de 5GTE, is ook spaghettie. heb ik toen ook voor die van mij gevonden bij Holtrop, voor 150guldens, vorig jaar.
Bart V

oohw dus een gte heeft ook een spagettie spruitstuk. Merk jij het verschil met de gewone???

En in hoeverre is dat spruitstuk van de volvo 480 anders???
Patrick L.

Bart V schreef:oohw dus een gte heeft ook een spagettie spruitstuk. Merk jij het verschil met de gewone???

En in hoeverre is dat spruitstuk van de volvo 480 anders???
Verschil? Toen ik de GTE kocht zat er een normaal spruitstuk op, niet origineel dus. Toen de spaghettie erop, heb eigenlijk niet goed het verschil gemerkt, heb ook nauwelijks gereden met dat ene spruitstuk, er was toen van alles mis met de auto. Dat van de 480 loopt anders, buigt iets naar links geloof ik, kan het moeilijk uitleggen. Als je het spruitstuk van de GTE ziet, zit ook de aansluiting voor de voorpijp in het midden, bij de volvo niet.
Plaats reactie