Wanner ben je je rijbewijs kwijt?

Vragen over je auto m.b.t. de NL wetgeving
Primair NL, maar alles is welkom.
Plaats reactie
TheFinz

"Wanneer je hem niet meer kan vinden!" :lol:

Naar dit antwoord ben ik dus niet op zoek.

Nee, hoeveel te hard moet je rijden om je rijbewijs kwijt te raken? Niet dat ik het ga proberen, maar iedereen rijdt wel eens te hard op wegen waar het kan. >-) Maar je zal het net meemaken dat ze er net staan te flitsen ofzo. Dan blijf ik liever binnen de marge dat je nog een boete krijgt als dat ik mijn rijbewijs kwijtraak. Een boete is ook zwaar naadje maar alles is beter als je rijbewijs kwijt.

Ik dacht zelf dat het op 50 km te hard lag maar begon te twijfelen doordat iemand zei dat het bij 30 km al lopen wordt.

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen, en niet beginnen met "Je moet niet te hard rijden". Die kennen we inmiddels wel.
Tom
Moderator
Car: MB

tja, het exacte antwoord weet ik zo snel even niet, maar altijd binnen de marges blijven is ook maar saai. Als je een GTT hebt dan is het ook wel leuk om hem zo nu en dan eens naar de 200 te jagen als ie goed warm is( eigenlijk bij iedere auto die dat kan). En dan ben je dus wel over je marge heen :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jesper16v
Contacteer:

Tsja :D
Ben vorige week met 180 geflitst dus ik weet je antwoord over een maandje of zo.........
Tom
Moderator
Car: MB

met welke auto dan :lol: (of begin ik nu over een pijnlijk onderwerp). Hoe is het eigenlijk met je zoektocht??
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tino
Erelid - RvT
Car: R5 Gt Turbo Phase 1

oke been there done that zullen we maar zeggen.

- 30 km te hard binnen de bebouwde kom is bye bye
- 50 km te hard op snelwegen is bye bye
- 30 km te hard bij weg opbrekingen is bye bye

Bij de eerste keer voorkomen is het een vette waarschuwing (lees dikke vette boete)
Tweede keer voorkomen voor zelfde delict dan is het echt tot ziens rijbewijs.

Vaak krijg je toch wel zoiets van 2 jaar voorwaardelijk je rijbewijs. Dus fout parkeren betekent al dat je je rijbewijs kwijt ben.
Maar tegenwoordig met al die races denk ik niet dat ze relaxt er mee omgaan ze zullen er hard tegen optreden vermoed ik.
.:: TurboPowerr ::.
Jesper16v
Contacteer:

Tom schreef:met welke auto dan :lol: (of begin ik nu over een pijnlijk onderwerp). Hoe is het eigenlijk met je zoektocht??
Met de BMW530D van m'n baas

Die zoektocht doe ik nog een heeeeel verslag van maken. ben nog druk aan het tikken en doen. Zal deze week wel online komen denk ik. Ik weet niet wat ik moet tikken daarom >-)

gr.
JP
*Stephan_RSI*

Vroeger was het als je harder reed dan het dubbele toegestaande snelheid. Nou is het dacht ik als je 40 of 50 km p/u harder rijdt dan het toegestaande snelheid. Ik weet het niet precies.
Ik heb nu GVD :( een puntenrijbewijs. Als je dat hebt naaaaaahhhhh dan mag je niet harder dan 30 km p/u rijden dan het toegestaande snelheid. Als je dat dus doet en je word gepakt heb je een puntje. Je krijgt ook een punt als je met alcohol achter het stuur zit of een ernstige ongeluk veroorzaakt. En als je nou 3 punten in 5 jaar haalt mag je je rijbewijs opnieuw proberen te halen :( :-* .
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Dat puntenrijbewijs is inderdaad minder voor je maar, als je de auto niet jounaam hebt staan kunnen ze je alleen bekeuren als ze je aanhouden. :)

Een ongelukje zit in een klein hoekje, daar kun je weining aan doen. Behalve normaal rijden, maar dat spreekt voor zich. :(

En met alcohol in het verkeer ben je zowiezo verkeerd bezig. Mogen ze een rijbewijs hoe dan ook afpakken vind ik. :-*

Zet de auto bij je ouders op naam, rij er zelf in en je hebt al 2 van de 3 getackeld.
De 3e kan je weinig aan doen!
:D :D
Gr Frits
*Stephan_RSI*

Frits schreef:Dat puntenrijbewijs is inderdaad minder voor je maar, als je de auto niet jounaam hebt staan kunnen ze je alleen bekeuren als ze je aanhouden. :)

Een ongelukje zit in een klein hoekje, daar kun je weining aan doen. Behalve normaal rijden, maar dat spreekt voor zich. :(

En met alcohol in het verkeer ben je zowiezo verkeerd bezig. Mogen ze een rijbewijs hoe dan ook afpakken vind ik. :-*

Zet de auto bij je ouders op naam, rij er zelf in en je hebt al 2 van de 3 getackeld.
De 3e kan je weinig aan doen!
:D :D
Gr Frits
Daar heb je helemaal gelijk in. En ik mocht mijn auto niet op mijn naam verzekeren dus das mooi :D.
Bart V

Jesper16v schreef:Tsja :D
Ben vorige week met 180 geflitst dus ik weet je antwoord over een maandje of zo.........
Je rijbewijs kunnen ze alleen innemen als je ter plekke staande gehouden word geloof ik, bij een laser controle bijvoorbeeld, of door politie in burger (blik op de weg ofzo)
Mark coupe16v
Contacteer:

staat denk ik wel op

http://www.openbaarministerie.nl

En dan in de boetebase
RickGT TURBO
Contacteer:

Jesper16v schreef:Tsja :D
De tering dat word een duur geintje....
120 -> 180

60 km/h te hard. Das dus effe zo een 1000 euro boete geloof ik.
Drive it like you stole it
Ben

468 euro ofzo dacht ik rick ik scheet toen ook in me broek toen ik met die snelheid lans een flits auto ging maar ik denk dat die foto mislukt is want het was druk op de rechterbaan... Toen had ik het op gezocht wat het kostte...
*Stephan_RSI*

Ben schreef:468 euro ofzo dacht ik rick ik scheet toen ook in me broek toen ik met die snelheid lans een flits auto ging maar ik denk dat die foto mislukt is want het was druk op de rechterbaan... Toen had ik het op gezocht wat het kostte...
Nu maar hopen dat er een vogel langs je nummerbord vloog :D :D.
Anonymous

Ze kunnen je rijbewijs idd direct innemen maar ze kunnen het ook later doen. Je moet dan opgeven wie er op dat moment in de auto gereden heeft als je de boute of procesvebaal binnen krijgt, en diegene kan z'n mooie papiertje inleveren :-* Helaas maar het is zo :(

Jesper16v
Contacteer:

Matthijs schreef:Ze kunnen je rijbewijs idd direct innemen maar ze kunnen het ook later doen. Je moet dan opgeven wie er op dat moment in de auto gereden heeft als je de boute of procesvebaal binnen krijgt, en diegene kan z'n mooie papiertje inleveren :-* Helaas maar het is zo :(

ja......... :lol:
maar ik vrees het ergste :( :evil:
Ben

*Clio_RSI* schreef:
Ben schreef:468 euro ofzo dacht ik rick ik scheet toen ook in me broek toen ik met die snelheid lans een flits auto ging maar ik denk dat die foto mislukt is want het was druk op de rechterbaan... Toen had ik het op gezocht wat het kostte...
Dit was eind januari dus denk niet dat ik hem nog krijg. Ik reed toen in Jelmer ze gtt die hem op die dag gekocht had :)
Roy
Moderator

1000 euro is wel erg veel hoor Rick.

Maar als ze het innemen ben je het zoiezo 10 dagen kwijt :(

Na die 10 dagen hoor je wat van de officier van Justitie. Die bepaalt of je het terugkrijgt of niet. Als het de eerste keer is krijg je het zeer waarschijnlijk terug.

Dan moet je voorkomen en dan zit er een of andere oude chagerijnige vent achter zo'n tafel die allemaal vragen gaat stellen zoals : Waarom reed je zo hard? Blablabla.

Uiteindelijk krijg je een fikse boete voor de te hard gerden snelheid en/of andere overtredingen. En je krijgt een proeftijd van 2 jaar.

Dat wil zeggen: in 2 jaar tijd weer boven die aantal km's zitten dat een boete niet van toepassing is, ben je het kwijt voor zoiezo 6 maanden :(
5 GT Turbo '88 GT5
Anonymous

Ben schreef:
*Clio_RSI* schreef:
Dit was eind januari dus denk niet dat ik hem nog krijg. Ik reed toen in Jelmer ze gtt die hem op die dag gekocht had :)
Het kan wel eens meer dan een half jaar duren, moet je niet vreemd van op kijken als ie toch een keer in de bus ligt :-*

Ben

toch maar ff voor 460 eurotjes gaan sparen voor de zekerheid :) om achter de hand te houden
Anonymous

om hard te rijden moet je gewoon ff naar duitsland gaan (als je er dichtbij woont) wat relaxed is dat...daar wordt tenminste echt door gereden (op de stukken waar het mag)
Bart V

Hoe zit het eigenlijk met voor mistlampen aan hebben overdag???? Kan hier nix over vinden in de boetebase, maar het mag toch niet???? Ik heb ze vrij regelmatig aan namelijk, ze zijn geel (duh) en ben veel beter zichtbaar met die dingen.
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Bart V schreef:Hoe zit het eigenlijk met voor mistlampen aan hebben overdag???? Kan hier nix over vinden in de boetebase, maar het mag toch niet???? Ik heb ze vrij regelmatig aan namelijk, ze zijn geel (duh) en ben veel beter zichtbaar met die dingen.
Ik had ze pas geleden ook aan, maar de pootlitie vind dit geen vergroting van de veiligheid.
Resultaat 57 euro boete!! :(

Reden: (staat op acceptgiro)

Anders dan bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert mistlichten aan de voorzijde voeren.
Cleaned Style
Projecttopic
Steven
Car: M536

Mja de mistlichten van een GT zijn niet zo extreem fel, maar als ik die van de laguna ('99) van pa aanheb krijg ik regelmatig grootlicht seintjes van andere weggebruikers.
Dus heb ik ze daarop maar niet meer aan, op me GT ook zeer zelden.

Tis wel relax als je in je eentje over een lege donkere weg rijd (De N11 naar alphen aan de rijn bijv.)
Turbo-Peer

Kheb een maand geleden een boete binnen gekregen van het voeren van mistlichten terwijl dat nie is toegestaan. Da was 's nachts, maar volgens mij maakt het tijdstip nix uit. Dit was ff spieken...57 pleurootjes
Ben nou net bezig met m'n bezwaar te typen. Tja, het was terecht da ze me die boete geven, maar dan mag ik ze toch nog wel aan het werk zetten he voor die 57 euro :D

EDIT: Het was in het buitengebied trouwens wel mistig, maar was ze vergeten uit te doen in de bebouwde kom, en dan kom je ze natuurlijk net tegen als je ze nie nodig hebt
Laatst gewijzigd door Turbo-Peer op ma 15 jul 2002 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Turbo-Peer schreef:Kheb een maand geleden een boete binnen gekregen van het voeren van mistlichten terwijl dat nie is toegestaan. Da was 's nachts, maar volgens mij maakt het tijdstip nix uit. Dit was ff spieken...57 pleurootjes
Ben nou net bezig met m'n bezwaar te typen. Tja, het was terecht da ze me die boete geven, maar dan mag ik ze toch nog wel aan het werk zetten he voor die 57 euro :D
Kun je dat bezwaar hier es posten. Is wel :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Turbo-Peer

Is goed joh maaruh...dan is het nie de bedoeling dat iedereen het exact over typt, maar het aanpast aan zijn of haar omstandigheden. :wink:
Anders krijg je hetzelfde effect als bij de beroepschriften die je kon/kan downloaden op de site van de tuftufclub......krijg je van justitie een standaard antwoord dat ze "nie verplicht zijn een ijkrapport te sturen" (of zoiets) :-*
Kun je alsnog je boete betalen en ze hebben nie eens een hoop werk aan je, omdat je een standaard brief van justitie krijgt :(
Audi 80 met GTI motor
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Ik ben toch al te laat met mŽn reactie....
Maar gewoon ff lezen wat je hebt verzonnen, lijkt me wel tof
Cleaned Style
Projecttopic
Turbo-Peer

inderdaad verzonnen :lol:
Alhoewel, ik heb er wel bij gezegd dat het "erg" mistig was die nacht.
Het was misschien nog overtuigender geweest als ik er het weerbericht van die dag/nacht bij had gevoegd. :D
Audi 80 met GTI motor
Bart V

Ik reed pas met mn mistlampen aan namelijk en kwam op een rustig weggetje een politie auto tegen, ik ze dus snel uizetten, maar ze reden gewoon rustig door. achteraf bleek dat mn relais slecht contact maakte waardoor het lampie op mn dashboard wel brandde, maar de lampen zelf dus niet :-D

Dikke mazzel dus
Plaats reactie