Heb gisteren mijn Olietemperatuurmeter van equus ontvangen + de oliepeilstoksensor.
Alleen ik mis wat dingen geloof ik...
Er staat bij dat er nog een of andere adapter nodig is.
En kabels...
Wie heeft zo'n ding onlangs aangesloten? Kan iemand me vertellen wat voor kabels ik moet gebruiken?
Groeten
Chris
Aansluiten olietemperatuurmeter equus
Chris, metertje aansluiten is zo gebeurt; het metertje zelf heeft 3 aansluitpunten (en 2 voor het lampje) een plus een min en 1 voor de sensor. Pak een plus waar alleen stroom opstaat als je contact aan is! De sensor (peilstok) heeft 2 aansluitingen; 1 leg je aan je carosserie en 1 gaat door naar de aansluiting op je meterje.
Dan werkt je metertje al; alleen lampie ff aansluiten op een plus die alleen stroom krijgt als je lampen aanstaan (bv van verlichting sigarettenaansteker en meestal blauw draadje) en klaar is Chrisie!!!!!!
Su6
Dan werkt je metertje al; alleen lampie ff aansluiten op een plus die alleen stroom krijgt als je lampen aanstaan (bv van verlichting sigarettenaansteker en meestal blauw draadje) en klaar is Chrisie!!!!!!
Su6
Renault 5 GT Turbo 88; Raaaaaazend snel!!
-
Hier staat dat ik nog een of andere adapter (moer ofzo???) moet hebben die ik onder de sensor ergenss vast moet schroeven...?
some people are alive only because it's illegal to kill them
Ik heb dat ding ook. Je moet een schroef waar weer schroefdraad inzit bestellen, anders past de sensor niet in de carterplug. Die draai je inmekaar en dan zet je 'm in je carter. Ding kost ongeveer 12,50 eur.
Wat je ook kan doen is een gat in je carterpan maken, en schroefdraad erin tappen, en daar de sensor in schroeven. Aan de binnenkant een bout erop ofzo, en zorgen dat ut goed oliedicht is. Ik heb gehoord dat dit sowieso beter is, omdat die sensor anders best ver onder je blok uitsteekt (2cm ofzo) en er kabeltjes hangen. Komt snel iets aan.
Wat je ook kan doen is een gat in je carterpan maken, en schroefdraad erin tappen, en daar de sensor in schroeven. Aan de binnenkant een bout erop ofzo, en zorgen dat ut goed oliedicht is. Ik heb gehoord dat dit sowieso beter is, omdat die sensor anders best ver onder je blok uitsteekt (2cm ofzo) en er kabeltjes hangen. Komt snel iets aan.
alleen die moer heb jij helemaal niet nodig; want bij jou zit de sensor aan de peilstok. Ik heb trouwens slechte ervaringen met sensor in de carterpan; is 1 van de laagste punten (gevaarlijk als tie al verlaagd is) en wordt gekoeld door rijwind
-
Oh, fijn, ik had hem al bijna gekocht 
dus die schroef die er bij zit, die hoef ik niet te gebruiken en is dus alleen te gebruiken als je hem in de carterpan doet.....?
Moet ik speciale bekabeling gebruiken?
thnx

dus die schroef die er bij zit, die hoef ik niet te gebruiken en is dus alleen te gebruiken als je hem in de carterpan doet.....?
Moet ik speciale bekabeling gebruiken?
thnx
-
Heb zojuist even een kabel gekocht, wel halve cm dik, maar wel soepel dus...
Ga het strax eens proberen, jullie horen wel of t gelukt is
Ga het strax eens proberen, jullie horen wel of t gelukt is

-
Heb gisteravond even gekeken, de kabels naar het interieur toe (naar het metertje) moet ik hiervoor een gaatje boren in het (?) ijzer tussen interieur en motor?
-
- Moderator
- Car: MB
nee dat is niet nodig. Ik stelde deze vraag zelf ook vorige week (voor mijn versterker voeding, dus dat kabeltje van jou is no problem
), maar ongeveer in het midden van de auto achter de kachel ventilater zit een doorvoering waar een bundel kabels door heen loopt. Als je voorzochtig het rubber daar los haalt kun je de kabel doorvoeren. Je vind hem dan onder in de buurt van je pedalen. Werk de kabel netjes weg (en zorg dat hij nergens klemt of vast komt te zitten bij pedaal bewegingen!!) en maak daarna het afdekrubbertje weer netjes dicht. Dat zou het moeten zijn
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
Waar vind ik een plus waar alleen stroom opstaat als het contact aan is...?Michiel schreef:Chris, metertje aansluiten is zo gebeurt; het metertje zelf heeft 3 aansluitpunten (en 2 voor het lampje) een plus een min en 1 voor de sensor. Pak een plus waar alleen stroom opstaat als je contact aan is! De sensor (peilstok) heeft 2 aansluitingen; 1 leg je aan je carosserie en 1 gaat door naar de aansluiting op je meterje.
Su6
Olie peilen hoe doen jullie dat nou eigenlijk met zo'n peilstoksensor? Dit is wel lastig opzich...
-
- Moderator
Volgens mij is de radio spanning standaard geschakeld bij een GTT (bij mijn phase 2 wel iig). Daar zou je dus die schakelbare voeding bijv. vandaan kunnen halen (en met een multimeter kom je ook een eind
). Ik weet niet precies hoe die stok vastzit, maar als hij net zo vast zit als een peilstok (beetje geklemd dus) dan denk ik dat je ze even om moet wisselen bij een koude motor om zo even te peilen.
Kunt idd beste plus van je radio aanhouden; olie peilen: kunt op de nieuwe stok streepjes zetten die overeenkomen met het niveau van de oude, maar werkt niet zo goed, ik heb daarom gewoon de originele stok in mijn motorruimte liggen.
-
Ok, heb hem strax aangesloten, en hij doet t!
.
Nu moet ik eigenlijk zo'n verlengde console hebben want ik heb eigenlijk geen plek om hem neer te stoppen, maarja...

Nu moet ik eigenlijk zo'n verlengde console hebben want ik heb eigenlijk geen plek om hem neer te stoppen, maarja...
-
- Moderator
ik heb gisteren eens even in de conrad gids zitten bladeren en zag daar de nodige (equus) meters, zowel digitaal als analoog. Nu lijkt het mij best handig om een olietemp metertje te hebben maar ik heb geen verlengde console in de GTT.
Zijn er dus digitale metertjes in de handel met een klein rechthoekig display? of zou het verstandiger zijn om eens een verlengde console aan te schaffen (kosten?? )
Zijn er dus digitale metertjes in de handel met een klein rechthoekig display? of zou het verstandiger zijn om eens een verlengde console aan te schaffen (kosten?? )